Welke bloedonderzoeken ivm kinderwens/uitblijvende zwangerschap

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door manaolana, 10 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. manaolana

manaolana Niet meer actief

Ik lees hier regelmatig dat meiden bloedonderzoek krijgen als een zwangerschap uitblijft. Ik heb dit voorgesteld bij mijn HA. Waar ik niet bepaald een top verstandhouding mee heb en wie in mijn ogen mijn situatie niet echt serieus neemt. Maar goed, ze zei dat ze "wel wilde meewerken" maar "niet goed wist wat ik nu eigenlijk wilde". Ik ben geen arts... Dus had verwacht dat zij wel zou weten waar je dan op geprikt wordt maar kennelijk niet.

Mijn vraag is nu dus eigenlijk aan de dames waarbij bloed is geprikt; waar zijn jullie allemaal op getest?

2. SMJD

SMJD Fanatiek lid

17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Kan de huisarts je geen verwijzing voor de fertiliteitskliniek geven?

3. manaolana

Nee dat gaat ze sowieso nog niet doen omdat ik in januari van dit jaar nog zwanger ben geworden. Dat is mis gegaan in maart dus zij vindt gewoon dat ik geduld moet hebben.

Ergens snap ik dat ook wel maar heb best een tik van de gemolen gehad want het was een BBZ en zou het gewoon zo fijn vinden als ik in ieder geval weet dat alle bloedwaardes goed zijn...

4. Daisy120

Daisy120 Bekend lid

2 sep 2014
    626
    43
    28
    NULL
    NULL
    Correct me ive ik wrong, maar dat bloedprikken is meer iets voor de gyn dan een ha

5. manaolana

Lief dat jullie de moeite nemen om te reageren, dank daarvoor. Maar het zijn niet echt antwoorden op mijn vraag (no offence!).

Ik lees hier nu eenmaal regelmatig dat er wel degelijk via de HA bloed wordt geprikt en naar die ervaringen ben ik op zoek. Dus ik hoop dat meiden waarbij dit is gebeurd hun ervaring met mij willen delen!

6. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Nee de huisarts prikt niet oo hormoonwaarden.
    Ze doen evt een chlamydia test en een zaadonderzoek, maar voor verder onderzoek moet je echt bij een gyn zijn.
    Zij weten namelijk precies wanneer ze moeten prikken en kunnen gelijk inwendig meekijken om te zien of alles correspondeert met je bloeduitslagen.
    Dat is iets wat een huisarts niet doet, dus zul je echt een verwijzing moeten krijgen.

7. jeshh

jeshh Niet meer actief

Klopt wat Adrianna zegt, ik moest tijdens de cyclusanalyse bloed laten prikken (op chlamidia en testosteron) op een bepaald moment in de cyclus. Dat werd dan weer naast de uitslagen van de echo's gelegd. Denk inderdaad niet dat het gewoonlijk is dat de HA deze onderzoeken uitvoert.

8. manaolana

Oké bedankt voor het delen van jullie ervaring. Ik ga gewoon nog een keer in overleg met de HA dan denk ik.

9. 1986CHANTAL

1986CHANTAL Fanatiek lid

12 mei 2014
    1.767
    760
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Bedoel je niet een onderzoek waarbij ze naar bepaalde vitamines en ijzer etc kijken?

Deel Deze Pagina