1e x zwanger met clomid, bij tweede weer gebruiken?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Jimmy100, 26 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jimmy100

Jimmy100 Actief lid

8 okt 2010
    294
    0
    0
    Hoi,

Ik ben van mijn zoontje zwanger geraakt bij de eerste ronde clomid, nadat ik de diagnose pco had gekregen. Dat was dus erg snel dus helemaal geen mmm meegemaakt zoals velen hier.

Nu vraag ik me af, als wij na de zomer voor een 2e willen gaan, moet ik dan direct naar de gyn? of weer eerst naar de huisarts om doorverwezen te worden?
    Zijn er ook meiden hier zwanger geworden zonder clomid, die ook bij de eerste wel clomid gebruikt hebben?
    Ben erg benieuwd.

2. Romie

Romie Bekend lid

15 jul 2008
    815
    0
    0
    Verzorgende IG
    Hier bij de eerste in ronde twee met clomid zwanger geraakt. Dochtertje uit voort gekomen.

Nu bij de tweede. Moesten we van de huisarts eerst een half jaar zelf proberen en toen hebben we weer wen doorverwijzing gekregen.
    In het ziekenhuis eerst 5 maanden clomid, zonder resultaat.
    Daarna volgde 5 iui met clomid en de laatste met puregon.
    Nu gaan we de laatste iui in en dan word het IVF.
    Het kan allemaal anders lopen dan bij de eerste. Dit hadden wij zo niet verwacht.

Ik zou gewoon even contact met je huisarts opnemen, of je meteen een doorverwijzing krijgt of eerst ook zelf moet proberen.

3. Jimmy100

Jimmy100 Actief lid

8 okt 2010
    294
    0
    0
    Wat vervelend dat het allemaal zo is gelopen. Bedankt voor je reactie. Sterkte!

Ik zal idd ctc met onze huisarts opnemen

4. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.073
    2.215
    113
    Brabant
    hier bij de eerste met clomid (50mg 3e ronde)
    Bij de tweede wens weer geen cyclus, dus ha gebeld voor verwijzing en weer naar de gyn. Dit keer niet allerlei onderzoek, alleen echo en clomid. 50 mg veroorzaakte grote cyste en sloeg daarna niet meer aan. Dus afbreken en 100mg, eerste keer 2 eitjes en uiteindelijk in 7e ronde zwanger geraakt.

maar: nu na de 2e bevalling heb ik wél een cyclus en daar ben ik apentrots op:)

5. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Ik was bij de eerste de tweede ronde met 50 mg zwanger voor de tweede eerst de ha gebeld voor een verwijsbrief en toen naar de gyn.. 50 mg sloeg niet aan.. Daarna 5 rondes 100 mg met eisprong maar zonder zwangerschap toen overgegaan op puregoninjecties en toen was ik de eerste ronde zwanger..

6. mamma2010

mamma2010 Nieuw lid

30 jul 2012
    1
    0
    0
    Ik was van mn zoontje meteen de eerste ronde met clomid zwanger en nu we voor een 2e wilde gaan heb ik gelukkig direct een verwijsbrief gekregen van de ha en kon meteen met clomid starten en weer de 1e ronde raak!

Deel Deze Pagina