Vraagje schimmelinfectie.

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door troela, 30 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. troela

troela Actief lid

30 nov 2006
    226
    0
    0
    catering
    het ene moment heb ik er geen last van en het andere moment jeukt het wel heel erg meeste van de tijd jeukt het wel. het is erg gevoelig wel. heb het sinds gisteren en mijn nod is maandag dus wacht denk ik ook wel even af als ik wel antibiotica krijg. maar misschien krijg wel gewoon een zalfje ofzo.. dat is toch niet schadelijk?

2. Niet meer actief

nee troela een zalfje is idd niet schadelijk
    je kan als je het volhoud ff w8 tot je nod, maar als je dan toch zwanger bent heb je nog het zelfde probleem meid..... zou gewoon ff naar apotheek gaan

3. Boukje34

Boukje34 Bekend lid

20 sep 2006
    654
    0
    0
    Fryslan
    he troela,

waarschijnlijk krijg je tabletten die je vaginaal moet inbrengen + een zalfje voor "de buitenkant" dit doe je dan 3 nachten en de zalf wat langer doorsmeren en je bent er zo vanaf en het is NIET schadelijk! (niet voor de zwemmers en niet als je zwanger bent!) vraag het maar aan je ha

heel veel succes en hopelijk ben je snel van die vervelende jeuk af!

4. sancho

sancho Actief lid

13 apr 2006
    391
    0
    0
    Je krijgt voor een schimmel geen antibiotica maar of gewoon zalf achtig iets om in te brengen of 1 tabletje.

Ik had geen schimmel maar een bacterie (gardnerella)

En jij zei toch dat de dokter zei dat je schimmel hebt?

Heeft ie daar niet gelijk iets voor gegeven trouwens?

liefs sancho

5. sancho

sancho Actief lid

13 apr 2006
    391
    0
    0
    Oh ja nog iets, van die bacterie van mij is de dokter pas achter gekomen door een kweekje te maken. Dus een behandeling voor schimmel kan ECHT geen kwaad. Heb je iets anders en krijg je daar iets voor dan zou ik afwachten eerst en mocht je toch ongi worden gelijk starten met de medicijnen.

En meid bij de apotheek vinden ze zulke dingen echt niet stom hoor. Liever dat je het zegt dan dat zei iets geven wat je niet mag hebben , ik denk dat ze dat pas stom vinden.

Succes meid

liefs sancho

6. homer

homer Lid

29 okt 2006
    32
    0
    0
    Hallo,

Ik heb toen ik zwanger was ook een schimmelinfectie gehad.(helaas mk) Dit had ik ook al vaker gehad. Ik heb toen (bij elke keer dat ik een infectie had eigenlijk) vaginale capsules gehad. Je moet ze dan 3 nachten achter elkaar voor je gaat slapen inbrengen. Deze zijn absoluut niet schadelijk bij een eventuele zwangerschap. Ik zou als ik jou was er maar gelijk mee beginnen, voordat je nog meer last krijgt, want dat is echt niet fijn.
    Het is wel zo dat je ook nog een ander middel hebt tegen een schimmelinfectie en dat is eenmalig een tablet die je inneemt (dus niet vaginaal) Het middel komt dan via het bloed naar de infectie en dit kan wel evt schadelijk zijn.
    Trouwens... je krijgt nooit antibiotica bij een schimmelinfectie. Die is zoals de naam al zegt, anti-bacteriën. Je krijgt die dan ook bij een bacteriële infectie.

Ik hoop dat je wat hebt aan de info en veel succes en beterschap met je infectie.

Groetjes

7. Shelly

Shelly Actief lid

23 nov 2006
    238
    0
    0
    Rotterdam
    klopt helemaal, ik krijg bijna iedere maand een schimmelinfectie!
    bij mij is het iets wat gelijk looptmet mijn cyclus.
    loop er al zeker 4 jaar mee...
    Dokter wou mij niet serieus nemen.
    Gynacoloog was zelfs woest op hem.
    Er zou zogenaamd iets tussen mijn oren zitten, en als ik dat echt had zou hij wel "omvallen van de stank".
    Nou het hoeft helemaal niet te stinken!
    Canesten en gyno-daktarin kun je gewoon inbrengen tijdens de zwangerschap, en ik dacht gyno-myk ook.
    Ik kan alleen maar tegen canesten, van die andere dingen wordt het bij mij nog erger....
    en er zijn tabletjes, maar die mag je absoluut niet als je zwanger denkt te kunnen zijn/ of zwanger bent.
    Blijf er niet mee lopen! vraag het desnoods aan de huisarts of hij je naar een gynacoloog stuurt.

8. troela

troela Actief lid

30 nov 2006
    226
    0
    0
    catering
    hallo

ben gisteren bij dokter geweest, heb gewoon een zalfje gekregen en is niet schadelijk voor een eventuele zwangerschap. wel moest ik uitkijken met het inbrengen dat ik niet de diep ging met het staafje, maar het vruchtje zou nog zo klein zijn als ik zwanger zou zijn dat dit geen schade aan kon brengen :D

heb het nu 1 keer gebruikt en voel nu al resultaat, het jeuken is opgehouden, heb alleen wel buikpijn:(

9. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    hoi dames,

heb denk ik ook weer een schimmel is voor mij niet de eerste keer alleen wel de eerste keer terwijl ik niet meer aan de pil ben.
    Nu bel ik straks ff de huisarts voor mss vaginale tabletten zalf heb ik al maar als ik dit zo lees dan is dat niet schadelijk maakte mij daar ook een beetje druk over, nu heb ik wel een vraag brandend gevoel van binnen tijdens het klussen hoort dat ook bij een schimmelinfectie?

10. troela

troela Actief lid

30 nov 2006
    226
    0
    0
    catering
    hoi hoi

dat vrijen was bij mij een van de redenen waarom ik de dokter belde... eergister deed dit bij mij ook ontzettend oijn, dusjah het hoort erbij jammergenoeg.
    ben al lang blij dat ik dit niet heb in mijn vruchtbare dagen alleen wel vervelend dat het vlak voor NOD is en net nu ik toch echt het gevoel heb dat het gelukt is :(

sterkte ermee

11. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Ja pijn bij het vrijen is 1 van de meest voorkomende symptomen van een schimmelinfectie.

12. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    ik heb net vaginale tabletten gehaald, word alleen afgeraden even niet te klussen omdat mijn man het dan krijgt en dan weer terug geeft aan mij dus laat dit snel weg zijn dan zijn we misschien op tijd.....voor het ei [-o<

liefs

13. Boukje34

Boukje34 Bekend lid

20 sep 2006
    654
    0
    0
    Fryslan
    hey lot 23,

je man kan ook het zalfje gebruiken hoor! want dan krijg je niet de kruisbestuiving waar je het over hebt! want anders blijf je de ander herbesmetten. volgens de gyn hoeft de man maar een paar dagen te smeren, omdat "het aan de buitenkant" zit..

Deel Deze Pagina