hoe zit het nu met overstappen op een nieuwe pil?

Discussion in 'Anticonceptie' started by Alita, Nov 5, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Alita

Alita Niet meer actief

Ik heb eerst de micorgynon geslikt en ga nu over op de diane...

De apotheek zei dat ik gewoon gelijk veilig was terwijl ik een andere pil ga slikken ..na een stopweek trouwens;)
    Maar de assistente van mijn HA zei dat ik nu de hele maand op moest passen dus condooms moet gaan gebruiken...

Dus even kort....ik ben na 1 jaar bv gestopt met de minipil en nu dus 2 maanden later met de mic begonnen..maar vanwege veel uitslag ga ik nu aan de diane beginnen na een stopweek...

Ben ik nu veilig of niet?

De apotheel zei toen ik aan de mic begon dat ik alleen de eerste 7 dagen moest oppassen en dat hebben we dus ook gedaan maar het moest dus de hele maand zijn:$...ik kom er niet meer uit!

2. Lizzy14

Lizzy14 Niet meer actief

Hey Cindy

Ik kan me voorstellen dat je dit wel even wil weten ja. Volgens mij zit je goed hoor. Dus geen reden tot stress;)
    Ik heb dit gevonden:

Situatie 2: Overschakeling van een andere combinatiepil, anticonceptiering of anticonceptiepleister
    Je kunt met DIANE-35 beginnen op de dag nadat je de laatste tablet van je vorige strip hebt genomen (dus zonder pauze). Als er bij je vorige pil ook niet-werkzame tabletten in de strip zitten, moet je meteen doorgaan na de laatste werkzame tablet van je vorige pil (als je niet weet welke dat is, vraag het dan aan je arts of apotheker). Je mag ook later beginnen, maar nooit later dan op de dag na afloop van de stopweek van je vorige pil (of na de laatste niet-werkzame (placebo) tablet van je vorige pil). Als je een anticonceptiering of een anticonceptiepleister hebt gebruikt, moet je bij voorkeur beginnen met DIANE-35 op de dag van verwijdering, maar niet later dan op de dag waarop je een nieuwe ring zou moeten inbrengen of een nieuwe pleister zou moeten plakken.

Hierbij de link ook:
    Anticonceptie.nl - Veel gestelde vragen - Combinatie pil: DIANE 35

3. Alita

Alita Niet meer actief

thanks voor je antwoord..

Dus als ik het goed lees ben je ook gewoon veilig als je op je dag dat je eigenlijk met de oude pil moest beginnen je nieuwe slikt?

Share This Page