Vanaf welke week bekenbaar maken

Discussion in 'Zwangerschap' started by Ramona001, Mar 17, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ramona001

Ramona001 Actief lid

Jul 24, 2006
    397
    0
    0
    Hey allemaal

Ik heb eigenlijk voorgenomen om mijn zwangerschap bekend te gaan maken rond de 3 maanden, nu krijg ik met 8,5 al een echo.
    en als alles goed zou zijn wil ik het toch wel HEEEEL graag zeggen (van de daken afschreeuwen) dat ik zwanger ben...

Vinden jullie dat te vroeg 8,5 week....
    of hebben jullie het ook gezegd na de eerste echo.

groetjes Ramona

2. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

Nov 7, 2007
    2,717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    he ramona

wij hadden een echo met 6 weken en toen zagen en hoorden we een hartslagje.
    met 8 weken hebben we weer een echo gehad. en alles leek heel erg goed dus de kans op een miskraam was gelijk al aanzienlijk lager zei de gyn dus hebben we het ook iedereen verteld ik moest het ook van de daken schreeuwen ik kon het niet langer stil houden hahaha.
    dus nee ik vindt het dan niet te vroeg. je hebt geloof ik dan even veel kans op een miskraam als de rest van je zwangerschap ik geloof dat dat 4% is.

liefs

3. Ramona001

Ramona001 Actief lid

Jul 24, 2006
    397
    0
    0
    pff maar vooral na 21 rondes dan zou ik het ook wel echt letterlijk willen schreeuwen dat ik zwanger zou zijn...
    hier gelukkig niet zo lang bezig geweest
    Sem 1e ronde raak en deze frummel na de 2e ronde

gr's

4. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

Sep 23, 2007
    3,211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    je moet het gewoon vertellen wanneer je wilt.
    Soms horen we van mensen, die net overtijd zijn
    en onze buurvrouw zei het pas na vier maand, die vond het leuk om het zolang geheim te houden.
    't Is maar net wat je zelf wilt, toch?

5. remes25

remes25 Actief lid

Aug 13, 2008
    180
    0
    0
    nagelstyliste en thuiszorg
    ik had vandaag mijn echo en ben nu 12 weken. sinds vandaag heb ik het tegen iedereen gezegd die het maar wou horen haha. En vanaf 6 weken tegen familie alleen.

Je moet het gewoon doen wanneer jij vind je het moet doen en je vriend-man dan!. Als 'het' fout mocht gaan dan weten mensen ook wat er is ja

6. Ramona001

Ramona001 Actief lid

Jul 24, 2006
    397
    0
    0
    Dan houd ik het nu op de 8,5 week hebben we ook meteen een mooie foto om mee te pronken :D

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik heb het verteld bij 13 weken maar je vertelt het toch gewoon wanneer jij je er prettig bij voelt?

8. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

Nov 7, 2007
    2,717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    oke dan is het bij jullie mooi vlot gegaan nou beter!
    ja bij ons 21 rondes dus idd ik kon het ook niet zo lang stil houden ahhahaha.
    en heb het ook bijna van de daken geschreeuwt hahaha nou meid als je dat dan wilt vertellen aan iedereen gewoon lekker vertellen. veel plezier met rond bazuinen ;)

liefs

9. Ramona001

Ramona001 Actief lid

Jul 24, 2006
    397
    0
    0
    ja het liefste zou ik het nu nog willen vertellen haha, maar mijn man wil ook eerst graag weten of alles wel goed is...en van de ene kant wil ik dat ook, maar het is best moeilijk om het voor je te houden haha

10. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

Nov 7, 2007
    2,717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    ja klopt ik had gelukkkkig ook een man die het nog niet wou vertellen dus ik moest mij ok stil houden maar idd anders had ik het ook al vanaf week vier bekend gemaakt hahaha. gelukkig hebben we zulke wijze mannen die ons zo nu en dan terug trekken anders zou het ook niet goed komen met ons hahaha

liefs

11. caroline16

caroline16 Niet meer actief

ik was er zo enthousiast over dat wij het al vóór de echo hebben gezegd tegen onze familie! sterker nog, mijn zusje was erbij toen we de test deden..

12. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

Nov 25, 2008
    2,765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Mijn ouders weten t al vanaf een week of 5/6
    Mijn manager vanaf de 9e week en collega's vanaf 10e week

Mijn schoonouders vanaf kerst , omdat we t niet echt nieuws vonden om via telefoon door te geven en ze niet op een afstand wonen dat je "even" langsgaat voor een bakkie..

