Hey meiden, Zie foto...ik weet niet precies hoe dat ding heet, kan het zelfs niet vinden door te Googlen. Of misschien zoek ik niet goed Maar weet iemand of ik dit gewoon even kan vervangen? Zoals je op de foto ziet, ziet 'ie er echt niet meer uit. Kan ik dit gewoon loswrikken en ergens een nieuwe halen? Of sloop ik dan het hele systeem? Oh en hoe heet het en waar koop ik dit? Thanks!
Je kunt hem gewoon los halen. Er zitten soort klemmetjes aan. Ik haal ze regelmatig los om even in een sopje te doen. Ik weet niet hoe ze heten, maar volgens mij ligt dat gewoon bij de bouwmaatschappij.
Badkamer ventilator.. https://www.conrad.nl/nl/huis-tuin/verwarming-ventilatie-klimaat/beluchting-en-afzuiging/badkamerventilatoren.html
Bedankt voor je beschrijving. Maar...in een sopje? Als het een ventilator is, is het toch elektrisch? Sorry, ik heb er echt geen verstand van!
Wat je ziet is alleen een soort roostertje. Het systeem zit daar niet aan vast. Duw het een beetje naar beneden en je ziet wat voor klemmetjes eraan zitten zodat je hem los kunt trekken. Bij ons zit het ventilatiesysteem op zolder en zit er achter dit ding alleen maar een soort tunneltje waar de lucht doorheen gezogen kan worden.
Dit is gewoon een afdekkapje. Zit als gezegd vast met klemmetjes en kost een paar euro bij de bouwmarkt. Zo te zien zit hier geen mechanische ventilatie achter, als dat wel zo is, zit die in de buis gemonteerd en kun je dit er als net goed is nog steeds gewoon uittrekken.
Wij noemen het ook altijd het afzuigding Ik weet nu in ieder geval waar ik naar moet zoeken als hij bij ons een keer aan vervanging toe is
Denk ik ook. Bij ons vorige huis was er niks elektrisch, gewoon zo'n kapje met een gat. Werkte ook voor geen meter.
Ik heb zojuist die van het toilet er maar afgehaald en het is inderdaad slechts een kapje. Wat stom van mij ik dacht dat ik een compleet nieuwe badkamerventilator moest installeren, elektricien erbij halen etc. Maar dat kapje van de badkamer komt er niet zo makkelijk af als die van het toilet, vandaar dat ik dacht dat het een heel ingewikkeld systeem is....... Maar okay, bedankt voor de tips. Zo even naar de Gamma en hopen dat ze een mooi nieuw kapje voor mij hebben. Ons huidige badkamerkapje is half weggeroest, en is dus niet van kunststof zoals die in het toilet. Heeft dat nog een reden? Kan ik gewoon een kunststof kapje voor in de badkamer kopen? Sorry voor de vele stomme vragen maar ik en huisonderhoud gaan echt niet samen.
Kunststof voor in de badkamer lijkt mij vochttechnisch gezien sowieso een betere keuze. Even opletten dat je dezelfde diameter haalt (hoewel ik niet zeker weet of er verschillende maten in zijn).
Wij hebben in de badkamer een kunststof 'afzuigding' zitten, dezelfde als op het toilet, lijkt me prima dus . Ik haal hem er ook regelmatig af voor een sopje.