Hallo ik heb een dringende vraag ik kreeg een maand geleden ongeveer een rekening van het ziekenhuis van bijna 1000 euro dit is een verzamel rekening van heel 2005 beetje laat maar goed ze hadden in eerste instantie de rekening naar mijn oude adres gestuurd. dus ik kreeg hem een paar maanden later dan de bedoelling was van november naar begin januari... dit was alleen enkel een herinnering ? Nu heb ik natuurlijk gelijk het ziekenhuis gebeld hoe dat zat aangezien ik 1 al niet gewent ben om zelf een rekening van het ziekenhuis te krijgen. 2 ik een gewone rekening verwacht en niet een herinnering nou naar wat excuses over een weer gemaakt te hebben hebben zij mij nogmaals het orgineel gestuurd naar het goede adres. dit heb ik uiteraard gelijk ingedient bij mijn zorgverzekeraar Agis. let wel ik heb een basis en een aanvullende compleet polis dus het is echt niet zo dat ik onderverzekerd ben 0_o kreeg ik 2 weken later een brief dat ze van de 910 euro 760 euro NIET vergoeden..... dat houd in dat ik dat zelf aan het ziekenhuis moet betalen hele gesprekken gehad over hoe dat kon en weet ik veel wat Blijkt het hoogst waarschijnlijk te zijn om licht therapy wat ik idd in januari 2005 gehad heb toen heeft ook idd de dermatoloog tegen mij gezegt dat het misschien niet vergoed zou worden. MAAAAAR... toen heb ik de agis gebelt en gevraagt hoe het daarmee zat en zij konden mij verzekeren dat ik me geen zorgen moets maken en dat het gewoon vergoed zou worden.. nu dus 2 jaar later zit ik met de gebakken peren want agis vergoed niet en het ziekenhuis begind al met de deurwaarder te drijgen en ik heb geen zin om zelf op te draaien voor 800 ziekenkosten betaal verdorie 110 euro per maand premie dan verwacht ik ook wat terug Heeft iemand tips of ideen hoe ik dit aan kan pakken ? heb btw tot mijn grote spijt geen rechtsbijstands verzekering .. nog niet tenminste want ik heb er gelijk een aangevraagd vandaag
Hoi meid, ik kan je niet helpen maar wil je toch even succes wensen, want het is echt heel erg klote... Belachelijke gang van zaken ook! Veel succes! Groetjes
agis bellen en vragen hoe het zit. en even op hun website kijken of dit vergoedt wordt. ze hebben toen telefonisch toegezegd, dus dat kun je dan ook zeggen. veel succes ermee!
heb ik allemaal al gedaan ik word morgen of overmorgen terug gebelt maar die man vertelde mij vanavond al dat hij niet meer tot begin 2005 kan terug kijken in het systeem en dat hij dus niet kan bewijzen dat ik met die vraag gebelt heb
je kan naar de rechtswinkel in de buurt van je om te vragen hoe sterk je ervoor staat en of hun je kunnen helpen dit is allemaal gratis advies voor je je hoeft deze mensen pas te betalen als ze echt naar de rechter voor je moeten ze zeggen wel dat je moet betalen inverband met nog hogere kosten als je niet betaald en als je werkt gaan ze op een ogenblik loonbeslag leggen, en dat wil je helemaal niet ik ben toen in arnhem bij de rechtswinkel geweest ik had het met amicon verzekering het was een rekening van 70 gulden wat toen 800 gulden door alle kosten was geworden. ze hadden ook de rekening naar mijn oude adress gedaan terwijl ik al het andere post wel op het goede adress kreeg en bij mij was het mooie dat het oude adress dichtgemaakt was ivm sloop en daar waren de brieven van de deurwaarde ingegooit ook de uitnodiging voor de rechtzaak waar ik dus nooit was achtergekomen als mijn baas niet zei er is loonbeslag voor jou maar helaas ik had ook alle fotos enz bij de hand maar ik moest gewoon betalen. ik had toen ook nog geen rechtsbijstand verzekering en als ik verder zou gaan zou het me waarschijnlijk veel meer geld kosten sorry dat ik geen ander einde voor je heb maar dit is wat je kan doen groetjes van patricia
kijk eens op hun website, daar kan je denk ik wel zien per verzekering wat er vergoedt wordt. als het daarbij staat, kan je dat aan de telefoon ook zeggen.
Ik zou in ieder geval iets regelen met het ziekenhuis, totdat je alles hebt uitgezocht. Ik denk dat je het gewoon moet betalen, maar je had het wel van de belasting kunnen aftrekken (heffingsjaar 2005) die je normaal gesproken begin 2006 invult. Hier krijg je een mooie cent van terug. Succes
ik heb ook zoiets gehad bij mijn verzekering, maar dat was dus een FOUTJE! kreeg dus wel alles vergoedt! dus echt even goed uitzoeken!
