Advies gevraagd, hoge koorts en vuurrood armpje!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lynn85, 24 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lynn85

Lynn85 Actief lid

28 feb 2008
    270
    3
    18
    Mijn dochtertje heeft sinds gisterochtend best hoge koorts, vanmiddag 40 graden. Ben toen langs de HA geweest, en die constateerde een keelontsteking. Hij wilde liever niet gelijk antibiotica geven, maar eerst even aankijken of het vanzelf overgaat. Nu gaat ze zo slapen en heb ik haar dus net een zetpil gegeven, ik weet dat je beter geen zetpil kan geven, maar heb het nu alleen gedaan zodat ze in ieder geval lekker even slaapt.
    Maar met dat ik dr pyama aandoe zie ik dat ze echt een vuurrood armpje heeft, hij lijkt ook wat dikker maar dat kan ik niet goed zien.
    Maak me nu een beetje zorgen, misschien is het helemaal niet nodig, maar waarom is haar ene armpje zo rood en het andere niet? Ik dacht eerst dat ze misschien op dat armpje gelegen had, maar het is nu al best lang zo.. Hebben jullie een idee wat het kan zijn, en of het kwaad kan? Pff..wat kan je ongerust zijn zeg als je meisje ziek is!

2. shenoby

shenoby Niet meer actief

ik zou toch de Ha post maar even bellen.
    beter een keer te veel gebeld dan te weinig.
    en met zoiets had ik al aan de telefoon gehangen.
    succes en sterkte

3. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Ik zou hier wel even voor bellen hoor, arm schaap, daar zijn ze voor.

4. Wondertje1

Wondertje1 Actief lid

27 nov 2010
    204
    84
    28
    NULL
    NULL
    Geen wondroos? Wellicht wondje of insektenbeet op armpje?

5. Kiwi08

Kiwi08 Fanatiek lid

30 okt 2008
    1.169
    0
    0
    bellen naar de hapost!! daar zijn ze voor en vinden ze echt niet erg met zo'n kleintje!

6. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Ik zou ook bellen!

Maare is niet erg hoor om een zetpil te geven. En zeker niet voor de nacht. Doe ik hier ook altijd!

Sterkte voor je meisje!

7. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    bellen!

Bij zo'n koorts zou ik ook een zetpil geven.. Nouja wij geven al eerder zetpil trouwens..

8. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Inderdaad, de HAP bellen!!

Enneh, een zetpil is maar paracetamol he! Dat mag je gewoon geven bij koorts, pijn maar ik geef het ook als ze 's avonds echt overstuur is, huilen, rood aanlopen en niet slapen. Na een lange avond dan verschonen, zetpil, fles en slapen. Zelf neem je ook pcm als je ziek bent toch, mag je je kindje ook gewoon geven.

9. linda26

linda26 Bekend lid

11 dec 2007
    760
    0
    16
    Ik sluit me aan bij de rest. Zetpil en hap even bellen...

10. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Meis, Hoe is het nu?

11. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.996
    6.745
    113
    zuid-holland zuid
    Mijn zoontje had in april ineens een vuurrood armpje, hij bleek een hardnekkige bindweefselontsteking te hebben. Ze hebben hem toen 2 dagen antibiotica gegeven via een infuus in het zkh.
    kan het zijn dat jouw kindje ook zoiets heeft?

12. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Paracetamol mag je best geven hoor.. zeker bij hoge koorts en als je je kindje zich niet fijn voelt... daar is het voor. Je moet het alleen niet te gemakkelijk geven zodat je ook een kind de kans geeft zelf de ziekte te bestrijden (dat is dus niet aan de orde bij een keelontsteking.. die moet je gewoon bestrijden!)

13. Lynn85

Lynn85 Actief lid

28 feb 2008
    270
    3
    18
    Bedankt voor jullie reacties! Ik had dr, toen ik nog twijfelde of ik de HAP zou bellen, al wel in dr bedje gelegd omdat ze zo moe was.
    Ze is toen gelukkig gaan slapen, zetpil werkte ook denk.
    Maar het zat me niet lekker, dus heb toch de HAP gebeld om half 10 ofzo. Ze was gelukkig heel begripvol, en overlegde even met de arts. Die vond dat ik toch even langs moest komen.
    Dus mn meisje uit dr bedje geplukt, ze was niet echt diep in slaap maar meer op dr vuistje aan 't zuigen.
    De arts vertelde me dat ze bang was voor een bacterie die vrij kan komen bij een keelontsteking, die dan naar je gewrichten kan gaan.
    Maar gelukkig was dat niet zo, ze kon alles nog bewegen en was nog alert genoeg volgens arts. Nu net een flesje gegeven en ze ligt weer in dr bedje. Ik hoop dat het niet meer terugkomt en dat ze morgen wat opgeknapt is.

cowgirl80; joh wat eng! Zulke dingen daar ben ik dan ook altijd gelijk bang voor, of een bacterie of iets in het bloed ofzo.

Iedereen bedankt!

Deel Deze Pagina