Zijn er ook positieve verhalen over HSG?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Milla Rose, Dec 12, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Milla Rose

Milla Rose Fanatiek lid

Jul 8, 2008
    4,084
    0
    0
    Hoi hoi,

In ronde 14 aangekomen is het vrijdag de 19de mijn beurt voor een hsg.
    En wat doe je dan? Beetje rondlezen op het net. En dat had ik beter niet kunnen doen....

Nu vraag ik me dus af, zijn er ook vrouwen die het mee vonden vallen?
    Die het wel om te doen vonden en die het geen helse pijn vonden doen?
    Want dat zou ik nou eens een keertje graag horen....!

Liefs Milla

2. Caruli

Caruli VIP lid

Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    hey meid
    spannend zeg
    bij iedereen is het verschillend
    er zijn genoeg vrouwen die zeggen dat het meegevallen is
    en natuurlijk zijn er gevallen waar het wel pijnlijk bij was
    ik heb hem ook gehad maar niks van gevoeld, bij mij deden ze het tijdens een laparoscopie
    dus kan je geen mening geven
    maar wil je wel alvast heel veel succes wensen en hopelijk valt het mee ;)

3. Jannes

Jannes VIP lid

Oct 6, 2006
    7,714
    1
    36
    Bij mij viel het reuze mee. Het prikt even en voelt niet prettig. Maar pijn... nee. Had dan ook wel pijnstilling gekregen (pilletjes die ik vooraf moest innemen).

4. patries79

patries79 Lid

Nov 4, 2008
    38
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    purmerend
    ik heb t ook gehad, had een half uurtje vantevoren een ibuprofen ingenomen, en ook alle verhalen from hell gelezen over t hsg.
    ik was ook erg bang........maar heb geen greintje pijn gehad, toen ze de katheter er uit haalde heb ik samen met mijn zus(die was mee) gepufd en toen was t al weer klaar.
    ik zou me niet te druk maken en t over je heen laten komen, kan goed dat jij ook bij de mensen hoort die niks ervan voelt.
    heel veel sucses xxx denk aan je

5. Nuage

Nuage VIP lid

Mar 12, 2008
    9,020
    659
    113
    Ik had ook die verhalen gelezen en had mezelf daardoor helemaal gek gemaakt. Maar in vergelijking met die verhalen viel het mee hoor. Het deed heus wel zeer, maar dat doen wel meer dingen ;) Heb echt niet gillend op die stoel gelegen ofzo.

Gewoon ontspannen, het is zo voorbij en veeeeeel minder eng als in die verhalen!

6. bloemetje30

Oct 8, 2008
    19
    0
    0
    juf
    Ik vond het ook reuze meevallen na al die spookverhalen op het net. Alleen het zetten van de katheter prikte even.... toen wachtte ik op helse pijnen bij het inspuiten van de vloeistof..... maar nee.. voelde echt niks..... kon daarna ook direct weer alles doen. Een bezoekje aan de tandarts vind ik vaak pijnlijker.

7. patricia1987

patricia1987 Actief lid

Oct 8, 2008
    188
    0
    0
    hoi ik heb een tijdje geleden ook een hsg gehad en deed precies hetzelfde als jou rond neuzen op het internet en kijken wat andere er van vonden. op de dag zelf was ik dood benauwd voor me hsg ik had van te voren wel 2 asperientjes in genomen tegen de ( verwachte pijn) toen ik aan de buurt was dacht ik o my god als ik het maar overleef ik was zo bang maar achteraf viel het 1000% mee het voelde een beetje als menustruatie pijn meer niet ik zou me niet druk maken en niet te veel verhalen lezen :) veel suc6 !groetjes patricia

8. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ik heb het als onprettig ervaren maar geen helse pijnen hoor. Heel even zware ongie pijn en dat was het.

9. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Het is wel een vervelend onderzoek, maar echt pijn heb ik niet gehad. Als ze het cupje vacuum zuigen op je baarmoedermond, voelt wel naar. Maar echt pijn kan ik dat ook niet noemen, meer een vervelend gevoel. Van het inspuiten van de vloeistof heb ik helemaal niets gevoeld. Ik lag inderdaad te wachten op een erge pijn, maar ineens zei de gyn: We zijn klaar! Ik zo van: Huh, waren we al begonnen dan? :) Maar bij mij zaten er ook helemaal geen belemmeringen, alles was open, dus de vloeistof kon er zo doorheen. Als het een beetje dichtzit, kan ik me voorstellen dat het wel pijnlijk is. Ik denk dat het heel erg verschillend is per persoon.

Ik zou een uur voor het onderzoek een Ibuprofen nemen, en achteraf ook weer. Na het onderzoek had ik wel buikpijn. En probeer het verder op je af te laten komen, niet teveel stressen, want dat werkt vaak ook weer nadelig. Succes alvast!

