vraagje utrogestan

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door jster, 10 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jster

jster Actief lid

23 nov 2015
    131
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi lieve dames,

gister ben ik in het ziekenhuis geweest. het semen onderzoek van mijn partner was zeer goed!
    de gyn vond mijn uitslagen ook goed. ik vroeg wat de waarden van mijn progesteron waren.. 6.3.. het was laag zei ze maar waarschijnlijk zat ik al in de daling.
    ik vond dit al erg apart want er is maar 1x bloed geprikt dus hoe kan ze dit nou weten wat de top is.

ik baal hier van. ik heb 2 miskramen gehad, 1 zeer vroege maar wel een positieve test dus ze zien dit ook als een zwangerschap.
    toen ik thuis kwam ben ik gaan google en gaan kijken op het forum,
    daar kwam ik dus uit dat voor een goede eisprong de waarden minimaal 20/30 moet zijn??
    ik kwam ook op een webpagina terecht met klachten als je progesteron te laag is. veel punten komen overheen. en ook met de ellende die ik gehad heb bij mijn eerste miskraam.

inmiddels ben ik al in 2 ziekenhuizen geweest voor verschillende onderzoeken, elke x krijg ik te horen ja het is gewoon pech hebben volgende x beter, of je bent nog jong genoeg het komt vanzelf goed.
    ik baal hier van en voel me niet gehoord en serieus genomen.

ik kwam nu ook terecht op utrogestan, veel succes verhalen en baad het niet dan schaad het niet!!!
    ik heb vanmorgen mijn huisarts gebeld en gevraagd of ik een afspraak met haar mag. helaas kan dit pas volgende week woensdag.
    woensdag word ik ook nog terug gebeld door de gyn omdat de uitslag van de chlamydia test er nog niet was. maar goed daar verwacht ik niks van. ik zal dit dan ook nog aan mijn gyn voorleggen.
    maar ze zal er vast niks mee doen... vertrouwen heb ik er niet meer in...

nu was mijn vraag wie heeft dit gebruikt zonder IUI of IVF ect??
    en zijn er dames op het forum die het nog hebben liggen thuis en het niet meer gebruiken, voor als ik het niet ga krijgen van de artsen...
    ik heb er een vergoeding voor over!

Liefs jster

2. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

De waarde van 30 moet zo zijn tussen 5dpo en 7dpo.
    Daarna gaat het inderdaad in de daling en word je ongesteld.
    Ergens random in je cyclus progesteron prikken heeft weinig zin...het kan hoogstens aangeven waar je ongeveer in je cyclus zit.

3. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.934
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Ik heb het gebruikt in een natuurlijke cyclus (rustmaand nadat ivf en 4 cryo's deze keer niet aansloeg) en onze knul is alweer ruim 9 maanden :D

4. jster

jster Actief lid

23 nov 2015
    131
    0
    0
    NULL
    NULL
    klopt adrianne helemaal mee eens maar ik vind dat het zk me daar wel over had mogen inlichten.

en Rogijuli ik had jou succes verhaal al gelezen super zeg.

ik vind gewoon dat ik zwaar aan het lijntje word gehouden.
    de week dat ik mijn miskraam kreeg had ik ook een zeer wisselende bloedsuikerspiegel.. nooit gehad. als ik symptomen op internet leest staat dit er ook tussen.
    maar de artsen verklaarde me toen voor gek.

5. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Ik hoor vaker dat ziekenhuizen de werking van progesteron onderschatten en evt testen links laten liggen.
    Misschien kun je zelf om bepaalde onderzoeken vragen.
    Zo kunnen ze na je eisprong ook meerdere keren op progesteron prikken om te kijken vanaf wanneer het daalt.

6. jster

jster Actief lid

23 nov 2015
    131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ga ik ook zeker doen als ze volgende week belt, ben zo klaar mee om afgescheept te worden

7. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    In Nederland is niet bewezen dat utrogestan werkt. Ik kreeg t zelfs na 4 mk niet.. In Gent wel. Maar in gent schrijven ze dit na 2 mk ook niet voor... 2x kan echt nog vette pech zijn. Ik weet uit ervaring hoe hard dit is. En idd zomaar bloed testen op progesteron heeft geen nut. Je/ze moeten wel weten waar je ongeveer in je cyclus bent.

8. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Oh en na 3 mk heb je in Nederland recht op bepaalde onderzoeken. Enkele doen dit na 2mk.
    Je kunt een verwijzing vragen naar de gyn masr inprincipe raak je zwanger en heb je 2 mk gehad. Er zullen meerdere artsen afwachtend zijn met een doorverwijzing. Helaas heb je pas na een jaar niet zwanger te zijn geweest of na 3 mk een poot om op te staan. Eerder ( wat ik me goed voor kan stellen) zul je helaas een meewerkende huisarts moeten hebben..

9. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Oh en nog een derde.. Utro is wel ern geneesmiddel dat veel bijwerkingen kan hebben. Weet niet of ik dit zonder arts zou gebruiken..

10. Martika

Martika Niet meer actief

Om Utrogestan te gebruiken moet je ten eerste GEEN medische geschiedenis van borstkanker in jouw familie hebben. Jij kan niet zomaar Utrogestan gebuiken sommige mensen gebruiken 2x per dag of 3 en ik kreeg 6 pilletjes per dag! Utrogestan is overal in de wereld van nut in sommige situaties, in Nederland is Utrogestan nog steeds "niet bekent", "niet bewezen" etc etc (zoals andere medicijnen en methoden). Kan je voor een second opinie naar het buitenland? Kan je een bloedstollingsprobleem hebben? In het bijzonder als je uit bijv Turkije komt, dan komt zo een conditie heel vaak voor en het veroorzaakt miskramen. xx

11. jster

jster Actief lid

23 nov 2015
    131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb niemand in de familie met borstkanker geschiedenis.
    Maar goed ik heb woensdag een bel afspraak met de gyn en een afspraak bij mijn huisarts.
    En indd de miskramen kunnen dikke pech zijn natuurlijk. Maar er komt ook bij kijken met vage klachten, pms enz enz
    Als ik dan artikelen lees of berichten op het forum dan herken ik mezelf er heel vaak in.
    Mijn zus en tante hebben endrometriose en dat heb ik ook aan gegeven maar overal word zo koeltjes over gedaan. En daar kan ik gewoon niet tegen.
    De meeste artsen hebben zo iets van meid je bent nog jong het komt wel goed.

12. vrouwvan

vrouwvan Fanatiek lid

26 dec 2015
    2.195
    1.242
    113
    Ik kan me voorstellen dat je opzoek bent naar antwoorden...ben ik namelijk ook na 2 mk maar zoals zonnetje al zei het kan bij 2 mk echt dikke pech krijgen en het heeft dan.ook niet heel veel zin verschillende ziekenhuizen af te gaan. Je zult overal hetzelfde antwoord krijgen hier in Nederland.

Ik zou ook zeker niet op eigen houtje utro gaan gebruik. Dit kan ook bijwerkingen hebben. Geloof dan ook niet zo in baadt het niet dan schaadt het niet. Maar dat is puur mijn gevoel hoor.

Heel veel sterkte meid, gelukkig is bewezen dat je wel zwanger kan worden dus nu op naar plakbeebietje.

13. Meissie1001

Meissie1001 Fanatiek lid

6 aug 2013
    1.880
    358
    83
    Vrouw
    Reizen, fotografie
    Breda
    Nederland noemt mk vaak pech.
    België zoekt verder.
    Ik heb een probleem en daarvoor ben ik behandelde zonder die hulp van België waren we er nooit acher gekomen. Ik had er toen nog 'maar' 2 gehad en gewoon utrogestan voorgeschreven gekregen in België hoor.
    Ook gebruikte ik het in natuurlijke cyclussen en hoewel je vorige maand pas bij 5 weken begon (wist niet dat ik zwanger was, wel overtijd maar zat in buitenland dacht test thuis wel) is het toen weer uitgedraaid na week op mk.
    Deze maand na eisprong al begonnen en weer zwanger met oplopende testen. (0 symptomen nu overigens dus weer stress maar goed vorige goede zwangerschap ook geen symptomen...)

Dus ja progesteron kan helpen. Ik ken zelf niet de risico's van een lichaamseigen stof gebruiken ten nadele van een familie met borstkanker en mijn eigen arts in Nederland heeft me dit net gewoon weer voorgeschreven. Schaden doet 't niet maar nederland ziet idd t nut er niet van in. Ik wel, dus gebruik ik het.

Succes meid. Je hebt recht op allerlei onderzoeken. Mocht je de 'pech' verhalen niet vertrouwen stap dan met je traject over op België daar zijn miskramen geen pech...

Gr

Deel Deze Pagina