Dag meiden, Na enkele maanden gemiste kansen om zwanger te worden, heb ik vandaag te horen gekregen van mijn gyn dat we gaan starten met Pregnyl. Ik had er nog nooit van gehoord... Vandaag is mijn 2de dag van mijn cyclus, op dag 13 moet ik opnieuw gaan om te kijken als mijn cyclus al op gang is. Indien ik al eitjes heb klaarzitten dan krijg ik dezelfde dag nog een pregnyl spuit (5000). Wanneer er nog geen cyclus op gang is, dan moet ik 5 dagen pilletjes nemen (wat weet ik niet goed) De Pregnyl spuit is om een goede eisprong te hebben!! Wanneer spring je ei dan na de injectie? Ik had ook graag geweten hoeveel slaagkansen je hebt om dan zwanger te zijn! Mijn gyn heeft mij het gevoel gegeven dat ik direct zwanger zal zijn en ben bang dat ik weer opnieuw teleurgesteld zal zijn... Kan mij iemand helpen? Ik ben erg ongerust en weet gelijk niet goed waar ik aan begin. liefs -xxx-
Hè meid. Als je cyclus niet op gang is gekomen, denk ik dat je dan clomid tabletjes gaat slikken. Je kan 50/100/150 mg krijgen. Dit geeft een seintje naar je hersens die dan zorgen dat er 1 of meerdere eitjes gaat rijpen. Wanneer je eitje rond de 18mm is mag je de pregnyl spuit gaan zetten, dit moet je zelf mengen. Je krijgt 1 poeder en 1 vloeistof dit doe je bij elkaar, en spuit je langzaam in (want het is lichaamseigen stof dus prikt). Dan springt je eitje tussen 24 en 36 uur. Het beste kan je dus de dag dat je de pregnyl zet klussen en de dag erna. Die dag daarop kan je het voor de lol doen Of je meteen zwanger raakt? Kan maar het kan ook net als bij ons gaan. 2 jaar duren 2 rondes clomid. 6 rondes hormonen spuiten. 3 iui rondes en 1 ivf poging. Laat je niet verontrusten met mijn ervaring, want er zijn zeker stellen waar het vlugger bij gaat. Het is maar een hulp middel geen wondermiddel xxxxx en heel veel succes
bedankt voor de reactie! mijn gyn zei dat ze denkt dat het snel gaat lukken op die manier, omdat ik al eens spontaan zwanger ben geworden, maar toen had ik een miskraam... ik weet niet zo goed of dit wel een garantie is!
Dat kan je denk ik nooit van tevoren zeggen. Ik bedoel er zijn meiden die onverklaarbaar onvruchtbaar zijn, er is dan niks wat er op wijst dat het niet zou lukken. Maar waar het gewoon niet bij lukt. Zwanger worden zou je maar of dat nou meteen de eerste ronde is moet nog blijken toch. Ik hoop het wel voor je. Xxxx
Hoi hope.......ook ik ben een van de personen waar geen succesverhaal (tot nog toe) in zit!! Wij zijn al 4 jaar bezig voor een kindje.......Wij zitten in het IUI traject en heb net de laatste IUI behandeling gehad! (bij mijn partner en mij is niks gevonden waardoor we niet zwanger zouden kunnen raken) Voor ik aan het IUI traject begon ben ik ook spontaan aangeteld........daarna dus 6 IUI's en helaas......niet een keer is het gelukt (al kan ik nog niet oordelen over de laatste, want ik zit nog in mijn laatste wachtweek) Mocht dit mislukken dan zal IVF een feit gaan worden. Een tip over het spuiten van de pregnyl......deze moet bewaard worden in de koelkast. Als je weet wanneer en hoe laat je hem zou moeten spuiten zou ik hem als ik jou was een half uurtje van te voren uit de koelkast halen, want anders is het een hele gemene prik zo koud.......!! Meid ik hoop je geholpen te hebben met je vraag! Hoop natuurlijk dat je heel snel zwanger word.....maar ik zal ook heel eerlijk tegen je zijn......hoop niet te veel, de teleurstelling is killing....... Succes!!!