Mijn meisje is 20 februari dit jaar geboren. Ze is nu dus bijna 3 maand. Ik zat op 5 flessen van 150/5 en die gaan eigenlijk bijna altijd leeg. Schema is ongeveer: 7, 11, 15, 18.30 en 22.30. Nu moet ik haar de laatste avonden voor de fles van 22.30 echt uit een megadiepe slaap halen, vind het gewoon zielig. Gisteravond wilde ze dus ook duidelijk niet drinken en liever slapen, want ze dronk maar 50 cc. Gevolg; 2 uur vannacht krijsend wakker en honger natuurlijk. Balen, want ze sliep al een week of 6 door.. Flesje gegeven en ze was klaarwakker dus wilde ook niet meteen slapen. Wat is nu handig? Ik kan nog niet naar 4 flessen denk ik, daar is ze nog te jong voor. Gewoon accepteren dat ze weer een nachtfles wil? Liever niet, want moet volgende week weer werken en ze heeft gewoon wekenlang keurig doorgeslapen dus ze kan t prima. Iemand een oplossing? Misschien de flessen overdag ophogen?
evy zat met die leeftijd ook op 4 flessen ik moest haar ook uit een diepe slaap halen. Ik gaf haar wel 4x 180 cc Ik heb wel een heel ander schema want ik vind de laatste fles om 18.30 te vroeg wij zitten op 8-12-16-20
Mijn dochter zit ook al bijna 2 weken op 4 flessen. Bij ons kwam het een keer toevallig zo uit en toen sliep ze ook door. De late avond fles dronk ze ook slecht omdat ik haar uit haar slaap moest halen. Ik bied 4 flessen van 220/7 aan (10 ml extra water ivm ontlasting) en soms gaan ze op en soms blijft er tot 40 cc staan. Net als mijn voorganger zit ik ook wel op een ander schema omdat voor mij 19 uur te vroeg is (ben bang dat ze dan wel s nachts komt) hier is het dus: 07.00 - 11.30 - 16.00 - 20.30 En in het weekend (dan kan ze uitslapen) meestal 08.30 - 12.30 - 16.30 - 20.30/21.00
Ninja ik heb vanmorgen om 7.30 ook 180/6 gegeven en die ging helemaal op. Probeer wat te schuiven met de tijden zodat ik vanavond rond 20.00 uur uit kom met de 4e fles. Lukt denk ik wel, want idd 18.30 vind ik te vroeg. Moet de 1e fles alleen wel rond 7.00 geven want anders red ik het niet als ik volgende week weer aan t werk ga.
hier gaat de laatste fles tussen 19 en 20 meestal probeer ik het wat te rekken(als het nodig is meestal niet) om effe met dr te wandelen of in bad te doen
Nou flessen ophogen heeft dus nog geen zin.. 1e fles vandaag 180/6, dus 200, helemaal leeg. Maar nu vervolgens de 2e fles drinkt ze maar 80 cc..
Ik geeft dan wel bv maar mijn kindje zit vanaf 3 en n halve maand al op 4 voedingen. En ze heeft ook nooit een late voeding gehad, ik kroop gewoon zelf vroeger mn bed in. En met als gevolg dat ze zelf haar nachtvoeding steeds verder ging uitstellen. Na een week of 8 sliep ze ong 10 uur per nacht en sinds 3 en n halve maand slaapt ze 12 uur. Je kunt het natuurlijk gewoon even proberen hoe het gaat. Je kunt snel genoeg weer over op 5 voedingen
Ja maar als ze overdag maar zo weinig drinkt (80 cc net) heeft ze toch nooit genoeg? Morgen maar even naar het inloop spreekuur op het cb, even overleggen wat handig is.
Ik zou het inderdaad even overleggen want met nog geen 3 maanden is naar 4 flessen erg vroeg! Je moet ook naar gewicht van je baby kijken etc. Hier adviseerd cb pas boven een gewicht van 6 kilo naar 4 te gaan. Maagje van je kleine is ook nog erg klein, geen wonder dat ze tijd nodig heeft om even aan de hoeveelheden te wennen.. Hier een zoontje van 4 maanden en net sinds 1,5 wk over op 4 flessen. Nu gaat het goed,maar dit had ik met nog geen 3 mnd niet hoeven proberen.. (En ik moest mn kleine ook wakker maken helaas..) Succes!
Heb t overlegd en advies is idd nog niet naar 4 flessen te gaan. Risico dat ze 's nachts dan weer komt is ook groter. Ik geef nu de 1 na laatste fles een uurtje eerder, dus om 6 uur. Dan wil ze tegen 22 u wel weer drinken, dus dan is het ook opgelost!