reflux en johannespitmeel

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Riana, 7 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Riana

Riana Lid

7 dec 2007
    30
    0
    0
    Kleuterjuf
    Beste,

Mijn kleine schat heeft last van reflux. Nu moest ik hem johannesbroodpittenmeel geven om de melk dikker te maken. Tot mijn verbazing kreeg hij hier precies diaree van. Zou dit kwaad kunnen of zou ik het gewoon verder kunnen blijven gebruiken :(:

Alvast bedankt!

Veel liefs,

Riana

2. Ilse

Ilse Lactatiekundige

2 apr 2008
    1.552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Hallo Riana,

Via de mail is moeilijk in te schatten in welke mate je kindje last heeft van de reflux.
    Ik heb zelf weinig ervaring bij het gebruik van johannesbroodpitmeel bij reflux. Ik weet dat de meningen over het gebruik sterk verschillen. Er zijn mensen die zeggen leg vaak aan, laat kleine beetjes drinken omdat borstvoeding van zichzelf snel uit de maag weg is. Als je het indikt blijft het langer in de maag met het risico dat er bij spugen meer melk uit gaat.
    Ik heb voor je nagezocht wat een gerenomeerd borstvoedingsvriendelijk-kinderarts er over heeft geschreven.

"Hoe behandel je pathologische reflux?