Hallo, Ik heb altijd begrepen dat je de aantal kilo`s x 150 a 180cc moet doen. Dus voor onze dochter die 5060 gr. (7 weken en 3 dagen vandaag) weegt zou ik uitkomen op: 5x150cc = 750cc 5x180cc = 900cc Maar nu heb ik begrepen dat dat het aantal maximale aan cc is. Klopt dat? Maar wat is dan de vuistregel wat ze minimaal per dag aan cc moet binnen krijgen. Ons meisje drinkt namelijk niet zoveel en ze zit nog goed in de groeicurve en valt nog niet af maar komt minimaal bij (in de 2 weken was het nu 75 gr. bijgekomen) Ze drinkt nu gemiddelt rond de 400 a 450cc per dag. Hopelijk kunt u mij de vuistregel uitleggen. ps. ze vraagt ongeveer om 5 a 6 voedingen per dag en bied dan 120cc aan en ze laat standaard 50 a 25cc staan van elke fles (hij gaat dus nooit op) Alvast bedankt.
Hallo, Je kindje heeft 500 ml zuigelingenmelk per 24 uur nodig om alle vitamines en mineralen binnen te krijgen. De maximale hoeveelheid bij 5 kg is 1 liter voeding per dag. Je kunt het beste met je CB overleggen welke hoeveelheid voor jouw kindje goed is. Groeten Eveline
Hoi, Heel erg bedankt. We zijn gisteren door de huisarts met urentie meteen naar de kinderarts gestuurd. We zijn dus vanmorgen al bij de kinderarts geweest. Gisteren had ze nog geen 400cc binnen gekregen (en heeft ook nog veel gespuugt) en het werd alleen maar per dag erger. Ze was ook afgevallen. We moeten met neocate beginnen, is besteld en kan het morgenvroeg bij de apotheek ophalen. Nu zijn we even met Pepti gestart tot morgenvroeg ik de juiste voeding heb. Ook moet ik voorlopig om de 2 uur de fles aanbieden en ook in de nacht. Dinsdag moeten we weer terug komen en wordt ze weer gewogen en nagekeken. Ze wordt nu dus heel goed in de gaten gehouden. Groetjes
Hallo, fijn dat je kindje goed in de gaten gehouden wordt. Succes, ik hoop dat het snel beter zal gaan. Groeten eveline