Herkennen vd eisprong: tips

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Pella, 23 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pella

Pella Lid

21 nov 2012
    78
    0
    0
    den haag
    Haai dames!

Dit wil ik met jullie delen, misschien hebben de nog-niet-zwangere dames er wat aan:

Ik had vandaag een dagje vrij, en verwachtte ook net vandaag mijn eisprong, dus kon me er optimaal op concentreren.. Ik wist eigenlijk helemaal niet of ik wel wat zou voelen, want had er tot nog toe nooit echt op gelet...

Hallelujah, je kán het voelen als je je er echt op concentreert!

Symptoom 1: Temp deze ochtend: 36.4!! Laag dus!

Symptoom 2: vanaf het wakker worden (8u) en bijna de hele dag door: wanneer ik lig, en me onderste buikspieren opspan voelde ik het echt spannen en trekken. Voelt als een geconstipeerde eierstok die z'n best doet om er een knikkertje uit te persen ;)

Symptoom 3: rond 15u voelde ik wat 'druipen'. Ik check me slijm en JA wat een plakkende, kauwgomachtige troep!!

Symptoom 4: het is ong.17u: Ventje eindelijk thuis! Snel klusseuh!! :p. Net na de klusjob (18u) voel ik duidelijk alsof er iemand ritmisch (redelijk snel) en zachtjes op me eileider klopt.. Zou het eitje onderweg zijn??

Symptoom 5: 19u: ventje en ik liggen nog steeds nagenietend in bed... Plots zegt-ie: ' Nou wat heb jij het plots zo warm!! ' En JA, ik voél me ook 'warm'! niet te geloven, het klopt helemaal: de temp stijgt metéén na de eisprong! Een uurtje later!

Nou kan het dus niet anders dan raak zijn!!! :D

2. RSL

RSL Fanatiek lid

16 okt 2008
    2.352
    42
    48
    Overijssel
    fijn dat je de eisprong herkent hebt!! Maar fixeer je zelf er niet te veel op dat het raak is he.. het hangt van zo ontzettend veel dingen af.. het eitje moet goed zijn, het zaadje moet naar binnen kunnen, dan moet het nog goed delen, de weg afleggen naar de baarmoeder, en goed innestelen!

Hoop natuurlijk voor je dat het raak is, maar op het juiste moment klussen is geen garantie..

liefs

3. Pella

Pella Lid

21 nov 2012
    78
    0
    0
    den haag
    Hallo Ramona!
    Dankje voor je reactie! Jeetje, je hebt natuurlijk gelijk! Het kan nog alle kanten op.... :) Het zou me eerste zijn, dus ben nog wat groen achter de oren!;)
    Ik zie dat het bij jou wat moeilijker gaat. ik duim voor je dat je snel zwanger wordt!

4. RSL

RSL Fanatiek lid

16 okt 2008
    2.352
    42
    48
    Overijssel
    @Pella

Het is ook onwijs spannend allemaal, wij gaan ook voor een kleintje.. de 1e.. en tuurlijk iedereen hoopt dat het snel mag lukken, en dat gun je iedereen. Hier behoorlijk wat gezondheids issues gehad inderdaad, maar we mogen sinds september officieel proberen zwanger te worden, dus t is hier ook nog maar kort hoor ;) erg lang de wens gehad, maar we mochten niet omdat ik het anders zelf niet zou redden...

5. evian1804

evian1804 Actief lid

21 jun 2012
    434
    0
    16
    Amsterdam
    Ik voel alleen een geweldige plop/steek en ik weet dat mijn ei geplopt is.. :)

6. Pella

Pella Lid

21 nov 2012
    78
    0
    0
    den haag
    Een plop? Te gek! dat gevoel is me helemaal vreemd :-D
    Ik heb wel enkele hele lichte speldeprikjes gevoeld, maar dat was zo licht dat ik niet zeker wist of dat dan de 'sprong' was.
    Een plop is wel grappig! En handig ook! :)

7. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Ik voel een drukkende pijn, soort opgeblazen gevoel, onder in mijn buik, tijdens de eisprong.

Mijn cyclus is regelmatig dus kan dan ook niet missen dat het mijn eitje is.

Hoop voor je dat het raak is deze ronde!

8. RSL

RSL Fanatiek lid

16 okt 2008
    2.352
    42
    48
    Overijssel
    ik voel hem ook als een erg stekende/drukkende pijn... varieërt van een kwartier, tot 4 uur.. en daarna is de pijn weg.:D

9. Pella

Pella Lid

21 nov 2012
    78
    0
    0
    den haag
    Hoi dames, zouden er écht ook meiden bestaan die helemaal niéts voelen van hun eitje?? Ik vind het hartstikke handig om net als jullie signalen te krijgen van me lichaam!
    Ik open even een nieuw topic over het voelen van een eventuele bevruchting....... :)
    Benieuwd naar jullie reacties......

10. Kwebbel

Kwebbel Bekend lid

13 jul 2011
    692
    0
    16
    NULL
    NULL
    Handig als je het voelt. Ik heb een erg onregelmatige cyclus, dus geen idee wanneer hij komt. Maar heb hem dus nog nooit gevoeld.

11. Pella

Pella Lid

21 nov 2012
    78
    0
    0
    den haag
    Yup Kwebbel, kan best maar je bent er toch maar mooi in gelukt! Gefeliciteerd!!:)

12. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Door ovutesten weet ik wanneer ik m'n eitje kan verwachten en dmv tempen weet ik nu precies wanneer hij gesprongen is.

Ik voelde vooral allerlei steekjes de dagen voor de eisprong.. Ik denk dat ik het eitje voelde groeien voordat hij sprong.
    En ik heb altijd een paar dagen voor m'n ei last van waterig vruchtbaar slijm. Als m'n eitje is gesprongen dan is het slijm meteen weer weg.

13. Pella

Pella Lid

21 nov 2012
    78
    0
    0
    den haag
    Jaaa herkenbaar!
    leuk dat de hogere temp na het ovu-vermoeden een duidelijke bevestiging geeft, hè!
    Als ik het goed voor heb ga je bijna gaan testen??

14. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Volgende week zaterdag/zondag is m'n NOD, beetje afhankelijk van m'n lf. Vorige ronde was die 15 in ieder geval.
    Dus wil zondagavond/maandagochtend pas gaan testen als ik dan nog niet ongi ben.

15. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Hier ook een manlief die op de dag van de eisprong zei: "Jouw eitje is gesprongen, je voelt warm aan."
    En hij had gelijk. Ik vond het zo grappig :D.

Ik voel mijn eisprong meestal niet. Ik heb de dag(en) ervoor een ziekelijk hoog libido.

Deel Deze Pagina