Laatste fles, kindje van bijna 21 maand

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door sweetamber, 27 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweetamber

    sweetamber Fanatiek lid

    6 nov 2008
    1.271
    1
    0
    apothekersassistente
    Ik wist niet goed welke titel ik dit onderwerp moest geven en eerlijk gezegd ben ik een poos niet in dit gedeelte geweest:D

    Maar het zit zo, onze zoon is bijna 21 maand en krijgt nog steeds een fles voordat hij naar bed gaat. Hij slaapt 's nachts gewoon door (al heel lang) en overdag eet hij gewoon met de pot mee.
    Eigenlijk willen we die laatste fles er wel af hebben, hij eet namelijk de laatste tijd overdag veel minder dan eerder.

    Nu wil ik eigenlijk graag weten, op wat voor leeftijd waren jullie kindjes van de laatste fles af?
    En hoe hebben jullie dat gedaan?
    Wij zitten er over te denken om het af te gaan bouwen, zo in 1 keer stoppen lijkt ons niet wat (vraag me af of hij dat zal accepteren)..

    Ik hoop dat er hier nog mama's lezen met kindjes van deze leeftijd, of het nog weten van oudere kindjes;)
     
  2. Cygnet2

    Cygnet2 Niet meer actief

    de avond voor hij 1 (12 maanden) werd heeft hij zijn laatste avondfles gehad. Ik vond het na die tijd niet nodig. Hij heeft de laatste maand nog 150/5 gekregen en niet meer 180/6.

    Waarom probeer je het niet eens gewoon? Waarom de aanname doen zonder het een keer te proberen om 'm gewoon weg te laten? En er is niets mis met een bekertje melk voor het slapengaan.. je kunt ook thee geven zolang het maar niet meer in een fles is.
     
  3. sweetamber

    sweetamber Fanatiek lid

    6 nov 2008
    1.271
    1
    0
    apothekersassistente
    Hij geniet nog zo van die fles.
    En als hij melk zou lusten had ik 'm dat wel gegeven, maar helaas;)
    Maar thee geven is idd wel een heel goed idee, denk dat ik dat maar ga doen.
    En dan idd niet in een fles, maar net zoals 's morgens in een tuitbeker.
    Bedankt voor je tip...
     
  4. Cygnet2

    Cygnet2 Niet meer actief

    probeer ook eens een gewone beker, lekker op schoot!
     
  5. Gwenolyn

    Gwenolyn VIP lid

    13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Met 10 maande haar laatste fles gehad. Een mis communicatie tussen mijn moeder en mij (had het er met haar er over gehad om de laatste fles af te bouwen. Paar dagen later kwam ze een nachtje logeren en ze dacht dat ik hem afgebouwd had). Dus coldturkey afgebouwd.
    Sinsdien heeft ze hem nog een keer of 2 gehad omdat ze ziek was.

    Misschien de fles rustig aan afbouwen dmv er steeds minder in te doen?
     
  6. mariska1976

    mariska1976 Bekend lid

    12 feb 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven
    1 dag voor de oudste 1 werd heeft ze de fles gehad,daarna gewoon met de pot meegegeten.
    Ik was allang blij,dat ik van de flessen af was
     
  7. Miepie74

    Miepie74 Fanatiek lid

    10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Hier met 19 maanden nog steeds een fles om 19 uur, voor het slapengaan. Wij doen dat omdat Mini1 niet zo'n goede avondeter is en ze op die manier toch nog wel wat vitaminen binnenkrijgt. Ook is het voor haar een rustmomentje voor het slapengaan, ze is een lekkere drukke dame namelijk. :)
    Ik heb zelf het voornemen om het toch voor/met 2 jaar inderdaad wel af te schaffen maar weet nog niet hoe, cold turkey of geleidelijk...
     
  8. sweetamber

    sweetamber Fanatiek lid

    6 nov 2008
    1.271
    1
    0
    apothekersassistente
    nou dat heb ik dus ook, hij eet minder goed nu.
    maar eigenlijk is dat een reden om van de fles af te willen.
    we denken namelijk dat hij denkt:( ik hoef niet te eten want ik krijg straks nog wel een fles...

    we zijn al aan het afbouwen hoor, zitten nu op 150/5 en we willen het er ook zo rond zijn 2de verjaardag zeker afhebben.
    ik lees hier wel fijne tips, bedankt!!!
     
