hoi, mijn zoontje is nu 4 maanden, en 3 weken terug kreeg hij ineens op een avond een helse krijsbui, de dagen daarna ook. heb toen een ph meting laten doen en hij heeft dus lichte vorm van reflux. tot hiervoor nooit last gehad ook geen krampen, hij sliep toch al stukken van 4 uur door in de nacht. ik geeft borstvoeding. overdag eet hij wel nog vrij rap, soms om de 2 uur. van de arts moest ik zantac opstarten, maar helaas na 5 dagen, nog geen verbetering, het werd enkel erger... en begon in de nacht krampen te krijgen, veel wind in zen darmen enz. en om het uur wel wakker. sliep nog max 2 uur na elkaar.. we zijn dus na 5 dagen overgeschakeld op omeprazole, zijn reflux is beter, geen krijsbuien meer, maar nog steeds die krampen, hij word om het uur bijna wakker in de nacht... ik geef hem sinds 2 weken nutrilon pepti, aangezien hij ook koemelkallergie heeft, maar de situatie blijft hetzelfe ik geef hem 2 flesjes per dag daarvan, de rest dus nog bv, ik eet ook geen melkproducten meer. ik geef hem probiotica bij, al een week, ook al collikind van vsm... niks lijkt te werken. zijn krampen zijn dus echt wel begonnen na het starten met maagzuurremmers, de nutrilon ben ik pas na een week mee begonnen dus is niet daarvan. nu heeft de Ka me gezegt dat ik allernova eens moet proberen... naar de osteophaat ben ik ook al geweest, ... ze is hem nog aan het behandelen voor die krampjes. herkent er zich iemand in mijn verhaal?wat heeft er geholpen bij jullie, of hoelang kan dit nog duren, ik slaap al 3 weken, rot slecht, door dit alles.
Sorry, maar ik denk dat je te veel en te snel wilt. Voor medicatie moet je het de tijd geven zodat het goed kan werken, dat duurt geen 5 dagen. Je gaat 2x medicatie, pepti, probiotica en collikind proberen in 3 weken tijd? En nu wil je weer andere voeding proberen? Stop met proberen. Kies 1 plan van aanpak en hou je daar minimaal twee weken aan. Dus of kies een nieuwe plan van aanpak of blijf zo door gaan. Pepti heeft minimaal 2 weken de tijd nodig, koemelk vrij dieet heeft iets langer nodig voor je uberhaubt kunt zien of het iets doet. Misschien klinkt het hard, maar door zoveel dingen achter elkaar en tegelijkertijd te proberen is de kans heel groot dat de krampen veroorzaakt worden door alles wat jij probeert. Het lichaam van je kindje krijgt continu een aanslag te verwerken en de darmen uiten dit. Volg je de leefregels van reflux op of weet je wat dit is?
beste, ja idd, ik weet dat het zo overkomt nu toen we met de zantac begonnen zijn, zijn na 1 dag de krampen begonnen... toen gaf ik nog geen probiotica, of collikind, of pepti... ik ben in de apotheek gaan vragen ook, is het normaal dat met zantac na 5 dagen nog niks van verbetering te zien is, in tegendeel... deze zei me toen ook wel dat het toch al wel beter zou moeten gaan... ik ben nog niet veranderd van voeding hoor... ik weet het eerlijk gezegd niet goed meer... ik vind het gewoon raar dat de KA mij niet meer raad geeft dan dit,... en ik begrijp zeker wat jij wilt bedoelen, ik heb dat ook al gedacht, maar het is echt niet gemakkelijk met zulke nachten, en ja... ik wil misschien te veel te snel... het is zeer vermoeiend om elk uur van de nacht wakker te worden... en dit al bijna een maand. Dus ja ik ben nogal radeloos van dit alles...
Je zegt dat je geen melkproducten meer eet. Hoe strict is dat? Geen melk drinken en yoghurt eten? Of ook koekjes laten, charcuterie, brood etc?
