Gespannen situatie

Discussie in 'De lounge' gestart door Bibi82, 24 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bibi82

Bibi82 Bekend lid

30 mrt 2011
    506
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even uitleggen ..
    Mijn vriend en zijn zus zijn nooit heel hecht geweest, geen ruzie verder maar close zijn ze totaal niet.
    Nu hebben we in de afgelopen jaren al veel te stellen gehad met die zus (zij is nu 30). Zij woonde 3 jaar geleden nog thuis bij haar ouders en zat niet goed in haar vel waardoor ze niet te genieten was etc. Veel problemen, en ze heeft zelfs eens gedreigd me te duwen maar dat ze dat nu niet deed omdat ik (toendertijd) zwanger was.
    Ze heeft eens met de auto van mijn vriend, haar broer dus, een klein ongeluk gemaakt en dat heeft mijn vriend toen kunnen oplossen omdat zij helemaal boos was en wegliep.
    We hebben veel rare dingen met haar meegemaakt en het is altijd de schuld van een ander en het ligt nooit aan haar zelf.

Nu is het zo dat we elkaar op moederdag of vaderdag of op verjaardag van schoonouders wel zien. Terwijl zij niet met ons in 1 ruimte wil en wij niet met haar. Zij bleef voorheen weg voor ons omdat ze zich ongemakkelijk voelt met haar broer in dezelfde ruimte. De keren dat we haar zagen hebben we wel beleefd gedaan en dan wordt er eigenlijk zelfs schijnheilig aardig gedaan enzo omwille van schoonouders. Ik kan daar niet meer tegen. Morgenavond hebben we een bbq bij schoonouders ivm verjaardag schoonmoeder. Die zus zal er ook wel zijn en wij zijn ook uitgenodigd. In eerste instantie had ik zoiets van ik ga niet. Maar ik vertik het ook om voor die trien weg te blijven. Ze heeft sinds een jaar een vriend die wij niet kennen. Morgen op de bbq bestaat de kans dat we dus gaan kennismaken met hem.
    Hoe pak ik dat aan? Als zij er al zijn, moeten wij dan op hem af stappen en ons voorstellen?
    En morgenavond zal er wel weer spanning zijn, ik kan daar niet tegen en vind het lullig voor mijn schoonouders. Zij vinden het ook rot, houden van hun kinderen en willen geen partij kiezen, wat ik uiteraard ook niet van ze verwacht.
    Hoe zouden jullie als je mij was morgen doen?

2. Alita

Alita Niet meer actief

pff moeilijke siuatie hoor.....

Maar is er geen kans dat het goedkomt dan?

Ik zou niet mijzelf voorstellen is toch echt de taak aan haar of hem om dat te doen toch?

3. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik zou gewoon heen gaan en gewoon gezellig doen tegen de vriend van je je schoonzus. Niet heengaan of hem gaan negeren is denk ik geen verstandige oplossing. Wie weet is die vriend wel een prettig persoon en heeft hij een goede invloed op haar?

4. Kelly19

Kelly19 Actief lid

26 jan 2006
    383
    0
    0
    Noorden des lands
    ik zou de eer aan mezelf houden en jezelf gewoon voorstellen , doen alsof je neus bloed hoe moeilijk het ook is maar zo hou je de eer aan jezelf
    succes

5. Alita

Alita Niet meer actief

Verder zou ik gewoon doen alsof ze er niet zijn en het aflsuiten als je hebt besloten het niet meer goed te maken...
    Maar wat zeggen je schoonouders hiervan?

6. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik zou de eer aan mezelf houden, je voorstellen aan die vriend wanneer hij er is en doen alsof er niks aan de hand is.

7. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    hoe herkenbaar..... haha hier net zo maar mijn schoonouders houden er rek mee en wij komen dus vaak op een andere dag op verjaardagen ed. jaren ging het net zo als bij jullie en dan idd lekker overdreven aardig doen ed. met iedereen erbij.

mijn man heeft uiteindelijk een brief geschreven en aan zijn ma gegeven met de dingen waarom hij zijn zussie neit mag. en sindsdien is het er dus stil over haha.

maar goed ik zou me neit laten kennen en gaan maaar niet voorstellen. als je later binnenkomt ook niet het is ana haar om haar vent voor te stellen aan de rest van de fam dus ook aan jullie. verder gewoon aan de andere kant proberen te zitten dan hoef je er zo min mogelijk me te babbelen.

8. missmamsie

missmamsie Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
    Idem, zo houd je niet alleen de eer aan jezelf, maar voorkom je ook dat jullie iets te verwijten valt. Succes, ik weet dat dit soort situaties gewoon heel moeilijk kunnen zijn, maar meestal maak je je van tevoren drukker dan achteraf nodig was.

9. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.028
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Die vriend van haar kan niks aan de hele situatie doen.
    Dus ik zou inderdaad de eer aan mezelf houden en je gewoon gaan voorstellen.

Verder zou ik gewoon naar de bbq gaan, je gaat toch niet weg voor haar.

10. Bibi82

Bibi82 Bekend lid

30 mrt 2011
    506
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt al zover voor jullie reacties.
    Ik wil ook wel de eer aan mezelf houden, maar doen alsof er niks aan de hand is doen we dus eigenlijk altijd al wel als we met elkaar in 1 ruimte zijn en daar ben ik klaar mee. Ik wil niet doen alsof er niks is, terwijl zij ons steeds van alles de schuld geeft.
    Tegen die vriend heb ik niks, en tegen hem zal ik ook absoluut normaal en aardig doen, hij staat er immers buiten en kent haar niet op de manier zoals wij haar kennen. Hij zal vast een goede invloed op haar hebben en of het ooit goed komt... ik betwijfel het. Zij wil namelijk wel "een gesprek" maar dan moet mijn vriend de eerste stap zetten terwijl hij vind (en ik ook) dat dat niet nodig is. Zij doet namelijk alsof wij de schuldigen zijn en of wij iets goed hebben te maken, en dat is niet zo.

