vraagje uitslag?!?!?!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door joanita, 17 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joanita

joanita Fanatiek lid

7 okt 2008
    2.027
    0
    0
    verzorgende IG
    raamsdonksveer
    dames

ik heb een vraagje,
    ik sta van me tenen tot me rug en me boobs helemaal onder de uitslag,
    van de jeuk, gewoon me hele lichaam
    ja ik weet het afblijven maar dat gaat niet meer,
    heel me huid is sinds vanmiddag gloeiend heet, en jeuk is niet meer om te houden, ik kan blijven smeren om het vet te houden maar het werkt echt allemaal niet
    ik zit er ff doorheen hiermee
    het lijkt of me hele huid is opgezet en kan zelfs geen kleding verdragen op dit moment maar beetje lullig om zonder kleding rond te lopen he

wat vinden jullie wat moet ik hiermee

2. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik heb even zitten neuzen ..
    kwam dit tegen:
    Jeuk
    Tijdens de zwangerschap kunnen verschillende soorten jeuk ontstaan. Vaak is er alleen jeuk op de buik, soms is de jeuk op het hele lichaam aanwezig. Deze jeuk kan worden veroorzaakt door een lichte stuwing van de lever onder invloed van hormonen. Hierdoor komen bepaalde galstoffen in het bloed terecht, waardoor de jeuk veroorzaakt wordt. Het gebruik van mentholpoeder kan de jeuk verzachten. Een andere vorm van jeuk wordt veroorzaakt door talrijke pukkeltjes. Deze vorm van uitslag komt meestal in de laatste maanden voor.

Er word alleen niks gezegd over wat te doen ter verlichting..

ff doorgezocht en kwam dit tegen: http://www.medicinfo.nl/d_huidproblemen ... roblemen_4
    Daar word gesproken over mentholgel..

Jeuk is mooi K........ Daar word je echt kriegel van

sterkte!

3. joanita

joanita Fanatiek lid

7 okt 2008
    2.027
    0
    0
    verzorgende IG
    raamsdonksveer
    heb al mentholpoeder en al geprobeerd niets helpt
    :(

4. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    :S:S:S:S jasses..

Anders morgen de huisarts eens proberen of die niet iets weet/heeft?

5. joanita

joanita Fanatiek lid

7 okt 2008
    2.027
    0
    0
    verzorgende IG
    raamsdonksveer
    oke dankje wel voor je tips

liefs joa

6. LittleMommy

LittleMommy Niet meer actief

Misschien indd het tegenovergestelde, in plaats van vet houden, droog houden met talkpoeder of iets..
    Of maybe een ander soort vet, ik weet niet wat je gebruikt, maar misschien dat er in die je nu gebruikt parfum zit, waardoor het misschien ook erger word..
    Vaseline is geloof ik alcohol en parfum vrij, miss dat dat helpt & anders zou ik et ook niet weten, dan indd even langs de huisarts..

7. Libelle82

Libelle82 VIP lid

26 jun 2008
    5.081
    372
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Huisarts idd. Tot die tijd... lauwe douche... en natte lappen voor de nacht ter verkoeling? Tenminste.. dat zou ik zelf proberen geloof ik.

8. Bellis

Bellis Lid

23 feb 2009
    36
    0
    0
    Het kan ook dat het vet je huid alleen maar verstikt, misschien is proberen zonder vet? Misschien een lekkere hydraterende bodylotion? En een koud/lauwe douche zou ook kunnen helpen tegen de jeuk. En alleen katoenen kleding dragen.

9. kaatjesmam

kaatjesmam Bekend lid

24 sep 2008
    635
    0
    0
    China
    Ik had dit bij mijn vorige zwangerschap ook en kreeg hormonencreme van de dokter. Dit kon ik zonder problemen een paar dagen gebruiken en het was snel weg. Daarvoor had ik ook van alles geprobeerd en werd echt wanhopig.
    Sterkte

10. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    He getsie wat vervelend zeg! Vet kan de huid juist verstikken waardoor het harder kan gaan irriteren. Probeer anders alleen een lauwe douche en verder niks, dus geen douchegel met parfum erin. Ik heb zelf ook weleens jeuk en ik gebruik een neutrale douchegel met mineralen uit de Dode Zee erin (bij De Tuinen te krijgen). Dit werkt ook super voor je huid! Zou je ook eens kunnen proberen? En anders een hydraterende lotion ZONDER parfum erin. Dus ook iets neutraals. Anders inderdaad even langs je huisarts om te kijken of hij wat heeft voor je. Sterkte meid!

11. joanita

joanita Fanatiek lid

7 okt 2008
    2.027
    0
    0
    verzorgende IG
    raamsdonksveer
    dankje wel
    liefs joa

12. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    hebben ze al eens gekeken wat het is?
    ken ook een meid die kreeg namelijk door dr zwangerschappen een glutenallergie. heel appart ik weet het maar goed die had dus hetzelfde als jij ook hebt. nu kan het natuurlijk idd gewoon van zwangerschap zijn. maar zou ook vragen of ze niet ergens op kunnen testen. en of ze dan idd wat vor je hebben want idt is toch ook geen doen je meot nogal een tijdje

13. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Ik heb er ook last van, een aantal weken geleden net zo erg als jij het nu beschrijft. Ik heb vroeger erg constitutioneel eczeem gehad, laatste jaren geen spatje last gehad. Maar nu in mijn zwangerschap zat ik weer helemaal onder! Het ging echt niet meer weg met vetten en een anti-krab-beleid (koelen, katoenen kleren, lauwe douche (niet te vaak), geen parfumstoffen op je huid). Dus moest ik even aan de hydrocortisoncreme. Binnen een week was het grootste deel verdwenen.

Als het bij jou door galstuwing zou komen, zal je arts je leverfuncties even willen prikken.

Succes ermee!

14. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik had dat een keer maar dat was netelroos (soort waterpokken), ik zou ff naar de dokter gaan.

Deel Deze Pagina