Vraagje Raket ijsjes

Discussie in 'De lounge' gestart door suzy83, 26 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. la34

la34 Actief lid

31 jan 2011
    227
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, de spoetniks! Niet de rakeltjes hoor, die waren goedkoper (ik mocht altijd een raketje, een sinasplit of een chocorock, die waren onder de 1 gulden ; ) Mijn ouders zijn in de oorlog geboren, heb soms nog de illusie dat ik ook zo kan opvoeden straks, maar als ik de kids in de ijssalon zie bestellen lijkt het mij sterk ... Van een calippo, een spoetnik of cornetto heb ik lang gedroomd; dat leken mij hemelse traktaties ; )

2. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Jaaaah spoetniks. Vies vond ik die :D

3. Coquelicot

Coquelicot Niet meer actief

Hier een oud wrak uit '70, tevens ijsliefhebber, en ik heb nóóit een raket met chocola op. Er waren inderdaad wel imitators met een choco topje, maar dat was niet de enige echte raket.

Leuke anekdote, volledig off topic: tijdens een vakantie naar Oostenrijk, toen ik 10 was, ontdekte ik dat het ijs daar echt veel lekkerder dan in NL was. Ik heb toen in twee weken tijd 43 ijsjes gegeten (had een turflijstje bijgehouden). Het hele assortiment van de Oostenrijkse Ola toen afgewerkt (sommigen meer dan eens)... :p

4. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ik ben van 1982 en kan me zeker herinneren dat er vroeger een chocopuntje op zat maar dat is al jaren niet meer helaas.

5. Smnee

Smnee Niet meer actief

Manlief zegt dat ze bij Aldi te koop zijn/waren :) morgen meteen kijken hihi

6. MamaG

MamaG Fanatiek lid

24 mei 2008
    1.298
    0
    36
    Omg Nijmegen
    De originele raket heeft nooit een chocopuntje gehad.

7. Cindy81

Cindy81 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.271
    50
    48
    Die met chocopuntje vond ik nooit zo lekker.

Speedy ijsjes ken ik ook nog wel.

Mijn favoriet was een mexicaantje.

8. Mamishka

Mamishka Bekend lid

20 mei 2012
    600
    0
    0
    NULL
    NULL
    Originele rakketjes hadden geen choco topje...volgens mij was dat een namaak ijsje

Deel Deze Pagina