11. Alita

Alita Niet meer actief

Maar kun je het dan niet uitspreken en het dan erbij laten en toch gewoon proberen met elkaar in een ruimte te zitten...voor de toekomst dan...

12. Sensea

Sensea Niet meer actief

ik zou er gewoon heen gaan en het proberen gezellig te hebben en haar zoveel mogelijk buiten je belevingswereld laten. ze zal even haar vriend komen voorstellen en that's it. het is natuurlijk wel wat makkelijker als er veel mensen komen dan wanneer het maar een klein clubje is.

13. Bibi82

Bibi82 Bekend lid

30 mrt 2011
    506
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb al zo vaak een poging gedaan om te praten, maar dan zegt zij weer dat ik dat doe omdat ik me schuldig voel (wat niet zo is) en dat haar broer, mijn vriend, de eerste stap moet zetten. En hij voelt daar niks voor. Hij vind dat zij eens normaal moet doen. We hebben totaal geen goede band met haar dus, belt ze ons bijv. wel op of ze de auto van haar broer mag lenen of dat hij haar eventueel weg wil brengen. Nou niet dus.

14. Alita

Alita Niet meer actief

Ja ik snap het, op een gegeven moment houdt het op he...

Nou hou de eer aan jezelf en laat je niet kennen...

15. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Klinkt misschien stom, maar ik vind dat wel een goede oplossing. Het gaat immers om je schoonouders. Ik ken ook wel iemand die ik kan schieten, maar in gezelschap met die persoon doe ik wel normaal. Ik knoop zelf geen gesprek aan, maar als mij wat gevraagd wordt, geef ik netjes antwoord. Ik ga ook zeker niet heel de avond die kant op zitten loeren...
    Houd je gewoon bezig met andere dingen, andere mensen, andere gesprekken. En als het je te heet onder de voeten wordt, vraag dan aan s.moeder of je nog nieuwe koffie moet zetten of weet ik veel.

Houd de eer aan jezelf.

Is wel het beleefdst om te doen. Maar meer dan voorstellen en vriendelijk lachen (hij kan best heel aardig zijn) hoef je ook niet te doen. Gezien de situatie zal zij hem heus wel wat negatieve dingen verteld hebben. Maar het siert je als je wel gewoon normaal en vriendelijk doet. Dan kan die knul zelf zijn oordeel vellen.

EDIT: (Had de andere reacties nog niet gelezen :)) ik begrijp dat je niet meer wil doen alsof, maar ik zou het toch proberen. Het is maar een paar keer per jaar, toch? Volgende jaren kun je er misschien onderuit door je schoonvader of -moeder op vader- of moederdag ergens mee naar toe te nemen, als cadeau. Bijvoorbeeld uit eten, 's avonds (dan kan zij overdag bij hen langs gaan) of juist overdag ergens heen (en de avond voor s.zus laten).

16. tulip

tulip Niet meer actief

ik herken het helemaal, de situatie is bij ons wel anders, maar ook een zus van mijn vriend waarbij het contact niet goed is. (zacht uitgedrukt). Ik heb mij er ook steeds druk om gemaakt, maar merk wel dat ik er alleen mijzelf mee heb. Ik krijg van iedereen commentaar: goh, wat was je weer gezellig, dus ik probeer mij er niks meer van aan te trekken. Zij heeft ook een nieuwe vriend en die doet doodnormaal tegen ons alsof er niks aan de hand is en ik neem aan dat hij het toch wel weet. Ook kan ik gewoon lekker spelen met mn neefje en nichtje.

17. Bibi82

Bibi82 Bekend lid

30 mrt 2011
    506
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja die vriend van haar zal ook wel het e.e.a. weten, hij hoort alleen haar kant van het verhaal natuurlijk, logisch. Ik verwijt hem ook niks, aangezien hij nog niet lang in de familie is en gewoon overal buiten staat. Dit is iets tussen ons en haar.
    Zij geeft echter niks om onze zoon, haar neefje. Op zijn 1ste verjaardag heeft ze niks laten horen, op zijn 2de verjaardag kwam ze met d'r ouders mee en op zijn 3de verjaardag weer niks, zelfs geen kaartje.
    Vanavond is dus de bbq, mijn schoonvader heeft bevestigd dat zij ook komt en ik zie er nu al tegenop. Wij gaan vroeg zodat we ook weer op tijd naar huis kunnen ivm bedtijd zoontje en ik ben ook kapot na een vrij korte nacht afgelopen nacht.
    Ik doe normaal vanavond, maar zal blij zijn als ik weer thuis ben. Kan me zo druk maken he en me weer boos maken om alles wat er is gebeurd en gezegd. :x

18. Alita

Alita Niet meer actief

Het zit je gewoon dwars en daarom maak je je druk...ik snap het wel hoor....

Maar hou de eer vooral aan jezelf meid, ben een goed voorbeeld voor je kids!

19. Ladymistique

Ladymistique Bekend lid

5 mrt 2008
    516
    0
    0
    Fulltime huismama
    Uithuizen
    gewoon een "masker" op zetten voorstellen en dan zoveel mogelijk links laten liggen.. jij komt daar toch voor je schoonouders en niet voor haar..
    Kan me begrijpen dat het best irri is als het zo best lang gaat en ze zelf niet ziet dat zij het probleem is.. helaas zul je, zulke mensen vaker hebben..
    just have fun en laat dat mens maar lekker denken en dom doen ;) dat is niet jouw zorg toch???:)

20. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48

Deel Deze Pagina