10. Kirby

Kirby Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    4,175
    0
    0
    Roeselare
    Ik vond het niet prettig, maar had zeker geen helse pijnen. Daarna wel even misselijk en draaierig door de spanning die van me afviel, had me namelijk helemaal zenuwachtig zitten maken door de verhalen die ik op internet had gelezen, terwijl dat helemaal niet nodig was.

11. Milla Rose

Milla Rose Fanatiek lid

Jul 8, 2008
    4,084
    0
    0
    O wat fijn allemaal om te horen!
    Ben echt heel erg blij met al jullie reacties..!

12. Gabbel

Gabbel VIP lid

Apr 21, 2008
    6,555
    14
    38
    Gelderland
    lieve schat ;) ik ken je verhaal
    en jij de mijne ;) ik ken je dus niet vertellen hoe de hsg voelt want ik heb hem tijden me operatie gehad !
    knuff !

13. Milla Rose

Milla Rose Fanatiek lid

Jul 8, 2008
    4,084
    0
    0
    Haha.. ja klopt... zou ik bijna ook om vragen ;)
    maar na deze verhalen durf ik het al bijna zo aan...!

14. EvaZ

EvaZ Actief lid

Mar 21, 2008
    386
    0
    0
    Hoi, bij mij deed het wel hels pijn, dat wil je niet horen, maar ik heb een ander positief verhaal voor je: ik ben 2,5 week na de HSG zwanger geworden, en daarvoor na 2 volle jaren elke maand proberen niet. Ik ben overtuigd van het verband. Helaas is die zwangerschap niet goed gegaan, maar dat is toeval. Een goede vriendin van me is hetzelfde overkomen, ook direct de volgende maand zwanger! En ook na 2 jaar vruchteloos proberen. Bij haar deed het veel minder pijn, maar zij had dan ook niet dichte eileiders zoals ik. Kortom, als ze open zijn valt het volgens mij meestal mee en denk maar aan de verhoogde kans op zwangerschap in de maanden erna! Succes en sterkte.

15. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,195
    431
    83
    Female
    home sweet home
    Hoi Hoi,

Natuurlijk was het geen pretje maar qua pijn was het goed te doen. Ik weet ook niet waar het aan ligt dat de een wel pijn heeft en de ander niet. Ik moet wel zeggen hoe meer je kunt ontspannen hoe minder het pijn doet. Heel veel suc6 en laat het maar op je afkomen.

gr vruchtje

16. Milla Rose

Milla Rose Fanatiek lid

Jul 8, 2008
    4,084
    0
    0
    Dankjewel nogmaals voor de verhalen.

En EvaZ zo'n verhaal is natuurlijk altijd welkom ;)
    Hoop dat het snel weer zo mag zijn voor je..!

17. nona1984

nona1984 Lid

Dec 9, 2008
    5
    0
    0
    thuiszorg
    gelderland
    Hey hey

Nou het valt best wel mee hoor alleen wanneer de gyn je baarmoedermond vastpakt met een soort tangetje dat geeft wel even een rot gevoel en wanneer hij het kontras vloeistof inspuit dat gaf bij mij ook een rot gevoel een soort kramp kreeg ik daar van maar dat duurde niet zo heel lang verder viel het wel mee niet bang zijn hoor meid en als het goed is krijg je voor de behandeling ook nog een zetpil die je een paar uur voor de behandeling in moet brengen een pijnstiller nou succes

18. Milla Rose

Milla Rose Fanatiek lid

Jul 8, 2008
    4,084
    0
    0
    gefeliciteerd met je zwangerschap Nona!

19. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Ik heb de HSG september dit jaar gehad, en bij mij deed het inbrengen van het slangetje en het vacuum trekken van het cupje niet zeer, ik dacht toen: o als dit het is....

Alleen het doorspuiten van de vloeistof deed bij mij knap zeer ondanks de pijnstillers die ik van mijn art had gehad (naproxen). Mijn eileiders waren wel doorgankeleijk maar bolden iets op bij het doorspuiten dus daar kan het bij mij aan gelegen hebben, en moet ook zeggen dat toen ik dacht dat ik het niet meer hield het al over was.

Achteraf vind ik dat het hele onderzoek meeviel. Het is niet fijn, maar het is ook zo weer voorbij. Dus maak je niet te druk, misschien voel jij neits het verschilt echt per persoon.

Succes alvast!

20. wies31

wies31 Fanatiek lid

Nov 16, 2006
    3,371
    1
    0
    roosendaal
    Bij mij deed het absoluut geen pijn, echt viel me reuze mee! succes meid!

Share This Page