Hallo dames, Vandaag heb ik een folikel meting laten doen. Op de 12 de dag van mijn cyclus. Ik had rechts een eicel van 14 mm en mijn baarmoederslijmvlies was 5 mm dik. Ik had een gynaecoloog met weekend dienst en hij was echt bot. Ik vroeg: dus ik ben weer op weg om deze maand een eicel te laten rijpen. Zijn antwoord: dat zegt niets mevrouw, als de eicel niet meer verder rijpt ben je naar niks op weg. En je slijmvlies is maar 5 mm dik. Dat is ook te dun e mevrouw.....dat vond ik erg bot van hem. Vorige maand had ik net dezelfde meting op dag 12 en op de 19de dag had ik een eicel van 22mm en baarmoederslijmvlies van 9 mm. Ik had dus deze meting weer goede hoop, maar deze gynaecoloog heeft me die hoop afgenomen. Woensdag moet ik een tweede meting laten doen. Bij mijn eigen gynaecoloog. Wat zijn jullien ervaringen met metingen? Vooral het baarmoederslijmvlies baart me nu opeens zorgen.
Geen ervaring met het baarmoederslijmvlies eigenlijk, daar heb ik nooit op gelet. Maar op dag 12 een eitje van 14 mm lijkt mij prima?? Gebruik je clomid dat je metingen krijgt? Jammer dat de gynaecoloog zo bot doet. Je komt er al niet voor je lol!
Ik heb in het verleden altijd clomid genomen samen met menopur en pregnyll. Maar na 6 jaar zonder weinig resultaat hebben we een break van 2 jaar genomen omdat ik mentaal op was. Nu zijn we terug begonnen zonder clomid en ziekenhuis gedoe. Mijn gynaecoloog gaf me als raad om maandelijks metingen te doen. Omdat ik luie eierstokken heb. En wat blijkt...ik maak gewoon helemaal natuurlijk eicellen aan de metingen zijn om te kijken of ik maandelijks eicellen blijf aanmaken. Vroeger had clomid geen effect maar na die break is mijn lichaam totaal veranderd blijkbaar. Wat op zich goed nieuws is, ik ben alleen bang dat op een bepaald moment er weer geen eicellen gaan rijpen.
baarmoederslijmvlies van 5 mm is idd dun. Bij de ivf pogingen wilde ze 6,5 mm hebben, minimaal. Je zit op dag 12 dus het kan nog groeien
Bij mij in het ziekenhuis willen ze minimaal 6mm zien, je eitje moet ook nog wat groeien, dus dat bms komt ook wel goed!
Woensdag een tweede meting vind ik wel laat, dan kan het eitje al gesprongen zijn... Super dat de eitjes zonder medicijnen willen groeien
nee hoor woensdag is nog niet laat. Tot cyclus dag 14 groeit eicel 1 mm/per dag. Daarna max 2 mm per dag
Ik had deze cyclus ongeveer hetzelfde als jij. Cyclus dag 17 was het eitje 20mm en baarmoederslijmvlies 6.5. Dag 18 was het eitje gesprongen en was keurig zei ze dus ik zou het gezellig maken als ik jou was nu al voor het geval dat en dan hoor je woensdag wel weer verder.
Vandaag een tweede folikel meting gehad eicel 21 mm en het baarmoederslijmvlies 7 mm. Helemaal prima zei de gynaecoloog. We gaan het vanavond alvast gezellig maken ik ben zoooo blij. Wat een beetje goed nieuws niet kan doen met een mens
Op cd 14 kan een ei al springen bij een optimale cyclus. Dus het zal niet aan de cd liggen maar eerder aan de grote van de follikel. Gemiddeld groeit een follikel 2mm per dag. Fijn dat hij vandaag al 20mm is! Die staat dus op springen Klus ze! Krijg je nog een fm om te controleren of ie daadwerkelijk springt?
Heb je ook ovulatietesten of getemperatuurd deze cyclus? Om te zien of je aan de hand daarvan een naderende eisprong hebt. Ik hoop op een mooie maand voor jou! Mijn ei was gister op dag 13, 15 mm groot. Maar mn ovulatietesten waren eergister al positief en temperatuur is vandaag gestegen. Ik vraag me af hoe dat zou kunnen als eitje vandaag maar maximaal 17 mm kan zijn, want dan is het eitje nog niet groot genoeg voor een sprong
Ik had in het verleden problemen met mijn eisprongen. Mijn eicellen waren onrijp als ik een eisprong kreeg. 17 mm is inderdaad nog iets te klein. 19 mm is het minimum denk ik. Maar misschien springt je eicel pas morgen of overmorgen en is ze 19 mm of groter. Bij mij was het 3 dagen geleden nog maar 14 mm en nu vandaag 20 mm. Dus het kan nog wel flink groeien in de laatste dagen. Ik werk niet met ovulatie testen, ik moet maandelijks metingen laten doen bij de gynaecoloog. Ik weet dus ook niet zeker hoe precies zo een ovulatie test is. Je temperatuur goed in het oog houden zou ik zeggen en zeker niet panikeren. Een eicel kan nog doorgroeien in de laatste uren. Ik duim mee voor jou