Hoi Allemaal, ik ben nieuw hier maar zit met een vraag... Misschien kunnen jullie mij helpen? Eergisteren had ik een licht streepje op mn LH test en gisteren was die normaal positief. In overleg met de kliniek heb ik vanmorgen IUI gehad want dat zou dan de goede tijd zijn.. maar nu kom ik net terug en doe ik voor de zekerheid nog een LH test en is die negatief (heel licht streepje nog maar) Zijn we dan te laat geweest ? HELP graag met info/advies ?
Hoi fitty! nee hoor, je iui is helemaal niet te laat! juist hartstikke op tijd! De lh-test is altijd 1-2 dagen vóór je eisprong positief. Het klopt dus dat je je iui hebt 1 dag na positieve lh test, dan heb je iui nl het dichtst op de eisprong! Succes met de wachtweken!! liefs
Nee hoor, precies op tijd! Je ei springt pas aan het einde van je lh-piek. Dus als je ovu-trst alweer negatief is. Succes!
Dank je wel dames. Ik was wel bezorgd. Dit is al de 10e IUI en we weten niet waarom het niet lukt. Als ik nu weer niet zwanger word, dan krijg ik een baarmoederfoto (HSG) maar dat schijnt pijnlijk te zijn hoorde ik.
Fitty, je iui is perfect op tijd hoor. Ik test zelf altijd maar een paar uur positief, de iui is dan de dag erna. Ik heb zelf een schuimecho gehad, deze schijnt vergelijkbaar te zijn aan een hsg. Het was niet plezierig, maar super snel weer voorbij. Dan is de pijn ook snel weg. Geef van te voren goed aan dat je je het eng of spannend vind. Dan kunnen ze daar rekening mee houden. Ik deed dat ook en de zuster heeft me er goed doorheen geholpen.
Beetje off. topic, maar ik vind het wat raar dat je pas na 10 keer Iui een HSG krijgt! Is daar een specifieke reden voor?
Merah: Ik weet niet waarom ik nu pas een HSG krijg, waarschijnlijk omdat alle testen goed waren en ik ook al een IVF heb gehad en verder ook de eitjes heel goed waren. Eigenlijk is alles steeds netjes , goed en op tijd, in de kliniek ook iedere keer de uitgangs echo goed. Eerst heb ik nog clomid gehad en nu dus de 3e IUI met clomid (5 voor de IVF en nu 5 erna..en dus de 10e in totaal) Als het nu niet lukt ..dan een HSG, maar de arts zei eigenlijk al dat ze dit meer doen omdat met de HSG een soort vloeistof in gespoten word dat als de baarmoeder wand iets aan elkaar geplakt zou zijn deze dan door de vloeistof los zou laten (als ik het goed heb begrepen) Het is volgens mij meer iets wat ze proberen omdat ze ook niet weten waarom het zo lang duurt... Alles is steeds prima, alleen word ik niet zwanger... Hopen op meer geluk nu... ik moet nog een weekje wachten en dan mag ik testen... is die negatief dan HSG, maar ik hoop natuurlijk op een positieve zwangerschapstest
Hoi Fitty, Wat gek ook al ivf gehad waarom is daar niet mee doorgegaan dan? En de iui was mooi optijd.. En gebruik je geen pregnyl bij de 10e iui ? Ik heb zelf 7 x gehad en ga deze maand beginnen met ivf..
ik kon wel verder gaan met de IVF maar ik wou zelf liever eerst nog IUI proberen omdat ik de IVF een stuk zwaarder vind. Normaal wel pregnyl maar nu was het niet nodig zei de arts, omdat het pinksterweekend er tussen zat was hij bang dat de Pregnyl juist zou zorgen dat mijn eitjes te snel gingen springen (ik had er 2 ) Nu nog 2 daagjes wachten, ik hoop dat ik niet ongesteld word en dan een positieve test heb.. blijf hopen
Als niet lukt dan krijg ik de HSG en nog 2 x IUI en als dan niet lukt in najaar weer IVF. We hebben al allerlei testen gehad en snappen gewoon niet waarom het ons niet is gegund de artsen hebben tot nu toe ook geen reden ontdekt waarom het zwanger worden niet lukt. In het begin waren we nog met volle hoop en goede moed, maar de laatste tijd begint de moed wel in de schoenen te zakken
Hier het zelfde ook niets gevonden .. Ken dus het gevoel.. ze hebben met een laparoscoop in mijn bm gekeken en ik hoopte zelfs dat ze wat vonden.. Stom he.. Maar dat maakt juist zo onlogisch.. Waarom lukt het dan niet.. Hoop dat het deze x raak is voor jullie
weer menstruatie gekregen en woensdag krijg ik de HSG. Is die echt zo erg als ik gehoord heb ? Donderdag nieuwe uitgangsecho voor volgende IUI .. Een vriendin van mij had hetzelfde.. al 2 jaar bezig in de kliniek, ze was zelfs in de beste klinieken in buitenland geweest, en ze wisten niet waarom ze niet zwanger werd. Toen hebben ze een kindje geadopteerd en helemaal gelukkig.. 2 maanden later was ze zwanger en nu hebben ze 2 kindjes en een hele mooie en gelukkige familie. Dus we moeten gewoon hoop houden denk ik
Balen dat het weer niet is gelukt HSG vond ik best pijnlijk, maar wel te doen. Voor je het weet is het weer voorbij. Toen ik dacht; dit trek ik niet meer, was het over. Sommige voelen er weinig van. Neem van te voren aleve feminax in, dat haalt de ergste pijn weg. Heel veel succes!
Ik heb vandaag de HSG gehad en ik moet zeggen dat het gelukkig meeviel, ging sneller als ik dacht. En de assistent vertelde dat hij en zijn vrouw al langer een kinderwens hadden en dat ze zwanger waren geworden van de eerste direct na de HSG en met hun 2de kindje hetzelfde dus dat gaf goede hoop Ik moet morgen terug komen in de kliniek voor uitgangsecho voor IUI, de uitslag van de HSG was goed , zag er allemaal netjes uit. Maar ik hoop wel dat de vloeistof toch iets goeds heeft gedaan