Vraagje rust en regelmaat baby 3 maanden

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Feestmuts, Jul 26, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Feestmuts

Feestmuts Bekend lid

May 9, 2011
    843
    75
    28
    Female
    Den Bosch
    Hoi meiden,

Voor Sara hebben wij een vast ritme en regelmaat. Dat werkt hier goed! Wij doen: slapen - verschonen - eten - spelen (box) - slapen.
    Als ze in de box speelt let ik op de vermoeidheidssignalen en dan gaat ze naar bed.
    Tegenwoordig slaapt ze alleen niet meer zo lang. Ze slaapt nu ongeveer 3 kwartier tot een uur en dan is ze weer wakker. Als ik haar speentje geef, wil ze soms wel weer in slaap vallen, maar dat is niet zo vaak.
    Ze is dus vaak zo'n 2 uur voor de volgende fles al wakker, maar kan het nog maar ongeveer een half uurtje volhouden om te spelen.
    Ik weet niet zo goed wat ik met de resterende 1,5 uur moet doen.
    Hoe lossen jullie dit op?

2. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Hier waren er ook van die periodes maar als Jesse dan nog geen honger had deed ik hetzelfde ritme alleen dan zonder eten.
    Dus slapen-verschonen-knuffelen-spelen-eten-knuffelen-spelen-slapen.
    En normaal was dat hetzelfde ritme wat jij aan gaf.
    Dus slapen-verschonen-eten-knuffelen-spelen-slapen.

Maar ik voedde nooit op de klok als hij honger had dan kreeg hij eten. En keek echt nooit op de klok.

3. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Lekker gaan wandelen, knuffelen, boekje kijken, in de draagdoek (wel warm nu) en huishoudelijk werk gaan doen terwijl je kindje meekijkt, en eten geven als ze trek heeft. Je kindje gaat steeds langer wakker zijn :)

4. onskindje

onskindje Lid

Aug 3, 2011
    23
    0
    0
    Eindhoven
    Hier ook de eerste periode heel strikt rust en regelmaat (ria blom) gevolgd...en dat betekende in eerste instantie dus uit bed halen = voeden... nu kun je dat natuurlijk niet vol blijven houden als het aantal voedingen minder wordt en/of het kindje niet meer van voeding tot voeding slaapt. Mijn dochtertje wordt ook wel eens eerder wakker, soms ook wel 1,5 uur voordat ze mag eten. Ik laat haar spelen in de box, meestal gaat dat goed en haar speen wil ook wel helpen (ze slaapt zonder speen dus voor haar is dat 'n "traktatie" in de box ;) Als ze écht duidelijk laat merken dat ze honger heeft, geef ik gewoon de voeding iets eerder en haal ik later op de dag die tijd wel in.. wij hebben ook niet iedere dag exact rond hetzelfde tijdstip honger! En zeker met dit warme weer ;)
    Overigens komt het ook wel voor dat ze dus ruim tevoren wakker is, in de box ligt en weer vermoeidheidssignalen geeft....we leggen haar dan toch gewoon weer in bed en meestal slaapt ze dan toch nog even (en is je probleem meteen opgelost...want daarna wordt ze wakker tegen de tijd dat ze weer de fles mag)

5. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Nou als ze maa een half uurtje wakker kan blijven.: en je heb nog amderhalf uur.. Naar bed doen lijkt me dan./

6. Janna

Janna Fanatiek lid

Eens met Sam20! Als ze ouder worden, hebben ze gewoon steeds minder slaap nodig, dus zijn ze langer wakker. Maar ik lette daarbij wel op slaapsignalen en leg(de) mijn dochter gerust een tweede keer op bed!

7. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

Aug 24, 2008
    3,708
    4
    38
    Baby's worden vaak na 45 min à een uur wakker, omdat hun natuurlijke slaapcyclus dan ten einde is. Ze moeten leren om zich dan 'weer om te draaien' (;)) en verder te slapen de volgende cyclus in. Je zou eens kunnen kijken hoe het gaat als je haar toch steeds even laat liggen als ze wakker wordt, evt weer strak instoppen, misschien valt ze na wat jengelen weer in slaap? Mijn kindjes zijn hier inmiddels helemaal aan gewend en maken juist als ze dan weer in slaap vallen vaak een lange ruk!

