Huh? Teveel eitjes?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Ikzelf, 24 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ikzelf

Ikzelf Bekend lid

1 nov 2010
    995
    35
    28
    NULL
    NULL
    hallo iedereen,

Ik heb helaas pco en ben al bijna een jaar aan de clomid, heeft even geduurd voordat we de juiste dosering vonden. Iedere keer 1 of 2 eitjes maar helaas geen zwangerschap. Nu net een maand gestopt, hsg gehad en werd uit mezelf ongesteld. Huh? Daarna weer clomid geslikt, vandaag echo en heb ineens 4 eitjes...huh??...kan komen omdat ik 23 kilo ben afgevallen maar als de eitjes blijven doorgroeien raden ze ons af om deze maand te klussen omdat de kans op een drieling of meer te groot is. Wie kent dit "probleem"?

2. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    typisch pco meissie...

ook als je afvalt verdwijnt de pco niet. maar je cyclus KAN er wel wat korter op worden..

3. Ikzelf

Ikzelf Bekend lid

1 nov 2010
    995
    35
    28
    NULL
    NULL
    Oh ik had begrepen dat PCO wel kan verdwijnen als je afvalt...
    En typisch pco? Ja dat zal inderdaad wel zo zijn maar dan is het nog wel dat je van 0 naar 4 eitjes gaat;) alleen jammer dat je dan het advies krijgt om niet te klussen:(

4. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Ik heb dit ook meerdere keren gehad, ook steeds het advies niet klussen en afwachten (was toen ook net behoorlijk wat afgevallen), maar bij mij waren het wel wat meer eitjes (11 en 7). Ik weet niet hoe lang je al bezig bent, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik bij mezelf met 4 eitjes het risico wel had durven nemen. Maar goed ik was ook al 2+ jr bezig zonder succes. Als je al heel vaak met 2 eitjes niet zwanger bent geweest is het risico voor jou misschien ook niet zo groot denk ik, maar nogmaals ik weet niet hoe lang je precies bezig bent. De keuze om toch te sexen is natuurlijk heel persoonlijk en hangt van zoveel factoren af. Mocht je wel matig/redelijk vruchtbaar zijn, dan is de kans op een 4ling natuurlijk wel heel erg eng en zou ik het zeker niet doen.

En wat betreft pco, volgns mij kan het soms inderdaad verdwijnen als je afvalt, maar dit is lang niet bij iedereen het geval.

5. sas31

sas31 Actief lid

17 jun 2009
    424
    0
    0
    verzorgster bij de thuiszorg
    doetinchem
    Hallo ikzelf

Ik heb geen pco maar ik slik nou ook al een paar maanden clomid alleen om de kansen te vergroten ik heb nou 1 keer 5 eitjes gehad en 1 keer 3 bij die 5 mochten we ook niks doen en de iui behandeling ging ook niet door maar inderdaad je zult dan net zien dat de eitjes wel bevrucht raken en dat je dan zwanger van een drieling of vier wij willen heel graag kinderen maar zoveel in een keer en de kans dat dan de kindjes gehandicapt en/of tevroeg te wereld komen lijkt me niet zo'n goed idee.

Hopelijk heb je volgende keer gewoon 1,2,3 eitjes en kan alles gewoon door gaan heel veel succes:)

Groetjes saskia

6. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Als ik diep in mijn hart kijk, zou ik er gewoon voor gaan... :)
    Stel je voor dat het de volgende maand weer niets is en dit echt puur toeval is...

Maarja, je hebt dus wel kans op een meerling en als het er 3 zouden zijn, dan zijn daar wel behoorlijk wat risico's aan verbonden. Verstand en gevoel zitten helaas niet altijd op 1 lijn, want verstandelijk gezien zou ik het dan weer niet doen. Heel erg lastige keuze lijkt me en ik kan je er dan ook niet echt een eenduidig advies in geven, sorry!

7. Ikzelf

Ikzelf Bekend lid

1 nov 2010
    995
    35
    28
    NULL
    NULL
    Saskia, dank je wel voor je reactie!!! :)

En Doortje, ja als ik diep in mijn hart kijk (hoef er niet eens zo diep voor te kijken) wil je er ook gewoon voor gaan. Maar inderdaar, verstand en gevoel liggen zo vaak niet op 1 lijn;)

Maar eerst maandag maar eens afwachten, miss zijn er dan nog maar 2 over en miss zijn het er ook meer geworden. Ben heeeeel benieuwd!!!

8. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    PCO verdwijnt helaas niet zoals babyhope al zegt :(.

Ik heb geklust met 5 eitjes en ondanks super zaad (volgens de artsen) was het niet raak.

Dinnetje van mij had geklust met 3 eitjes en heeft nu een twin, maar zelf zou ik ook klussen hoor :).

9. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    nee idd pco verdwijnt echt niet hoor.. je word ermee geboren en je gaat ermee dood!! haha
    zoals ik al zei als je afvalt kan je cyclus wat verbeteren maar daar blijft het ook bij..
    en idd met 4 eitjes zou ik na 5 jaar het risico ook zelf durven te nemen..
    maar dat krijg je zelf nog wel als je verder in de rondes komt, lef!! dat heb je nodig in de mmm

10. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hier geen PCO, maar ik heb dit ook een keer gehad. Ik reageerde volgens de gyn te heftig op clomid (slikt minimale van 50mg). Ik had toen 7 grootte eitjes. Ook ons werd geadviseerd om niet te klussen in de periode of veilig. Wij hebben hier natuurlijk naar geluisterd.

11. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    7 eitjes is ook wel even heel wat anders als 4 eitjes!

Vaak groeien er ook een paar niet door, omdat er maar 1 of 2 dominant worden :).

12. Ikzelf

Ikzelf Bekend lid

1 nov 2010
    995
    35
    28
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal:),

Vanmorgen weer een echo gehad en er zijn nu nog 3 eitjes over die op het punt staan om te springen.
    Bij 2 eitjes wordt het aangeraden om te klussen, bij 3 eitjes wordt het afgeraden en bij 3 laten ze de keuze bij ons zelf.
    De kans op een zwangerschap is 20 % en de kans op een drieling is dan 40%.
    Nou wij weten wel wat we gaan doen de komende dagen;)

Mijn gyn. raadde me ook aan ( na ruim 20 kilo te zijn afgevallen ) om nu wel ovutesten te gaan gebruiken.
    Dus heb er vanmorgen eentje gedaan en de teststreep is iets lichter dan de controlestreep. Maar mijn temp. is vandaag gedaald dus dat zou kunnen betekenen dat ik vandaag mijn ei heb. Kortom, ik weet het nu niet meer...:(

Maar in ieder geval goed dat we nu 3 eitjes hebben, we gaan dit dan ook zeker benutten!!;)

Deel Deze Pagina