  9. sherly182

    sherly182 Bekend lid

    13 jul 2009
    944
    0
    0
    brabant
    wij zijn hier ook aan het afbouwen. soms krijgt ze nog wel een fles en soms ook niet. ze lijkt het er goed op te doen om geen fles te krijgen. soms nog wat sap/melk voor het slapen gaan. soms ook niets en dat gaat erg goed.


    ik zat aan het zelfde te denken, hoe en wanneer jullie zijn afgebouwd. nu zie ik dat hier nog meer kindjes vanaf 1 jaar geen fles meer krijgen dus gaan we dat hier ook maar eens doen.
     
  10. Miepie74

    Miepie74 Fanatiek lid

    10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Dat is ook wel een beetje mijn dilemma moet ik zeggen. Ik heb nog niet het idee dat ze die link echt legt maar misschien onderschat ik haar wel, ze is slim zat eigenlijk ;). Maar ik zie er niet echt kwaad in, we poetsen haar tandjes goed en met haar spraakontwikkeling is bepaald ook niks mis dus we laten het maar even zo...
    O, en wat ook wel meetelt voor mij, is dat ze sowieso geen dikkerd is (nooit geweest), zit bij wijze van spreken geen grammetje vet aan haar lijfje. Dit in combinatie met slecht avondeten maakt me net iets makkelijker wat die fles betreft. maar ik realiseer me heel goed dat dit niet tot in de eeuwigheid door kan gaan... :D
     
  11. sweetamber

    sweetamber Fanatiek lid

    6 nov 2008
    1.271
    1
    0
    apothekersassistente
    Hier ook geen dikkerd, integendeel!!!
    Maar hij is wel wat ouder dan jou meisje.
    En toen hij net 1 was geweest had ik ook zoiets van, hij geniet er zo van, krijgt dan iig genoeg voedingsstoffen binnen enzo.
    Ondertussen zijn we alweer bijna 9 maand verder...;)
     
  12. Miepie74

    Miepie74 Fanatiek lid

    10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Ehm, ik heb het over mijn oudste he?! :D Die is nu 1 jaar en 7 maanden dus niet zo heel veel jonger dan jouw Lars T... :)
     
  13. Meara

    Meara Niet meer actief

    Onze meid krijgt met haar 21 maanden nog heerlijk een flesje voor het slapen gaan. Ook elke ochtend. ze vind het heerlijk
     
  14. Lon enTijn

    Lon enTijn Fanatiek lid

    23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    Hier krijgt ze ook nog een fles melk voor het slapen. Ik denk er wel over om het in een tuitbeker te doen, is toch beter voor de tandjes.
    Ze krijgt melk tot ze zelf aangeeft niet meer te willen. Het is maar een klein licht meisje dus ze kan het wel gebruiken. En het maakt haar heerlijk slaperig. Ook wel fijn omdat ze altijd erg actief is.
     
  15. sweetamber

    sweetamber Fanatiek lid

    6 nov 2008
    1.271
    1
    0
    apothekersassistente
    oh, hahaha, oeps had ik even niet door;););)

    wel "fijn" te lezen dat ik niet de enige ben die hier mee zit.

    we hebben nu afgesproken om het af te bouwen en als we op 90/3 zitten na een aantal dagen helemaal te stoppen.
    eens kijken hoe dat gaat...
     
  16. Miepie74

    Miepie74 Fanatiek lid

    10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Laat je het weten?
     
  17. fleur24

    fleur24 Fanatiek lid

    26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    Mijn dochter krijgt ook nog steeds 3 flessen pap op een dag. In de ochtend, na de lunch (eet dan evengoed 2 broodjes) en voordat ze gaat slapen. Wij lopen bij een dietiste vanwege nierproblematiek. Zij vinden het niet raar dat ze dit nog krijgt en vinden ook niet dat we ermee moeten stoppen zolang zij er nog behoefte aan heeft. Ze stopt er vanzelf uitzichzelf wel mee.
    Groetjes
     
  18. misa

    misa Niet meer actief

    Misschien kun je een beetje thee geven in de plaats van. En dan steeds minder geven en uiteindelijk stoppen. Misschien kun je iets anders doen op dat punt van je dagritme (avondritme).
    Succes!
     

Deel Deze Pagina