recepten

Discussion in 'Voeding' started by MinnieMe, May 2, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MinnieMe

MinnieMe Fanatiek lid

Apr 17, 2011
    1,724
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik maak vrijwel altijd de hapjes zelf.
    Fruit altijd, en groenten meestal.
    Maar ik vind het erg lastig om originele (groente) hapjes te maken.
    Dus het lijkt me leuk als we onze eigen recepten kunnen delen.

Wat ik vaak maak:

Appel & peer
    Appel & kiwi
    Kiwi & banaan (& aardbei)
    Aarbei & banaan
    Mango & banaan

Aardappel -
    Wortel & kip
    Courgette & kip (soms met couscous ipv aardappel)
    Sperziebonen & appel
    Boerenkool

En dat is het eigenlijk wel zo'n beetje.

Vind op sites wel n hoop, maar om nou te zeggen dat dat zo origineel is.....

2. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

May 14, 2010
    1,216
    0
    36
    NULL
    NULL
    Het boek Opperdepop van de Ah is wellicht een idee voor je. Ik was nooit op bloemkool met kikkererwten en kokos gekomen bijvoorbeeld ;)

3. Linda1984

Linda1984 Niet meer actief

Opperdepop is inderdaad een aanrader. Maar voor een baby hoeft het allemaal niet zo spannend he ;)

4. MinnieMe

MinnieMe Fanatiek lid

Apr 17, 2011
    1,724
    0
    0
    Noord-Brabant
    Heb idd al naar boeken gekeken, maar vind t n beetje zonde om (veel) geld uit te geven aan boeken terwijl we elkaar zo voor niks n heel eind opweg kunnen helpen ;)

Bloemkool wordt hier trouwens geweigerd.. Maar wie weet over n paar weekjes.....

Linda, klopt, maar wel voor mij haha.. Kom op internet altijd de zelfde recepten tegen.. N keer iets anders is ook wel prettig. Wil zelf ook niet iedere dag piepers met wortel eten.. ;)

5. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Mijn dochter vindt bloemkool ook niet zo lekker, maar wel met brocolli er doorheen :p of ik toe 2 babylepeltjes appelmoes er doorheen, is ook een aanrader hier :D

6. 7nov12

7nov12 Bekend lid

Sep 13, 2012
    948
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bloemkool kan erg droog uitpakken als het is gepureerd, dan vind ik het ook niet lekker. Maar als je er wat kookvocht of melk bij doet is al veel lekkerder. Ik mix de bloemkool met worteltjes en kookvocht. Heerlijke combinatie.

7. Mama Roos

Mama Roos Fanatiek lid

Jun 29, 2012
    1,061
    1
    0
    Werk als Verzorgende IG in een gesloten pg afdelin
    Twente
    Witlof en bietjes met appel waren en zijn hier nog steeds favouriet
    Venkel wortel puree, pompoenpuree

8. Linda1984

Linda1984 Niet meer actief

Bloemkool los gaat hier wel, maar niet gemengd met aardappel.
    Hier zijn ze trouwens wel helemaal weg van zoete aardappel en van appel met abrikoos. Dat laatste is nu met gedroogde; 1 appel en 2 a 3 gedroogde abrikozen, 5 minuutjes stomen en pureren.

9. 2jees

2jees Niet meer actief

Wat grappig om het zo te doen, hier at ze gewoon met ons mee. Wat eten julli dan?

10. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Hier eet ze ook met ons mee. En als de groente niet geschikt is, dan heb ik diepvriesgroente in huis. (spinazie, erwten/wortels, sperziebonen, broccoli, bloemkool)
    Vlees krijgt ze hier soms wat gehakt of kip om te proeven sinds kort maar verder nog niet.

We eten zo een ovenschotel met aardappelschijfjes, gehakt + knoflook, broccoli en sausje van crème fraiche+kaas.

Bloemkoolkerrie ovenschotel is hier ook een succes.

11. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Hier ook..
    Wilde hier ook graag dat ze de smaken van de groente leren kennen en dus niet 3 of 4 soorten door elkaar gepureerd.
    Ze at hier overigens ook gewoon stukken, dus dan gaat het verhaal van recepten al niet op.

Had hier wel het boek Opperdepop van AH. Kost overigens maar 10 euro of zo en wel echt heel erg leuk. Vooral ook op latere leeftijd.
    Maken nu nog regelmatig gerechten uit het boek!

12. MinnieMe

MinnieMe Fanatiek lid

Apr 17, 2011
    1,724
    0
    0
    Noord-Brabant
    Wat n leuke ideeën al!
    Zal eens proberen met broccoli bij de bloemkool.

13. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

May 14, 2010
    1,216
    0
    36
    NULL
    NULL
    O, en de website kokenvoormijndochter staan ook veeeeeel recepten en ideeen op!

14. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Heb hier ook nooit mengsel gemaakt. Als ik een appel eet dan eet ik een appal en als ik een banaan eet dan eet ik een banaan, ik neem niet steeds een hap van de een en dan van de ander, dus waarom zou een babydat wel moeten? Groente eet ik ook niet doorelkaar, behalve als ik groentesoep of zo maak.

15. Mykelti

Mykelti VIP lid

Apr 3, 2010
    11,110
    3
    0
    Hier eet hij doorgaans ook stukken.

Heel kleine dingen voer ik hem wel. Hij is bv dol op rodekool (bio van AH) met suikervrije appelmoes. Gekookte aardappel kan hem gestolen worden en eten wij ook nagenoeg niet. Gebakken aardappeltjes vindt hij wel erg lekker. Zo krijgt hij gelijk nog wat extra vetten binnen.

Door hem zijn we wel weer meer gaan variëren met groenten. Zo had ik bv al bijna 20 jaar geen bietjes gegeten en nu wel weer. Gisteren toevallig een roerbak gemaakt met meiknol (nu in de aanbieding bij de AH). Best lekker.

Hij is ook dol op stoofschotel van de groenteboer met prei en ui. Onwijs gevoelige darmen, behalve voor prei en ui...apart. ;):)

Maak overigens vaak een aangepaste versie voor hem van wat wij eten. Maar hij komt nu op een leeftijd dat hij eten van ons bord wil. Valt precies goed met het meer mee-eten en minder last hebben van zijn darmen. Prima timing dus!

16. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

Aug 20, 2011
    4,507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Gisteren doperwten en rijst en met wat kookvocht....klein drupje olijfolie....vond íe heerlijk!! :D

Leuk dit topic, laatst naar de AH hadden ze dat boek niet. Dus lees hier graag mee!!

17. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Wat ze hier ook lekker vindt en simple gezinsrecept: couscous met tuinerwten (diepvries) en gehaktballetjes in tomatensaus (tomatenblokjes + ui/knoflook en kruiden).

Hier ook 't boek opperderpop, laatst de nasi gemaakt, lekker!

18. WmvSS

WmvSS Fanatiek lid

Apr 13, 2012
    1,160
    0
    0
    Den Haag
    Bij onze oudste was een banaantje prakken met wat sinasappelsap en een stukje liga een GROOT succes :D

19. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Back to the 80s! :D
    Hier nooit gegeven, vond liga door het fruit niet zo nodig...
    Gewoon een banaan in de hand en vanaf 9-10mnd af en toe versgeperste jus d'orange uit een beker met een rietje!

20. 7nov12

7nov12 Bekend lid

Sep 13, 2012
    948
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind vruchten door elkaar erg lekker, maak ik ook voor mezelf. Verschillende vruchten in de blender en dan heb ik een heerlijk sapje.
    Het is ook een kwestie van smaak denk ik, niks moet.

Share This Page