Mijn favo oom en tante weten t vanaf 12 weken, die heb ik een mail gestuurd met een foto van de eerste echo..
    Daarna ging t met de tamtam door de familie..

Ok hyves is een gewillige tamtam.. heb er vanaf half januari een ticker opgezet.. en vind de reacties er op reuze leuk!

13. mama suus

mama suus VIP lid

Aug 18, 2008
    7,510
    188
    63
    somewhere
    bij de eerste hebben we het met 9 wk verteld aan opa`s en oma`s en erna iedereen opgebeld. omdat we toen een goeie echo hadden gehad.

nu vertellen we het dit weekend op mijn verjaardag dit omdat mijn man de eerste weken in uruzgan zat en hij het samen wil doen. hij komt deze wk thuis dus kan het mooi als ie thuis is. voor hij wegging vond ie nog te vroeg hadden een test gedaan paar dagen voor hij wegging. dus net krap 4 weekies.

14. cyntje78

cyntje78 VIP lid

Nov 11, 2008
    6,297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Mijn ouders die weten het al omdat die toevallig afgelopen maandag voor de deur stonden nadat ze hadden gehoord dat ik "ziek" was. Ik heb ze het meteen maar verteld... en van het bruinverlies :(

Nu zit ik te dubben of ik het vandaag tegen mijn zus en schoonzusje ga vertellen. Ze hebben allebei last van bruin/bloed verlies gehad tijdens hun zwangerschap, vandaar. En a.s. vrijdag gaan we met zijn allen uiteten omdat mijn zus 12,5 jaar getrouwd is. Dan weten ze waarom ik evt nogal stil ben...

Van mijn vriend zijn kant weet niemand het nog, die wil ik het vertellen met pasen... ik ben dan 10 weken áls alles goed gaat... dat is nu maar afwachten :(

Groetjes Cynthia

15. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

wij hebben het met 9 weken na een goede echo verteld aan de opa's en oma's in spee. toen geleidelijk aan vrienden wanneer we die zagen, na 15 weken pas op mijn werk verteld, eigenlijk puur omdat ik er tegenop zag en omdat bij mij de kans op een miskraam 4 keer zo hoog was in de eerste 3 maand.

16. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

Feb 10, 2007
    10,549
    0
    0
    zandvoort
    Omdat wij met IVF bezich waren wist iedereen ongeveer wanneer we mochten testen.
    Iedereen die het wist zat met de zelfde spanning af te wachten als wij dus toen de test positief was hebben we het verteld aan mijn ouders, schoon ouders en mn broer en zus.
    Verder hadden we afgesproken om het te vertellen aan iedereen die er naar vraagt. Ik hou niet van liegen.

Nu hebben we twee keer het hartje gezien en gehoort en het groeit goed dus nu schreew ik het van de daken!

17. Ramona001

Ramona001 Actief lid

Jul 24, 2006
    397
    0
    0
    Van dat het mis kan gaan dat houd mij ook een beetje tegen om het nu al te vertellen omdat het ZO pril is.
    Ik merk ook aan mijn man dat als ik een foto laat zien van hoe het er nu uit ziet dan wil hij nog niet zo enthousiast zijn omdat hij bang is dat er nog van alles kan gan gebeuren

18. Ramona001

Ramona001 Actief lid

Jul 24, 2006
    397
    0
    0
    Pff wel heavy hoor na 8 jaar pas zwanger! Ben je nu niet extra voorzichtig met alles?

19. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

Feb 10, 2007
    10,549
    0
    0
    zandvoort
    Ja en Nee, ik let op wat ik eet en ik luister naar mn lichaam. Moe is moe en ik doe het rustig aan.
    In de prille weken waar jij nu in zit was ik heel erg bang en dacht ik steeds te voelen dat het mis ging. We hebben met 5wkn de eerste echo gehad en daar was het vruchtzakje op te zien.
    Week 6 en 7 waren heel spannend omdat we met week 6 een echo hadden waar het vrucht zakje niet echt in beeld wilde komen. Hij zat er wel maar meer konden ze niet zeggen. Met 6wkn zou er een hartslagje zichtbaar moeten zijn en we moesten toen toch rekening houden met een miskraam :(
    De echo wk7 liet een heel klein vruchtje zien met een sterk kloppend hartje en toen kon ik het eindelijk los laten.....het zat goed!
    Nu hebben we maandag weer een echo gehad en het vruchtje is heel erg gegroeid en het hartje doet het nog steeds heel goed.

Nu heb ik rust! Je kan mn foto's zien in mn album.

20. Ramona001

Ramona001 Actief lid

Jul 24, 2006
    397
    0
    0
    Heel veel succes met je zwangerschap!

Share This Page