Zwanger na Implanon?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Iloiza, 6 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    Eind februari heb ik mijn Implanon laten verwijderen. Eind maart voor het eerst weer ongesteld geworden. Mijn vriend en ik zitten nu in de eerste ronde voor een kindje.
    Ik ben nieuwsgierig of er hier ook meiden zijn die een Implanon hebben gehad en nu zwanger zijn of al moeder geworden zijn. Hoelang heeft het bij jou geduurd voor je zwanger werd?

2. Patries mv Fay

Patries mv Fay Nieuw lid

22 apr 2008
    1
    0
    0
    Hoi Hoi

Ik heb ook eind februarie de implanon laten verwijderen en we zijn sinds deze maand ook bezig voor een 2e!

xxx Patries

3. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Bij mij is de Implanon in mei verwijderd, toen heb ik een paar maanden de pil gehad omdat we nog niet meteen voor het echie wilden.
    Door de pil heen zwanger geworden.

Uit mijn omgeving ken ik 2 mensen die vrijwel direct zwanger waren nadat implanon was verwijderd.

4. Bibi23

Bibi23 Actief lid

4 jan 2008
    403
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Hallo!

Ik was na verwijdering implanon na 3 weken ongesteld (bewust eerst een keer ongesteld afgewacht na het 5 jaar niet te zijn geweest) en daarna meteen zwanger!

Groetjesss

5. MariaC

MariaC Fanatiek lid

4 mei 2008
    2.185
    56
    48
    Vrouw
    Education
    Noord Holland
    Ik heb begin maar mijn implanon laten verwijderen. 19 maart voor het laatst ongesteld... en nu nog steeds niet... morgen testen.... ik vind het zo spannend

6. Talulah

Talulah Bekend lid

15 okt 2007
    680
    0
    0
    aug. 2007 implanon laten verwijderen en tot op heden helaas nog niet zwanger :(

7. Froukje3

Froukje3 Lid

26 mei 2008
    35
    0
    0
    ik heb de inplanon gehad idd
    toen ik hem verwijderde heb ik eerst een aantal miskramen gehad voor het goed ging..
    maar dat is een nadeel van de implanon want hoor je wel vaker..
    als je hem hebt werkt ie super
    en der na baal je dat je hem gehad hebt,..
    maar heb nu een gezonde dochter na de inplanon gekregen (dec verwijderd was in Juni pas zwanger)
    en na de bevalling ben ik ook ff niet meer aan de pil gegaan en nu dus weer zwanger maar de implanon komt er nooit niet weer in bij mij

groetjes Froukje

8. MariaC

MariaC Fanatiek lid

4 mei 2008
    2.185
    56
    48
    Vrouw
    Education
    Noord Holland
    ik heb vorige week een miskraam gehad... ook ex implanon gebruikster

9. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Volgens mij is het onzin hoor dat Implanon een verhoogd risico op miskramen heeft. Ik heb er nog nooit van gehoord...

Groetjes,
    Josien

10. mama1989

mama1989 Lid

2 jun 2008
    7
    0
    0
    noorden van friesland
    hallo.

ik heb 4,5 jaar implanon gehad (achter elkaar) en
    ik heb in oktober 2007 mijn implanon laten verwijderen:

6 december - ongesteld
    28 december - ongesteld
    30 januari - ongesteld

(erg onregelmatig, maar erg snel zwanger geraakt!)

ben nu in verwachting van de eerste, alles gaat super goed,
    19 juni gaan we voor de 20 weken echo.
    en ben 6-11-2008 uitgerekend.

maar lijkt me raar dat de meesten er miskramen van krijgen..
    ben heel eerlijk: wist eind februarie dat ik in verwachting was,
    en ben nog steeds zwanger gelukkig! :D

11. Bibi23

Bibi23 Actief lid

4 jan 2008
    403
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Heb er ook nog nooit van gehoord dat implanon een hoger risico op miskramen geeft, als dat bewezen zou zijn dan mogen ze het niet zomaar plaatsen lijkt me.
    Lijkt me puur toeval.. meer dan 10% van alle zwangerschappen eindigen in een miskraam.

12. Zeepbel83

Zeepbel83 Bekend lid

21 jun 2007
    808
    1
    18
    *schopje omhoog

Ik heb 9 juni mijn Implanon eruit laten halen, en tot op heden ben ik nog niet ongesteld geweest, moesten jullie lang wachten op je eerste ongesteldheid na Implanon?
    Moet erbij zeggen dat ik met de Implanon geheel niet meer ongesteld werd, dus geen idee van mijn cyclus heb.
    Ik vind deze onzekerheid maar niks, eind volgende week is het ruim 4 weken geleden en als er dan nog niks is doe ik maar even een testje..

13. wings

wings Nieuw lid

8 jul 2008
    1
    0
    0
    Bij mij is de implanon in dec 2007 verwijderd na 2,5 jaar ivm kinderwens.

We zitten momenteel in de MMM, omdat ik nog steeds niet vanzelf ongesteld ben geworden.

Gisteren bij de inf.poli in Voorburg geweest en wat vertelde de arts, het kan tot 3 jaar duren voordat de Implanon is uitgewerkt na verwijdering en er is niets maar dan ook niets aan te doen behalve afwachten....

Alle andere eventuele oorzaken zijn al uitgesloten.

Dus wacht niet te lang na het verwijderen om een arts te bezoeken en alle te laten checken.

Dit is nooit verteld bij het plaatsen van de implanon, anders zou ik echt niet voor deze manier hebben gekozen.

Groetjes,
    Melanie

14. Zeepbel83

Zeepbel83 Bekend lid

21 jun 2007
    808
    1
    18
    Pfff ik word er echt gek van, nu na ruim 5,5 week na het verwijderen nog steeds niet ongesteld.
    Ik heb ook geen idee tot hoe lang ik afwachten moet met naar de huisarts gaan?!

15. Bibi23

Bibi23 Actief lid

4 jan 2008
    403
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Je lichaam moet echt weer op gang komen wbt cyclus.
    Ik ben ook 5 jaar niet ongesteld geweest dmv implanon..
    Ik werd echter na een week of 3 wel weer ongesteld na het verwijderen ervan. Ik zou het zelf nog geven tot 8 weken... maar dat is persoonlijk.
    Als jij al eerder je huisarts wilt contacten moet je dat zeker doen, maar denk dat hij je ook niet verder kan helpen dan afwachten..
    Ja, hij kan wel medicijnen geven om ongesteldheid op te wekken, maar dan krijg je een ontrekkingsbloeding, wat dus niet van je eigen cyclus afkomt en heb je er eigenlijk nog niet veel aan.
    In andere topics wordt veel gesproken over "ontpillen" nou, jij moet echt nog "ontimplanonnen" volgens mij..

Maar wel vervelend meid... ik was destijds ook vol spanning of het allemaal wel weer op gang zou komen.

16. Zeepbel83

Zeepbel83 Bekend lid

21 jun 2007
    808
    1
    18
    Dankje voor je berichtje Bibi, ik kan inderdaad helaas niks anders dan afwachten, hopelijk kan ik heeeel gauw dan echt gaan proberen zwanger te worden!
    Hoop echt gauw ongesteld te worden, denk inderdaad dat mn lichaam even helemaal moet bijkomen, ik ben 6 jaar aan de pil geweest en daarna nog 2 jaar Implanon, dus al jaaaren niet meer natuurlijk ongesteld geworden misschien dat het daar ook aan ligt, ik hoop maar dat er echt niks anders mis is.

Deel Deze Pagina