Mijn zoon van 20 maand begint steeds meer 'onwenselijk' gedrag te vertonen. Drie maand geleden begon het met slaan. Hij komt dan gewoon naar ons (ouders) toelopen en geeft ons een klap. Of als je hem optilt dat je zo uit het niets een klap in je gezicht krijgt. We hebben dit vanaf het begin consequent afgestraft door hem in de hoek te zetten en uit te leggen dat hij daar staat omdat hij ons slaat en dat dat niet mag en als hij het nog een keer doet dat hij dan weer in de hoek moet. Dit maakt echter totaal geen indruk op hem. Hij gaat er net zo hard mee door. Daar komt nu bij dat hij ook bijt. Dit doet hij meestal als ik hem probeer aan te kleden en hij daar geen zin in heeft. Hij heeft dan zijn handen niet vrij om te slaan en dus gebruikt hij zijn mond. Voorheen was dit gedrag alleen op ons gericht, maar nu doet hij het ook bij andere kinderen. Hij deelt de ene na de andere klap uit, duwt andere kinderen van hun stoel af en als hij in de speeltuin een ander kind ziet dan rent hij erop af en geeft het kind een harde duw. Ik blijf het maar corrigeren maar het is net alsof hij het totaal niet begrijpt. Alsof ik echt niet tot hem door kan dringen. Hij is verbaal ook nog niet zo sterk (zegt alleen: papa en mama) dus misschien verstaat hij me ook gewoon echt niet. Maar wat moet ik hier nou mee? Misschien hebben jullie tips hoe ik dit aan moet pakken?