Vraagje, pijnbestrijding

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Debbie2727, 8 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Floddertje123

Floddertje123 Bekend lid

12 jun 2014
    915
    0
    16
    Overijssel
    Hier hebben ze een pompje en de ruggenprik, de gynaecoloog raadde mij de ruggenprik aan aangezien het mijn eerste kindje was. Wat daar precies de reden van was weet ik niet want de weeën leidde nogal af haha.

Mijn bevalling heeft gewoon een verloskundige van het ziekenhuis gedaan, dus je word niet altijd overgedragen?

Ik wou eerst geen pijnbestrijding maar ik had al drie nachten niet geslapen door de voorweeen en de ontsluiting schoot niet op. Uiteindelijk duurde de bevalling 17 uur dus ik ben maar wat blij dat ik een ruggenprik had, die werkte bij mij geweldig!

2. Debbie2727

28 okt 2014
    31
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik dacht dat het pompje het minste risico voor het kindje mee bracht. Ruggenprik lijkt me gewoon eng, het idee dat je je benen niet voelt..

3. Poppenkop

Poppenkop Fanatiek lid

2 aug 2011
    1.130
    1
    36
    Noord-Holland
    Alle soorten pijnbestrijding komen in meer

4. Floddertje123

Floddertje123 Bekend lid

12 jun 2014
    915
    0
    16
    Overijssel

Je voelt je benen wel, het is ook de bedoeling dat je ze gewoon kunt blijven bewegen. Alleen je voelt ze niet zo goed dat je erop kunt staan.. Het is een beetje een dof slaperig gevoel.

5. Ly1

Ly1 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.148
    3
    38
    Drenthe

Ik vond het geweldig, lekker relaxed maar je voelt nog wel wat, het haakt de scherpe randjes van de pijn af en zorgt ervoor dat je tussen de weeen heel lekker kan relaxen .. Wanneer je voor pijnbestrijding kiest blijft de VK gewoon de bevalling begeleiden maar in nauw contact met de gyneacoloog maar krijg je wel een medische indicatie.

6. Poppenkop

Poppenkop Fanatiek lid

2 aug 2011
    1.130
    1
    36
    Noord-Holland
    Aan alle soorten pijnbestrijding kleven in meer of minderen mate bepaalde risico's. Het verschilt natuurlijk ook per persoon.
    Ik mag/kan bijv geen ruggenprik en voor de meeste soorten morfine ben ik allergisch.
    Ik moest het wel doen zonder pijnbestrijding, ja dat was zwaar, maar heb het overleefd en het cliché is ook waar; zodra je kindje op je borst ligt, ben je het vergeten.
    Maar goed ook, anders kregen we allemaal maar 1 kindje :D

7. BlijEi

BlijEi Bekend lid

27 sep 2014
    657
    0
    16
    Where the heart is
    Het pompje is het snelste uit je lichaam t.o.v. de ruggenprik :) Wat Floddertje ook zegt: je voelt je benen wel bij een ruggenprik, je kunt er alleen geen marathon meer op lopen :D ik kon mijn benen (met een klein beetje ondersteuning) gewoon nog zelf optrekken en in de beugel leggen met een ruggenprik. Ik voelde alleen de weeën niet meer. Overigens nog wel de druk van de persweeën.

Uiteindelijk is het wel zo dat ongeacht welke manier van pijnbestrijding je kiest, op het moment dat je moet gaan persen wordt alles uitgezet. Dat moet je op eigen kracht doen, want anders kun je de persweeën niet goed aanvoelen en mee persen. Dat is iets wat ik van te voren niet wist, maar wat me in het ziekenhuis nog werd verteld.

8. Esje33

Esje33 Actief lid

21 aug 2013
    143
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ow ik heb dat dus ook, voor mij absoluut geen ruggenprik! Verschrikkelijk idee vind ik het. Nog enger dan hele bevalling! En als ik de nadelen lees hiervan snap ik niet dat het soms zo geprezen wordt. Maar ieder zijn ding natuurlijk.
    Ik ga sowieso voor geen pijnbestrijding, is het wel nodig komt die ruggenprik er bij mij in ieder geval niet in!
    (Ken te veel slechte verhalen!)

9. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Haha wat grappig om te lezen, dit is ook mijn gedachten van een ruggenprik. Zelfs toen ik volop in de weeën zat en op was van de pijn weigerde ik om er ook maar over na te denken :)

10. mriekske

mriekske Lid

22 dec 2014
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    #30 mriekske, 9 mrt 2015
    Laatst bewerkt: 9 mrt 2015
    Ik kon kiezen voor steen prik in het been(ik weet niet meer hoe dat heet) pompje of ruggenprik. Ik heb ruggenprik gekozen. Geen moment spijt! Die uitvinder mogen ze van mij een prijs geven! Zo kon ik de rug en beenweeen wel aan. De ontsluiting ging nadat de prik gezet was ook heel snel. Ik koos voor ruggenprik omdat die volgens de folders de minste bijwerking had voor de baby. Je wordt dan wel helemaal gecontroleerd. Nadeel vond ik dat ik achteraf veel moeite had met plassen. Dat kon ik eerst niet.toen het eenmaal lukte bleef het ook goed gaan.
    Volgende keer weer als ik de weeën niet opgevangen krijg.
    het ligt aan het tijdstip of je een nacht moet blijven.
    Ik heb de andere vormen van pijnbestrijding natuurlijk niet gehad dus kan niet vergelijken.

11. videlsje

videlsje Bekend lid

21 dec 2011
    636
    0
    0
    dingetjes maken, naaien en wat frutselen
    brabant
    Ik heb ook een pompje gehad omdat het slecht ging met de baby mocht ik geen ruggenprik, wou dat ook niet overigens. Maar kreeg dus een pompje die zo was aan gesloten. Wat een uitvinding! Je bent zeker niet pijnvrij maar de scherpe kantjes zijn ervan af. Plus je kan zelf bepalen wanneer je het gebruikt. Ik drukte namelijk ook vaak zat niet op de knop mijn man herinnerde mij er dan aan dat dat wel kon :) en zodra je moet persen if wat dan ook is het gelijk uitgewerkt. Nadeel ervan is dat je hartstikke wazig word op het moment dat je drukt. En mijn man moest mij ook telkens zeggen dat ik niet moest stoppen met ademen. Maar ja ach ik vond dat allemaal wel mee vallen

12. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    vergeet niet dat elke pijnbestrijding ook effect op je kindje kan hebben. geboorte TENS schijnt goed te werken :) daar word niemand duf van ;) want kan je vertellen, was van mezelf al enorm suf tijdens de bevalling, dat is niet leuk als je partner je alles moet na-vertellen.

Deel Deze Pagina