hallo.. ik vroeg me af of hier op het forum ook moeder, vaders (en/of partners) zitten met Asperger?? en welke situaties jullie zoal allemaal tegenoplopen??
Heej, Jij zit ook een leuke tijd achter dit forum Ik ben aan het werk. Bij mijn man is ooit asperger uigekomen, maar na allemaal begeleidingsgesprekken thuis, kwam er uit dat dit dan wel de lichtste vorm moest zijn. Hij kan zich moeilijk inleven als ik het moeilijk heb. Maar dat hebben wel meer mannen!! En een andere keer dan kan hij zich juist wel weer goed inleven. Iedereen heeft zijn goed en minder goede kanten, maar ja beestje moet een naampje hebben. Heb jij iemand die asperger heb dan?? Liefs
ja ik heb zelf ook asperger. ook de lichtste vorm.. in de puberteit had ik er heel erg last van,. maar nu eigenlijk helemaal niet meer.. alleen nu ik een dochtertje heb, ben ik bang dat het misschien toch nog eens 'terug' komt.. onzekerheid, afluiten van iedereen.. en me ook niet kunnen uiten (inleven) naar mijn dochtertje toe.. zoals ik zei daar heb ik nu allang geen last meer van,. maar toch lijkt het me verschrikkelijk als in bepaalde situaties weer naar boven zal komen...
Je zegt.. "terug" komt. Maar autisme gaat niet over.. Wel kun je door een goede balans te vinden er minder last van hebben. Denk dat je dat bedoeld? Wat zijn dingen waar jullie zoal tegen aan lopen.. Ik kom krijg via mijn werk veel te maken met Autisme en heb net een cursus , autisme begeleiding er op zitten. Vandaar de nieuwschierigheid.
hier niet de diagnose, wel het sterke vermoeden (ook gezien ik met autisten werk en hoe zijn vader is) dat mijn man asperger heeft. Waar kom ik het in tegen?? in veranderingen, kan hier werkelijk niet niet tegen. Na de bevalling heeft hij een week in bed gelegen, omdat hij zo moe was. achteraf gezien dus door de verandering. Wat hij kent, is gewoon niet zo. Moeilijk in kunnen leven, en soms ineens heel goed. Rare tics hebben qua bewegingen. (in de lucht trommelen, pulken, raar lopen). En zijn fieps *zucht*... hmm, stellen jullie dezelfde diagnose als ik? oja, en het (veeeeel) meer dan gemiddeld intelligent zijn, maar geen studie afgerond, ook erg kenmerkend.
ja daarom heb ik Terug ook tussen haakjes geschreven.. het gaat inderdaad ook nooit weg.. maar ik heb me er op de een of andere manier overheen gezet.. de angsten die ik had.. die zijn zo goed als verdwenen.. ik dacht.. als andere mensen het kunnen(durven).. dan doe ik het ook gewoon.. b.v.. in mijn eentje winkelen.. langs grote groepen mensen lopen, voor een grote groep spreken.. zeggen ik hou van je... medeleven tonen... en zo heb ik nog een hele lijst.. maar juist die dingen doen, ookal durf je het niet.. hoe vaker je zoiets doet,... hoe gemakkelijker je je gaat voelen in zo'n situaties... en zo bedoel ik eigenlijk ook.. met 'terug' dat ik bang ben dat ik misschien ooit weer angst ga hebben voor al deze dingen te doen..
tja... ik heb ookal 3 studies gedaan, maar niet afgerond.. .. best vervelend.. en ik heb er ook geen reden voor eigenlijk..
Wat houd asperge eigenlijk in ? Denk namelijk dat mijn zusje autisme heeft, ze is namelijk enorm onzeker over dr zelf, is altijd bang dat iedereen boos op dr is, maar daarintegen heeft ze dus weer wel dr opleiding netjes afgerond en heeft ze een goede baan .. Kan het niet uitleggen maar ze is altijd anders dan anders geweest ... Vroeger moesten ook altijd alle poppen en beertjes met de gezichten naar de deur gedraaid worden want ze mochten haar niet aan kijken, ze had ook een heel ritueel voordat ze ging slapen, eerst licht uit, dan deur open zetten ( terwijl dat die al op stond moest ze hem toch aanraken ) dan zolder luik dicht ( we hadden toen zo'n vliso trap ofzoiets ) dan in bed liggen en dan moest mijn moeder s'avonds haar tv uit doen ... Ze is momenteel ook 21 en moet nog steeds alles plannen en als het niet volgens dat schema gaat dan kan ze helemaal gek worden .. Zou dit ook een soort van autisme zijn ??