IUI. Vraag

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door chakie, 18 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chakie

chakie Lid

3 jan 2012
    81
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Ik heb van de week na maanden proberen eindelijk mijn eerste Iui gehad. Ik heb alleen een vraag over de hoeveelheid zaad. Ik zie hier staan dat 1 miljoen goed is. In het ziekenhuis hadden ze het over 0,08 wat het zou moeten zijn. Daar zaten wij helaas onder nu met 0,06. Een domper nu we eindelijk konden beginnen. Het is wel doorgegaan. Weet iemand waar deze cijfers voor staan? 60.000?
    Ze vertelden dat het zaad met 60 dagen ook weer helemaal goed kan zijn. Wet iemand daar meer over? Vreemde vragen maar ik ben benieuwd en heb deze vragen in het ziekenhuis vergeten te vragen.

Alvast bedankt voor het lezen en ik hoop dat iemand antwoorden heeft.

Liefs C

2. comr70

comr70 Actief lid

19 feb 2012
    206
    0
    16
    Hoi Chakie,

Kan je helaas hie dr niet mee helpen, wij hebben recentelijk weer IUI gehad en toen hadden ze het erover dat de kwaliteit heel goed was en op 95% zat.

Hopelijk is er iemand op het forum die je vraag zou kunnen beantwoorden.

Groetjes,
    C

3. Babyliz

Babyliz Fanatiek lid

4 feb 2011
    1.038
    0
    36
    NULL
    Hoi Chakie,

Geen idee eigenlijk wat die 0,08 en 0,06 betekenen. Als het ziekenhuis zegt dat het boven de 0,08 moet zijn lijkt het me niet dat dat 80.000 betekent, want dat is veel te weinig.
    Inderdaad moet het boven de miljoen zijn, bij ons was het ook te weinig voor de 1e IUI helaas.
    Sperma doet er 2 tot 3 maanden over om aangemaakt te worden en naar buiten te komen. Daardoor kan de kwaliteit soms behoorlijk wisselen. Wij moesten zelf ook een maand overslaan, omdat ze hopen dat de kwaliteit na die 60 dagen iets beter zal zijn.

4. crienatje

crienatje Actief lid

1 feb 2010
    357
    159
    43
    Hoi Chakie,

Wat een rare getallen. Ik weet (heb zelf 8 x IUI gehad) dat de grens voor IUI 1 miljoen is inderdaad.
    Bij ons stond 1,0 voor 1 miljoen, dan zou 0,08 dus 80.000 zijn in dit geval.
    Verder is ons verteld toen in het Radboud in Nijmegen dat de voorraad zaadcellen er ong 3 maanden over doet om te verversen. Wij moesten na het 1e zaadonderzoek dus ook weer 3 maanden wachten om deze te herhalen.
    En inderdaad, uit ervaring weten wij dat het zaad per lozing enorm kan verschillen.
    Succes met alles!

5. chakie

chakie Lid

3 jan 2012
    81
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reactie. Vanwege de vakantie reageer ik zo laat.

Ik ga over een week weer beginnen (of ik met ineens spontaan op vakantie zwanger geraakt zijn...) en zal dan vragen wat het nou eigenlijk in hoeveelheden betekent.

Groetjes,

C

6. troy

troy Actief lid

3 mei 2012
    494
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi ik kan je ook niet echt helpen..:(
    Heb afgelopen woensdag mijn eerste IUI gehad!
    En van mijn vriend was 75% en bijn 13 mlj??
    Dus ???
    MAAR in leiden vertelde ze dat minimaal 5 mlj moest zijn??

Maar laten we POSITIEF blijven!!!
    Je hebt er tenslote maar :D 1 :D van nodig!!!! ;)
    En daar hopen we allemaal op, op die 1e!!;)

Succes grt Tam

7. chakie

chakie Lid

3 jan 2012
    81
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha Tam,

Inderdaad positief blijven ;). Wel weer lastig als je ongesteld aan het worden bent...
    Ik heb op een ander forum deze link gevonden met de procenten kans bij hoeveelheden. Handig om de moed erin te houden ;)

Resultaten IUI-behandelingen Tilburg - Fertiliteit.info

Spannend hè, je eerste Iui. Ik zie dat je de 17e hebt gepost dus je weet misschien al wat?

Jij ook succes,

C

8. Ik weet niet of je deze link in 'mijn' topic gevonden had, en ik wil je ook helemaal niet ontmoedigen, maar ik zou niet te hard vasthouden aan deze percentages.. Dat zij aangeven dat je met minder dan 1miljoen zaadcellen nog 5,8% kans hebt, kan gemiddeld natuurlijk best zo zijn, maar er zit zo'n ontzettend verschil in 999.999 en 1! Wij zouden met onze 10 zaadcellen ook onder de 5,8% kans vallen, omdat we nu eenmaal onder de 'minder-dan-1miljoen-groep' vallen, maar de kans dat ik hiervan zwanger ben geraakt is toch echt maar 0,00005%, ipv 5,8%!

Nogmaals, ik wil je niet ontmoedigen, positief blijven is hartstikke goed natuurlijk, maar ik merk bij mezelf dat 'valse hoop' alleen maar een hardere klap geeft..

9. gritje

gritje Lid

29 apr 2012
    75
    0
    6
    Verkoopmedewerkster
    Buurt van Eindhoven
    Raar dat ze bij jullie van die rare getallen vertellen.
    Bij ons zeggen ze gewoon hoeveel het er waren hebben er nu 3 gehad, en volgende week de vierde. De aantallen verschillen behoorlijk per keer inderdaad. Maar in ons geval maakt dit niet uit omdat mijn vriend erg veel goede zaadjes heeft. 58 mil, 73mil en 63mil. Maar idd er hoeft er maar 1tje het te halen. En met deze aantallen wil niet zeggen dat het dan makkelijker lukt. Helaas...

10. Romie

Romie Bekend lid

15 jul 2008
    815
    0
    0
    Verzorgende IG
    Hoi

Bij ons is het zaad erg wisselend. Bij ons was een keer 0,2 en 0,8 en dat zijn er dan 800.000
    Dus dan zal 0,08 80.000 zijn
    Onze gyn zei dat alles boven het miljoen goed is en dat het niet uitmaakt of het er 1 of 20 miljoen is.
    Laatste keer iui was bij ons gelukkig weer boven het miljoen.
    Dus ik hoop bij ons bij de laatste iui weer beter.
    Zaad doet er twee tot drie maanden over om aan te maken.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Heel veel Succes!

11. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Het moeten er minimaal 1 miljoen zijn.
    Je hebt er helaas wel meer dan 1 nodig omdat ze elkaar nodig hebben om goed vooruit te komen. Een te hoog aantal is ook niet goed want dan zitten ze elkaar in de weg.

De getallen die je noemt kan ik niet helemaal plaatsen.

Het zaad kan volgende keer een stuk hoger zijn. Bij ons schommelde het ook tussen de 1 en 5 miljoen.
    Belangrijk is om goed in de gaten te houden hoeveel dagen je onthouding hebt gehad. Wij zijn er achter gekomen dat we de beste waardes kregen met 3 dagen onthouding terwijl 1-2 dagen het advies is.

Deel Deze Pagina