Ik denk iedereen met je, ongeacht goed tegen de maatregelen wordt gekeken, iedereen wil weer dat we zo kunnen leven.
Vorige week golden er mbt quarantaine natuurlijk nog andere regels. Je kon uit een rijtje bij de quarantaine check wat dingen aanklikken wat de regels dan voor jou zouden zijn. Iemand die ik ken had op het kopje ‘ik ben met iemand in aanraking gekomen die Corona heeft’ (of zoiets) gedrukt. Daar stond bij dat diegene niet in quarantaine hoefde als ze niet langer dan een x-aantal minuten en niet binnen de 1,5 meter was geweest. Zo was het gelezen op de site en het antwoord van de GGD was hetzelfde geweest. Ja tuurlijk. Je kunt het ook zo zien als je gezinsleden positief getest zijn. Dat er dan hele andere regels golden, namelijk dat jij ook in quarantaine moest, was maar bijzaak. Want: in de buurt van/huisgenoot besmet, ja dat komt natuurlijk in één geval altijd beter uit voor je wat je dan leest of hoort van de GGD. Als diegene tegen de GGD had gezegd dat het haar huisgenoten waren, tja… Het antwoord dat ze nu hoorden was natuurlijk erg fijn
Nou precies dit. Doordat de kinderen naar school zijn gegaan zonder klachten. Nu net een bericht van kind nummer 8 dat een positieve zelftest heeft.. Denk echt dat dit komt doordat kinderen uit besmette gezinnen toch naar school gaan. Oudere broer of zus zit niet apart op kamertje dus die contacten blijven gewoon.. Onze buren zijn nu al 2.5 week verder doordat de q na de ander toch besmet raakt. Bij ons nu dus ook besmetting en mijn dochter gaat wel naar school morgen ondanks dat ze niet ging sporten gisteren. Ze heeft geen klachten en ik hoop echt dat ze niemand verder aansteekt zodat ook deze klas zoveel besmettingen krijgt als die van onze oudste.
Ik snap goed dat je het wel spannend vind hoor. Ik denk dat het nu gewoon even rond moet gaan bij de kinderen. Ik verwacht eigenlijk dat je een paar lastige weken op school krijgt met heel veel kinderen thuis door corona. Maar zodra het rond is gegaan komt er hoop ik rust. En zullen er weinig kinderen ziek zijn.
Wij hebben de oudste thuis met corona. Jongste 2 keer getest en negatief. Mag hij dan morgen wel naar het kdv? Hij is alleen snotterig zoals altijd..
Ik zou morgenochtend nogmaals een zelftest doen. En bij negatief wel naar de opvang sturen. zo staat het ook bij quarantaine regels voor gezinnen (zie link en foto). Er staat dat bij nauw contact en (milde) klachten kind thuis moet blijven en moet testen. Tot testuitslag blijft het kind thuis. Bij een zelftest duurt dat maar een kwartier en bij een pcr natuurlijk wat langer Ik zou wel afhankelijk van de klachten eventueel een pcr test doen. Dus bij milde klachten zoals alleen snotterig een zelftest en bij hoesten en benauwdheid een pcr. https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/thuisquarantaine/quarantaine-gezinnen-met-kinderen