Iemand ervaring met pseudo-menstruatie?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door JoliJoy, 28 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JoliJoy

JoliJoy Actief lid

27 jun 2014
    391
    0
    16
    Vraagje!
    Eigenlijk had ik zaterdag ongesteld moeten worden.
    Ik werd echter woensdag al ongesteld dat 3 dagen duurde.
    Bloedverlies was maar heeeel weinig vergeleken met mijn andere menstruaties, die overigens 5 tot 6 dagen duren.
    Nu las ik over pseudo-menstruatie. Kan te betekenen hennen dat je zwanger bent maar nog te weinig hcg aanmaakt waardoor je lijf denkt dat je ongesteld moet worden.

Zou het dit kunnen zijn?
    Wie heeft er ervaring mee? En wanneer kan ik dan weer een zwangerschapstest doen?

2. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Gewoon test doen als die negatief is dan is helaas ook zo is.
    Hen je verder andere klachten? Mijn ervaring zegt dat vrouw meestaal echt toch weet dat ze zwanger is als ze dat verwacht.
    Ik had vanaf 12dpo klachten

3. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Als je eerder ongesteld wordt dan verwacht heb je een kortere cyclus. Dan is je baarmoederslijmvlies ook minder opgebouwd, dus heb je minder bloedverlies.

4. Anjou

Anjou Niet meer actief

Je kan pas van pseudo-menstruatie spreken als je zwanger bent. Dus testen.
    Is de test negatief dan zou ik gewoon uitgaan van een korte cyclus dus inderdaad vaak ook wat minder heftig. Je bent nog maar net gestopt met de pil. Dan kan je cyclus alle kant opgaan helaas.

5. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ik heb altijd lange cyclussen gehad van tussen de 30 en 35 dagen en zelfs eens een uitschieter van 55 dagen.

Een keer kreeg ik een bloeding op de 26ste dag, die duurde 2 dagen en was alleen bruinverlies, ik dacht al snel dat ik dan wel zwanger was maar testen bleven negatief, toen werd ik na 30 dagen weer ongesteld en toen weer gewoon 6 dagen een bloeding.

Het kan soms heel anders gaan dan verwacht, je lichaam kan je goed gek maken :(

Deel Deze Pagina