Hoi, Mijn vorige miskraam is geeindigd met 6.5/7 weken zwangerschap, spontane miskraam. Ik ben nu direct weer zwanger. Nu 6 weken (4 weken na eisprong voor de duidelijkheid). Nu ben ik erg bang op weer een miskraam. Vandaag voelde ik aan de baarmoedermond en nu viel het me op dat deze zacht is en zoals ik zelf denk ook wat meer open (alsof je topje van je vinger erop kan leggen, soort kuiltje, niet er helemaal in). Betekend dit weer een miskraam? Of is het ook gewoon normaal? Had vorige week idee dat baarmoedermond veel harder was, wat spitser en dus niet met zo'n zachte opening. Alvast dank voor een antwoord. Groetjes!
Hoi Marijntje28, niets aan de hand hoor, vaak zie je na een miskraam en zeker na een bevaling dat je baarmoedermond nog een beetje open staat. Probeer niet teveel te voelen bij jezelf hoor, want het kan ook een hoop onzekerheid geven, ook aan het eind van de zwangerschap. Maar wat je nu voelt zegt dus niets over het wel of niet krijgen van een miskraam. Ik duim met je mee voor een goede afloop!
Hoi, Bedankt voor het snelle antwoord. Ik mag volgende week woensdag op controle, dus hoop inderdaad dat alles gewoon goed is. Ik weet ook dat ik moet proberen om me niet te duk te maken maar dat is nu eenmaal erg moeilijk. Ik twijfelde hier gisteren erg over, dat is nu wel ietsje minder... Groetjes!
Afgelopen woensdag eerste controle en echo gehad; en alles is nog steeds helemaal goed! Ik dacht; ik zal het er nog bij vermelden, voor als mensen over het topic willen lezen en nieuwsgierig zijn hoe het verder is gegaan!