Mijn oudste heeft 3 maanden alles bij elkaar gekrijsd, dus ik snap dat je radeloos bent en dat je alles met (het liefst) 4 handen wilt aanpakken om te proberen. Sommige kindjes reageren sneller op medicatie dan andere kindjes, door het de tijd te geven kun je zien of het iets doet of juist niets. Als het iets doet maar niet voldoende kun je (uiteraard in overleg met een arts) kijken of ophogen iets doet. Doet het niets kun je bedenken of dit wel het juiste medicijn voor je kindje is. Allernova is volgens mij niet een babyvoeding veel voorkomen in nl, kan dat? Ik ken het niet namelijk. Weet je wat het is, stel je probeert 10 dingen in 2 weken tijd en na 2 weken is het probleem over. Welke van de 10 heeft dan zijn werk gedaan en welke niet? Of welke maakt het probleem alleen maar groter en erger? Daarom zei ik; maak een plan van aanpak. Veel moeders die bv geven gaan eerst alle zichtbare melkproducten uit hun voeding schrappen en als er verbetering optreed ook alle niet zichtbare melkproducten uit hun voeding schrappen.wat shakes dus vraagt. Zeker koemelkeiwitallergie kan soms tot wel 6 weken duren voordat alle symptomen verdwijnen, zeker bij huidproblemen. Wat nu is gebeurd is gebeurd. (Hoewel ik je ka niet helemaal snap met deze adviezen) Maagzuurremmers kunnen de veroorzaker zijn van krampjes. Kea kan krampen geven, maar ook de veroorzaker zijn van reflux. Wijziging van voeding geeft grote kans op krampen, zeker bij jonge baby's. Hierdoor kun je nu niet zeggen wat de veroorzaker is. Als jij denkt dat de medicatie de problemen geeft en dit voor meer problemen zorgt dan de reflux kun je eens kijken wat er gebeurd als je stopt, maar geef het dan wel de tijd. En het enige betreft de nachten; accepteer het. Als jij het accepteerd dat de nachten zo gaan wordt het gevoelsmatig minder zwaar. Er zullen in je leven nog vele nachten komen die je liever niet hebt. Ziekte, tandjes, nachtmerries, kindjes die continu gaan staan ipv liggen, lekker kletsen (en gillen van plezier) midden in de nacht. Pak overdag een extra slaapje erbij en ga optijd naar bed.
Averlhach: ja ik begrijp dat zeker wel, ik heb een dochter van 6 jaar, die heeft ook zantac genomen, ook koemelkallergie, dus ik weet heus wel wat het is om slechte nachten te hebben, die heeft me wakkere nachten bezorgt tot haar 4 jaar. en ja, ik schrap ook koekjes en alles waar melk in zit... Allernova is een melk van novalac, is denk ik enkel in belgië verkrijgbaar. Daarmee ben ik nog niet begonnen hoor, ik heb er me zeker bij neer gelegd bij die nachten, maar je kan men radeloosheid toch wel begrijpen. Ik probeer gewoon langs deze weg, mensen hun verhaal te kennen, die het zelfde meegemaakt hebben, en hoe het bij hun verliep enz. dus ik apprecieer zeker je uitleg. ik ga eens van die allergie testen laten doen. En hopen dat het met de tijd betert...
Er is al veel gezegd, en ik herken heel veel in je verhaal. Slopend is het...6 maanden geen nachtrust Hier kwam een enorme verbetering nadat we van Losec overstapten op nexium/motilium. Weg waren de krampjes,het niet willen slapen s'nachts,continue willen drinken en veel spugen. Helaas met artsen slechte ervaring, ik werd niet serieus genomen. Je moet heel stevig in je schoenen staan.Probeer ook je HA mee te krijgen. Succes!
toch allesinds bedankt voor alle reacties ja, het is maar omdat ik idd hoor van velen, dat ze overgestapt zijn op iets anders, en met die overstap ook de krampen weg waren. Allé in de nacht heeft hij constant wind in zijn darmen, en daarvan word hij dan wakker. Ik ben haast zeker dat het door die medicatie komt. Natuurlijk ik begrijp ook, zoals iemand hier al zei, dat je niet teveel mag gaan uitproberen op een te korte tijd . Dus ik ga het even zo laten, en zien wat het binnen 2 weken geeft.