Spugen en darmkrampen

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door MissyC, 11 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissyC

MissyC Fanatiek lid

5 dec 2013
    1.098
    8
    38
    Ons kleintje is al vanaf het begin een spugertje. Nu krijg ze johannes broodpitmeel door de fles heen (kruidvat standaard). Maar het lijkt niet echt te werken. Overigens krijgt ze er krampen en harde ontlasting van.

Ze krijgt trouwens 5 flessen van 150ml met 1 schep nutriton jbml.

2. MissyC

MissyC Fanatiek lid

5 dec 2013
    1.098
    8
    38
    Wat zouden jullie doen?

3. maggie100

maggie100 Fanatiek lid

12 mei 2011
    1.318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pure jbpm? Of comfort voeding? Hier ook hetzelfde probleem. Ik heb nu comfort maar helpt hier niet tegen krampjes. Ik zou in jouw geval denk ik gaan voor pure jbpm. Ik ga denk ik binnenkort ook daarop over.

4. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Comfort voeding hielp hier echt wel! Je kan ook pure jbpm halen (heet tegenwoordig Tammi), en van VSM cinababy tegen krampjes halen.

5. 01Patricia

01Patricia Actief lid

16 jun 2012
    463
    1
    16
    En de fles alleen nog maar maken met barleduc-water uit een pak war je opwarmd in de magnetron. Hielp hier heel goed

6. MissyC

MissyC Fanatiek lid

5 dec 2013
    1.098
    8
    38
    Ga eerst de barleduc eens proberen. Ze gebruikt al infacol.
    Gisteren kwam alle ontlasting eruit. En had ze diarree.

Ik zal eens kijken naar Tammi's.

Maggi100, is het bij jou ook alleen s'avonds drama qua krampen?

7. zonnestraaltje1981

zonnestraaltje1981 Actief lid

28 apr 2009
    431
    0
    0
    Groepsleidster intensieve behandelgroep
    Overijssel
    Heeft ze naast het spugen ook andere klachten? Als ze geen andere klachten heeft en geen last van het spugen heeft (en wel goed groeit) zou ik zeggen stoppen met het verdikken van de voeding. Gewoon spugen is vervelend omdat je veel was hebt maar als je kindje wel goed groeit en verder geen klachten heeft hoeft het geen probleem te zijn.
    Als ze wel andere klachten heeft (zoals huilen, overstrekken, niet willen liggen etc) dan zou ik naar de huisarts gaan.

8. zonnestraaltje1981

zonnestraaltje1981 Actief lid

28 apr 2009
    431
    0
    0
    Groepsleidster intensieve behandelgroep
    Overijssel
    Eventueel helpt bij veel spugertjes ook enfamil ar. Dit is voeding die pas in de maag indikt. Veel kindjes hebben met deze voeding geen last van krampen.

9. MissyC

MissyC Fanatiek lid

5 dec 2013
    1.098
    8
    38

Nee, geen andere klachten. Behalve dan dat als we geen verdikkingsmiddel gebruiken het er zelfs uit dr neus komt.

10. meis1987

meis1987 Fanatiek lid

13 dec 2011
    2.445
    372
    83
    in een huis
    Komt mij allemaal heel bekent voor. Ons meisje krijgt ook.dieet.voeding. Veel spugen en krampjes en moeilijke ontlasting. Sinds ze een maand of 4 was gaat het stukken beter. Geen krampjes, beetje spugen en elke dag een poepbroek... Geen zorgen ze groeien er vanzelf overheen.

11. lieve85

lieve85 Actief lid

21 mei 2009
    137
    0
    0
    mijn zoontje heeft het zelfde probleem, zonder de jbpm heeft hij zo ontzettend last van zuurbrand en spugen. en met gaat dat echt super. alleen de krampen... en hier is het vooral snachts.. behalve vandaag dat was de hele dag...krijg morgen die pure jbpm binnen dus dan ben ik benieuwd of dat verlichting voor hem geeft. laat de hele dag scheten zonder ontlasting..
    zo ontzettend zielig hoe hij nu is.

12. MissyC

MissyC Fanatiek lid

5 dec 2013
    1.098
    8
    38
    Ik beb gemerkt dat het aan de flessen lag bij ons. We gebruikten eerst tommee tippee ofzo. En nu difrax. Geen krampen, geen huilbuien en minder spugen.

Misschien hebben jullie er wat aan.

Deel Deze Pagina