Vanaf wanneer weken zwanger rekenen

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Bloem89, 2 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloem89

Bloem89 Niet meer actief

#1 Bloem89, 2 okt 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 okt 2012
    Goedemorgen,
    Even een vraagje. Ik heb woensdag 19september geklust, en donderdag 20september m'n ei gevoeld. Hierna niet geklust.
    Nu heb ik gister positief getest met een zwangerschapstest. Ik ben dus zwanger.
    Moet ik nu me weken zwangerschap vanaf woensdag of donderdag rekenen. Ik heb hiervoor geen menstruatie gehad dus kan niet rekenen vanaf m’n 1e cyclusdag.

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Het wordt nog lastiger, want na een positieve ovulatietest springt je ei binnen 48 uur, dus kan zelfs op vrijdag of zaterdag nog gesprongen zijn.

Aangezien je bij deze eisprong bevrucht bent geraakt, zou ik net doen alsof je twee weken eerder je eerste dag laatste menstruatie hebt gehad.

Je kunt dan een banner aanmaken. Tzt kun je na een 1e echo je banner dan evt aanpassen.

Je krijgt sowieso altijd standaard twee weken cadeau. Je kunt niet in weken gaan tellen vanaf je eisprong helaas.

3. Bloem89

Bloem89 Niet meer actief

Ik zei het niet helemaal goed, ik heb donderdag m'n eisprong gevoeld, kan ik dan niet twee wekendaarvoor beginnen met tellen?

4. Jimmy100

Jimmy100 Actief lid

8 okt 2010
    294
    0
    0
    Ik zou idd rekenen vanaf twee weken voor je eisprong. Dus de "eerste" dag van je menstruatie zou ik op 6 september zetten.
    Zoals hierboven beschreven kun je altijd een banner nog aanpassen nadat je een echo hebt gehad en de exacte termijn weet.

Oja, GEFElICTEERD!!!

5. nedjla

nedjla Fanatiek lid

16 jun 2008
    1.773
    40
    48
    gefeliciteerd

6. seallable

seallable Bekend lid

3 nov 2011
    684
    89
    28
    NULL
    NULL
    Hey meid :)

Had je net een pbtje gestuurd maar zag je vraag hier voor langskomen, zou gewoon 6 september indd op dag 1 van je cyclus zetten! Zelfs meiden die HEEL zeker wisten wanneer ze hun eisprong hadden zijn nog in datum verschoven.

Super leuk en goed nieuws voor jou en je partner!Ik blijf je volgen hoor!

Deel Deze Pagina