Wil ze nou echt niet, dan zou ik haar er even uit halen, in de box leggen en dan weer bij de eerste vermoeidheidstekenen naar bed. En als ze dán weer wakker wordt, dan voeden. :)

8. Feestmuts

Feestmuts Bekend lid

May 9, 2011
    843
    75
    28
    Female
    Den Bosch
    Bedankt voor jullie reacties! Ik ga proberen om haar dan inderdaad een tweede keer op bed te leggen.
    Hoe ouder ze worden hoe meer ze wakker zijn natuurlijk. Maar Sara kan nog geen 1,5 uur wakker volhouden. Dan begint ze toch op een gegeven moment te huilen. Maar dan ga ik haar gewoon weer op bed leggen. Eens kijken hoe dat gaat!

9. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

Aug 24, 2008
    3,708
    4
    38
    Ria Blom heeft in haar boek ook een schema'tje staan over hoe lang baby's wakker mogen zijn toch? Volgens mij is dat voor een kindje van 2 maanden zo'n 5 kwartier? Dus dan klopt het wel als je dochtertje na 1,5 uur begint te huilen...succes, ik hoop voor je dat het gaat lukken! :)

10. Feestmuts

Feestmuts Bekend lid

May 9, 2011
    843
    75
    28
    Female
    Den Bosch
    Amaryllis, dank je wel!! Zie net dat je zoontje 1 dagje jonger is dan Sara :)

11. onskindje

onskindje Lid

Aug 3, 2011
    23
    0
    0
    Eindhoven
    Kindjes rond de 3 maanden kunnen inderdaad volgens mij maar 60-90 minuten wakker zijn en niet ieder kindje is hetzelfde natuurlijk, dus als je kindje (eerder) moe wordt, gewoon proberen om terug te leggen, wie weet slaapt ze nog even...hier werkt dat prima! (en soms is het ff doorbijten, het boekje van ria blom heeft ons veel houvast gegeven!!)

12. miis

miis VIP lid

May 8, 2012
    5,229
    1
    0
    ik leg zoon idd wel es een 2e x op bed, met op zonder voeding...geef bv dus dan is het wel makkelijk ngo even een slokje te geven als hij eerder trek heeft..

mijn zoontje kon eerst maar 1 uur incl voeidng wakker zijn, tegenwoordig is het al 1,5 uur

Btj met hem "spelen' op de bank, dna weer in de box alleen...btj afwisselen zegmaar...als ik de tijd heb en binnen blijf dan...en anders gewoon lekker de deur uit, meestal valt ie dan weer in slaap ind e drager of wagen haha

13. babyproject

babyproject Niet meer actief

Ja, hier ook 2e keer op bed. Of even op de arm wiegen en vaak was dat al voldoende. Maar soms ook na een half uurtje spelen.

Wij hebben ook die fase gehad: niet meer van voeding tot voeding slapen, maar het wakker zijn ook niet zolang kunnen volhouden. Dit lost zich met een paar weken vanzelf weer op zodra ze langer wakker kan blijven.
    Voor de R&R probeerde ik een andere speelplek te gebruiken als ze wakker werd en nog geen honger had, dan degene die ik gebruikte voor het slapengaan. Anders was ik bang dat het "na spelen in de box naar bed" niet meer kon werken. Maar ook dit loste zich vanzelf op, want dat bleek nooit echt een probleem. Op een gegeven moment moet je Ria gewoon een beetje loslaten.

14. Feestmuts

Feestmuts Bekend lid

May 9, 2011
    843
    75
    28
    Female
    Den Bosch
    Bedankt nog voor jullie reacties! Laatste tijd gaat het weer best goed. Sara heeft een beetje dr schema omgedraaid. Ze speelt nu voor het eten en na de fles valt ze vaak gelijk in slaap :) Ik krijg de tijd in ieder geval al beter overbrugd :)

Share This Page