Vraagje schildklier

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Stefanie78, 15 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Als meeleef en meelezer van verschillende toppics lees ik vaak iets over dat het belangrijk is dat je schildklierwaarden goed zijn om zwanger te willen worden.

Nu vraag ik me af, mijn bloed is onderzocht op allerlei vitamine tekorten e.d. maar dus ook mijn TSH. Nu was deze 3,2 en valt dus binnen de marge van normaal toch? :( Alleen als je meds gebruikt voor je schildklier wil je hem rond de 1 hebben toch? Mijn t4 is niet onderzocht.

Ik heb ook last van overgewicht kan daar ook mijn TSH hoog door zijn? Zou het helpen om kelpasan van dr. Vogel te slikken (jodium) of doe ik daarmee meer kwaad. Alvast bedankt voor het meedenken.

2. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Hoi Stefanie,

Klopt dat als je medicatie voor schildklier slikt en dus schildklierpatient bent dat je het liefst een TSH van rond de 1 hebt om zwanger te worden. 3,2 valt binnen de normaalwaardes, die gaat tot 4,5 volgens mij. Dus op zich niet een rare waarde.
    Het zou niet verkeerd zijn als ze ook naar je FT4 kijken en naar mogelijke anti-stoffen. Als je wel anti-stoffen hebt zou je mogelijk in de toekomst hypo kunnen worden. Maar zolang je onder de 4 zit, zit je in feite wel goed en zou ik me niet te veel zorgen maken.
    Om je goed te laten informeren kun je eens de volgende folder lezen: http://www.schildklier.nl/media/www_schildklier_nl/folder_schildklierenzwanger1.pdf
    Of je gewicht invloed heeft op de TSH weet ik niet, wel weet ik dat veel mensen met een te trage schildklier, problemen met overgewicht hebben. Echter dat hoeft niet, zelf ben ik namelijk eerder te licht dan te zwaar en heb toch een trage schildklier.

3. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Kan ik gewoon mijn huisarts vragen om te prikken of moet dat op advies van gyn of internist??

4. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.735
    902
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    kan allebei denk ik.Bij mij ging het via ha omdat ie te snel bleek te werken.(de schildklier dus);)

5. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Hoi,

Op mijn eigen topic (klik op mijn naam en je ziet het vanzelf ergens) heb ik hier pas wat over geschreven. De referentiewaarden van TSH zijn onlangs gewijzigd en nu is de max de referentiewaarde 3 geloof ik. Mijn TSH was altijd 1,5 en is nu ineens 3,2. Mijn gewicht is overigens altijd stabiel gebleven en ben eerder iets te licht dan te zwaar (BMI is 19).

Echter, omdat wij al 6 mislukte IVF/ICSI's achter de rug hebben, ben ik nu gestart met een proefbehandeling Thyrax. Is via mijn gyn gegaan en mijn kersverse huisarts steunt dit. Maar bij mij is deze proefbehandeling vooral omdat er geen rede is gevonden waarom de innesteling niet wil lukken (Herhaaldelijk IVF-falen).

Heel veel succes in elk geval, hoop dat je gauw zwanger mag worden...

Liefs!

6. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Juulzon; dank je wel! Heb even gelezen en wat ik eruit haal is het hoeft niet zorgelijk te zijn maar optimaal is het niet. ik zal mijn huisarts even vragen of ze nog oude uitslagen hebben zodat we ook kunnen kijken wat normaal is. had ik eerder nog niet echt bij stil gestaan. Ik hoop dat de thyrax voor jou veel moois oplevert

Ik heb mijn HA gebeld en ik moest mijn cholesterol en vitamine D laten prikken van mijn internist en ik heb zelf TSH en T4 er maar bij gevraagd ;) Volgende week donderdag prikken.

7. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Heb mij HA gebeld en ik ben nu dus 2 keer getest op TSH
    juli 2010 2,6
    oktober 2011 3,2
    Volgende week weer dus we zullen zien

Deel Deze Pagina