Vleesboom

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Curitiba, 18 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Curitiba

Curitiba Fanatiek lid

21 dec 2015
    1.447
    393
    83
    Afgelopen donderdag had ik een pretecho voor de geslachtsbepaling. Wat een gezellige echo had moeten zijn, werd een chaotisch gedoe. Het meisje zag een vleesboom van 5 cm en haalde er een collega bij.
    Mijn baby was heel slecht te zien, we zagen alleen maar zijn bovenkant schedel en op gegeven moment onderkant, hij lag dus volledig dwars. Ik kreeg het gevoel dat hij niet veel ruimte had. De vorige keren was het zo mooi wit om hem heen en zagen we zijn gezichtje en alles en nu zag het er donker en rommelig uit.
    Ik heb de VK net gebeld en moet woensdag langs komen voor een gesprek. Zij gaat een afspraak maken bij de gyn in het ziekenhuis voor een echo.
    Meer meiden die een vleesboom hebben? Is dat iets om me zorgen over te maken??

2. Bali2015

Bali2015 Lid

31 mrt 2015
    99
    1
    8
    NULL
    NULL
    Er zijn verschillende soorten vleesbomen. De een zit echt in je baarmoeder de ander in de spierwand van de baarmoeder (dat laatste heb ik). Ik heb er twee van 3x4 cm. Dus samen een stuk groter dan 5cm. Ik ben intussen bijna 34 weken zwanger en heb nergens last van (gehad). Op mijn echo's leek het soms ook alsof de kleine weinig ruimte had maar vanuit een andere hoek was het weer heel anders.

Goed dat ze we wel even naar gaan kijken maar zou me vooralsnog geen zorgen maken. Eerst afwachten wat ze in het zkh zeggen over soort vleesboom en de plek. succes! En niet te veel googlen! Heel veel vrouwen hebben vleesbomen!

3. Leni88

Leni88 Bekend lid

16 sep 2014
    807
    422
    63
    Vrouw
    Op mijn 20 weken echo werd een 4 cm groot myoom net voor de bmm ontdekt. Maar een paar weken later konden ze al zien dat de kleine er met het hoofdje fijn langs kon, dus geen probleem. Tijdens mijn 1. Zw had ik hier ook last van. Tijdens de echo van vorige week was het myoom niet meer te zien, volgens de arts komt dit doordat de baby er met zijn hoofdje tegenaan duwt. Heft dus niks te betekenen, mits het er niet teveel worden of te groot. Na de bevallings verdwijnen ze meestal weer;)

Deel Deze Pagina