pfoe telefonische toezeggingen zijn moeilijk te bewijzen. ik doe het nu ook vaak via post of mail en vraag om schriftelijke bevestiging. het ziekenhuis zou ik zeker betalen, want anders kan je straks ook nog opdraaien voor deurwaarderskosten. en dat word uiteraard niet vergoed door je ziekenfonds ook al blijk je fout te zitten succes
Hoi Sjaak, Ik werk als geschillenbehandelaar bij de Geschillencommissie Zorgverzekeringen. De Geschillencommissie Zorgverzekeringen en de Ombudsman Zorgverzekeringen zijn ondergebracht in de SKGZ, de Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen. Dit soort zaken komen bij ons wel eens voor. De vraag is natuurlijk waarom de zorgverzekeraar niet betaald. Is het afgewezen omdat het te laat is ingediend, of omdat die therapie niet gedekt was onder je verzekering van 2005. Hierover zou je zorgverzekeraar je eerst uitleg moeten geven. Telefonische toezeggingen zijn inderdaad heel erg moeilijk te bewijzen. Als mensen geen schriftelijke bevestiging hebben van zo'n toezegging, is er vaak weinig mee te doen. Wij raden mensen daarom ook altijd aan om een schriftelijke bevestiging te vragen van alles wat is beloofd. In jouw zaak is het de vraag hoe je verzekerd was in 2005. Aangezien de kosten zijn gemaakt in 2005, dienen ze ook voor rekening van je verzekering in dat jaar te komen. Dan de procedure die je moet doorlopen: Als je particulier verzekerd was in 2005 (waar ik wel vanuit ga in jouw situatie, aangezien je de rekening rechtstreeks van het ziekenhuis hebt ontvangen): - Allereerst dien je bezwaar in te dienen bij de zorgverzekeraar van 2005. - Als de zorgverzekeraar negatief op je bezwaar beslist, kan je een klacht indienen bij de Ombudsman Zorgverzekering. Adres: SKGZ t.a.v. Ombudsman Zorgverzekeringen Postbus 291 3700 AG Zeist. De Ombudsman kan dan voor je proberen te bemiddelen in de zaak. Wij als Geschillencommissie kunnen geen bindend advies uitgeven over zaken die betrekking hebben over 2005, aangezien wij voor de Zorgverzekeringswet in het leven zijn geroepen en wij alleen bevoegd zijn in zaken van na 1 januari 2006. Als je ziekenfonds verzekerd was in 2005: - Allereerst dien je bezwaar in te dienen bij de zorgverzekeraar van 2005. - Als de zorgverzekeraar negatief op je bezwaar beslist, kan je hiertegen in beroep gaan bij de rechtbank. De Ombudsman is helaas niet bevoegd in Ziekenfondszaken. Als je vragen hebt, kan je de SKGZ ook bellen: 030-6988360. Ook hebben we een website: www.skgz.nl voor nadere info. Zo, mijn werkgever zal weer blij met me zijn. Hhahahahaha.. Succes ermee!
Ik was ziekenfonds verzekerd gewoon basis en en compleet + tand compleet ik weet ook niet warom het ziekenhuis het naar mijn huis heeft gestuurd ? verder hebben ze uitgelecht dat het niet uitbetaald werd omdat het een speciale rekening met een ( pin me hier niet op vast ) rode B code ofzo en darom word het niet uitbetaald ... ik ga zeker schriftelijk bezwaar indienen want iemand moet dit tog betalen en ik ben het niet van plan .... Betaal me al jaren scheel aan die premie dan mogen ze wel uitbetalen ook.. btw ik had gister een jongen van de agis aan de foon en ik heb ook zijn naam en dergelijke op geschreven en die bevestigde dat het om licht therapy zou kunnen gaan * hijs wist het bijna wel zeker omdat ze daar de laatste tijd heel veel problemen mee hebben* .... kan ik daaar nog iets mee
Vreemd dat jij dan de rekening krijgt. Maar goed, dan moet je echt de bezwaar- en beroepsprocedure in, vanuit SKGZ kunnen we jou dan helaas niet helpen. Het zal een rode DBC-code zijn. Dat zijn Diagnose BehandelCombinaties, en de rode komen (meestal) niet voor vergoeding in aanmerking. Schrijf een (aangetekend) bezwaarschrift naar de zorgverzekeraar en vermeld er alles in, dus ook wat die jongen je gisteren vertelde. Maak ook kopieen van relevante stukken en vergeet vooral geen kopie van je polisblad 2005 mee te sturen. Beter te gedetailleerd dan te weinig info. Succes ermee!
Ik heb net contact gehad met het ziekenhuis en die zeggen weer dat het helemaal geen rode dbc code is maar een gewone dbc 0_o
Zou het niet kunnen zijn dat er een gedeelte van die nota destijds is ingehouden van je eigen risico? Of had het ziekenfonds dat toen niet? En als er sprake is van een gewone DBC-code zou deze gewoon voor vergoeding in aanmerking moeten komen..
Agis geeft weinig en slechte informatie op haar website. Zo'n soort akkefietje had ik met de 20-weken echo tijdens mijn zwangerschap. Op de website van Agis staat dat hij vergoed wordt, dus wij blij naar het echobureau. Bedrag voorgeschoten - dat moest - en rekening ingediend bij Agis. Kregen we bericht dat de 20-weken echo alleen vergoed wordt INDIEN DE UITVOERENDE INSTANTIE DE REKENING RECHTSTREEKS BIJ AGIS INDIENT! Zet dat er dan bij op de website, lijkt me. Weg geld... het was wel niet zo'n groot bedrag als bij jou, maar toch zonde. Ik sluit me aan bij de anderen in jouw geval: vraag hulp bij de rechtswinkel! Veel succes en groetjes, Wendy