Hallo allemaal, Ik stel mijn vraag nu maar aan jullie, want ik wordt op dit moment een klein beetje gek van mijn kleine meid, zondag wordt ze twee jaar. Ze heeft het in haar hoofd gehaald dat ze geen luier meer aan wilt hebben en alleen nog maar in haar blote billen rond wil lopen (en slapen). Ik ben dus maar begonnen met zindelijkstraining en eigenlijk gaat het overdag best goed. Vandaag (eerste dag) heeft ze twee keer op het potje geplast en drie keer op de wc. In drie gevalen gaf ze het ook zelf aan , maar er waren ook wel een paar ongelukjes, niet erg natuurlijk. Volhouden dus. Maar nu komt mijn probleem. In bed wil ze dus óók geen luier meer aan. Als ik haar uit bed haal, dan ligt ze gewoon in haar blootje in haar ledikantje (zelf alles uit gedaan). Ze kan niet zelf uit bed én ze houd het nog geen hele nacht vol om niet te plassen, met als gevolg dat ik op dit moment geen enkele matrashoes of slaapzak over heb om haar bed te verschonen (wordt morgen dus volop wassen). Hebben jullie kindjes dit ook wel eens gedaan en wat zijn jullie tips om haar óf snel zindelijk te krijgen ('s nachts nog wel wat jong natuurlijk) óf hoe ik haar die luier om kan laten houden in bed? Groetjes
lastige situatie, zit er zelf nog niet in want mijn zoontje is nog wat te jong. Kan je dus geen echte tips geven. Heb je al luierbroekjes geprobeerd voor de nacht met hierover heen een mooie onderbroek??? succes
Ik kan me haast niet voorstellen dat als je haar een romper aandoet, met evt. een pyama eroverheen, en dan een slaapzak achterstevoren, dat ze dan haar luier nog uit krijgt.
Nee maar midden in de zomer komt dit wel dicht tegen kindermishandeling aan Hier ook eentje die alles uittrekt dus katoenen (laken)slaapzak aan (binnenste buiten) en dat gaat prima.
Hoi allemaal, Bedankt voor het meedenken. De tip van de rits op de rug kan ik wel gaan proberen, hoewel ze gisteren haar slaapzak uit had gedaan met de rits nog dicht (ik verstop de rits zelf in de slaapzak is ook al moeilijker). Pyama aan gaat wel moeilijker gaan, maar daar is het nu te warm voor op haar kamer (tussen de 23 en 26 graden). Afgelopen nacht heeft ze alleen in haar pyama geslapen en deze was vanmorgen toen ik bij haar kwam ook al uit, gelukkig dit keer niet in haar bedje geplast. Ze trekt nu al haar kleertjes al zelf uit en kan zelf ook al haar broek en sokken aan doen. Luierbroek met onderbroek erover is eigenlijk ook wel een heel goed idee. Dan heeft ze niet het idee dat ze een echte luier aan heeft, maar een grote meiden luier voor 's nachts. Dit werkt misschien wel bij haar, ze wil ook niet op het potje plassen maar alleen op de wc zoals wij zelf doen, een grote meidenbroek is ook zo iets natuurlijk.
Offtopic: Ben wel een beetje jaloers dat jouw kindje al haar kleertjes kan uittrekken en sokken en broek aan!
Thirza heeft dat ook een tijdje gedaan, peuterde haar luier zo onder haar romper vandaan en dan was haar hele bed zeiknat. Vanwege ook grote warmte op haar kamertje, zijn wij de luier dicht gaan tapen met duck-tape toen.... Dat was vervolgens maar een korte tijd nodig, toen was de boodschap wel helder (of was het automatisme om die luier uit te trekken, weer uit haar ritme ).