Hallo meiden, Ik had een vraagje over het ziekenhuis in Gent. Kom je hier gewoon met een verwijsbrief van de huisarts? En word het wel vergoed aangezien het in het buitenland zit?. Ik zit bij zilveren kruis Achmea. Ik ben afhankelijk van het Ov. De reistijd is 5 uur!! Dus het houd me een Beetje tegen maar ik begin het behoorlijk zat te worden hier in nl. Na 4 miskramen is vanalles onderzocht maar ze willen geen progesteron waarde checken , geen eens vitamines testen in me bloed. Ik moet gewoon doorgaan tot een goede zwangerschap zich aandient en als ik over progesteron of vitamines begin ben ik er mentaal teveel mee bezig en moet ik maar wen pauze inlassen van ze ...en ik ben het er totaal niet mee eens.
Zilveren kruis heeft een contract met het UZ Gent en het zkh declareert rechtstreeks. Ik heb zelf nog nooit een rekening gezien! Tegenover het zkh is een hotel (holiday inn express) wij hebben daar regelmatig overnacht als we de volgende ochtend vroeg een afspraak hadden. Ze hebben hier speciale tarieven voor. Kan voor jullie wellicht ook handig zijn
Ik lees even mee. Want wij moeten wss straks ook Door naar ivf en ben zelf ook verzekerd bij groene kruis. Wij willen als het mogelijk is gelijk daar starten met ivf en niet eerst hier omdat okk wij goeie verhalen hebben gehoord over hun en in Nederland rommelen ze soms maar wat aan.
Anja1977, gewoon even nieuwsgierig: is bij jullie álles vergoed? Ik zit niet bij Achmea, maar bij mij is verteld dat alles (dus ik ging ervan uit dat dat ook bij andere verzerkeringsmaatschappijen zo zou zijn) naar de Nederlandse tarieven wordt vergoed. Voor ICSI zou dat 2317,- zijn bijvoorbeeld. Een ICSI behandeling in UZ Gent kost grofweg 5000,- dus dat is een groot verschil. Wij moeten dat verschil sowieso betalen. Was dat bij jullie niet zo dan?
CZ heeft ook contract en vergoedt ook rechtstreeks. Hier ook nooit een rekening gezien. Alles werd vergoed. Behalve deze poging dan, dat was nummer 4
Ok, dank je! Ik baal echt zo van mijn verzekering (VGZ). Service, duidelijkheid, wat ze vergoeden, alles. Maar goed, ik ben blij dat jullie daar geen last van hebben.
Helaas kun je pas weer aan het eind vh jaar switchen van zorgverzekeraar.... Zie dat jullie in een pittig traject zitten, wens je veel sterkte!
Dank je. En het stomme is, ik heb dus (dacht ik) alles in december afgelopen jaar uitgezocht, maar nu blijkt dat hun gegevens die online staan niet volledig zijn. Daarbij ben ik verkeerd ingelicht door hun telefonistes. Anders had ik toen natuurlijk meteen overgestapt... Dus iedereen die dit leest en ook in het buitenland verder moet: Direct overstappen en wég bij VGZ. Echt.
Fijn dat het qwa vergoeding wel geregeld is. En bedankt voor de handige tip over de overnachting! Ik twijfel nog om direct te gaan of het toch nog een keer te proberen maar dan heb ik teminste de informatie die ik nodig heb al.
Laura, ik weet niet in welk zkh je loopt, maar wellicht zou je kunnen nadenken over een academisch zkh in nl. Wij hebben in het LUMC gelopen (zie banner 😍 ) en daar hebben ze bijv een speciale poli voor vrouwen met herhaaldelijke miskramen! Ze onderzoeken meerven werken bijv met bloedverdunners en prednison.