+5

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door prisje2808, 4 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. prisje2808

9 okt 2011
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn verloskundige zegt iedere keer dat mijn buik voor loopt op de zwangerschaps duur. Nu was het de laatste keer +5. Ik heb gevraagd wat dit kon betekenen maar ze kon er niet precies antwoord op geven. Kunt u mij uitleggen wat het precies betekent en of het gevolgen heeft voor de bevalling.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

nee, ik kan niet uitleggen wat ze bedoelt. Als je buik iedere keer voorloopt dan zou je een keer een groei-echo kunnen krijgen.
    Ik kan me voorstellen dat je buik met 5 weken voorloopt, maar dat lijkt me vrij veel en dan zou ze wel een echo hebben afgesproken lijkt me. Anders bel je even en vraag je hoe het zit en of er actie nodig is.
    Dat je buik voorloopt wil overigens niet per se zeggen dat je kindje ook groot is hoor. Als je baarmoeder smal is, dan ligt het kind in de lengte en is er eigenlijk niets aan de hand. Maar goed, dat kan ik niet beoordelen. Ik zou dus even bellen en om uitleg vragen, of je doet dat tijdens de volgende controle.

Mirjam

3. prisje2808

9 okt 2011
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    we hebben een echo laten maken. om te kijken of ik niet veel vruchtwater had. en het bleek niet zo te zijn. maar eergisteren op de laatste controle was het nog steeds +5, en nu moet ik weer een groei echo laten maken. Kunnen ze misschien mijn zwangerschapsduur verkeerd berekend hebben?

Deel Deze Pagina