Voor ons trouwen op 16-12 zoek ik voor mijn broer en zijn vriendin die allebei doof zijn ee goede tolk NGT die kan tolken tijdens de ceremonie. Normaal gesproken is mijn broers vaste tolk Maarten Vogelaar maar die zit tot Januari 2010 alle woensdagen al vol voor zover ik kan zien op zijn site. Maandag ga ik hem even bellen om te kijken of hij toevallig nog een plekje heeft die dag, zoniet dan moeten we uitwijken naar een andere tolk. Om een lang verhaal kort te maken; Met welke tolk NGT heb jij goede ervaring en is aan te raden?
niet direct vrees ik :s hier is het liplezen vooral bij mijn vader.. Mischien es googelen? veel succes ermee
misschien een raar idee, maar wij werken bij ons in het ziekenhuis veel met het Tolkencentrum. dit gaat dan vooral om buitenlandse talen, maar er komt ook weleens iemand mee die tolkt voor iemand die blind en doof is! misschien een telefoontje waard om te kijken of zijn je verder kunnen helpen. vind het wel super dat je er rekening mee houdt!!! joyce
Een vriendin van mij doet de opleiding tot tolk NGT, misschien dat zij iemand weet. Zal haar even vragen.
Heb ff gezocht voor je en kwam op een paar sites uit: Sonja Beetsma, de doventolk! MirjamStolkNGT.nl - Nederlandse gebarentaal... (Ook wel bekend van haar optreden in Symphonica in Rosso met Paul de leeuw) www.1-2-communicate.com - Tolken/Relaytolk Succes ermee. Wat goed dat je aan zoiets denkt!
Dankjewel meiden voor de tips! Consider, ik hoop dat jouw vriendin ook iemand weet! @ Barbara, ik zie het niet als een goede daad hoor, ik weet niet beter en als het even kon had ik zelf alles vertokt in het NGT maar aangezien ikzelf trouw en mijn moeder getuige is MOET er gewoon iemand anders tolken. Ookal zijn mijn broer en zijn vriendin doof, ze zijn wel belangrijk voor mij en moeten alles kunnen volgen. Dan is het pas een geslaagde ceremonie.