Gesteriliseerd maar weer zwanger willen worden

Discussion in 'Anticonceptie' started by miekie150611, Aug 3, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. miekie150611

miekie150611 Nieuw lid

Oct 8, 2010
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 miekie150611, Aug 3, 2014
    Last edited: Aug 3, 2014
    Goedemiddag allemaal,

Ik ben een aantal jaren weggeweest maar hier ben ik weer. Inmiddels ben ik drie jaar geleden bevallen van een zoontje met 29 wkn hij doet het heel goed en ben heel trots op hem dat hij het zo goed doet.
    Na mijn zwangerschap ben ik in oktober 2011 gesteriliseerd dmv de essure methode. Omdat ik niet meer zwanger wilde worden toen des tijds na twee engeltjes met 24 wkn en mijn zoontjes vroeg geboorte.

De relatie die ik toen had is er niet meer en we zijn uit elkaar. Heb een heerlijke tijd nu samen met mijn kleine mannetje, hij ziet zijn vader nog wel gewoon om de week en gaat volgende week voor het eerst drie wkn weg, hier zie ik wel tegenop. Is de eerste keer dat hij zolang weg is.

Maar mijn eigenlijke vraag is, ik ben gesteriliseerd met essure (veertjes in de eileiders) dus een definitieve methode. Nu heb ik iemand leren kennen en die zou met de tijd nog graag een kindje willen krijgen, dit ook omdat hij stuk jonger is dan ik. Maar ze zeggen dat de methode met essure onomkeerbaar is (heb ik toen destijds ook voor gekozen). Maar nieuwe relatie brengt mij nu ook aan het twijfelen, dat ik toch nog wel een keer zwanger zou willen worden en zijn. Is er evt een ook een mogelijkheid met de essure methode dat je via hormoonspuiten en terugplaatsing nog zwanger kan worden/zijn? Of is dit uit den boze.

Misschien rare vraag maar wil het graag weten.

2. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

Jun 23, 2014
    7,299
    6
    38
    Mijn beide eileiders zijn dicht, dat is de reden dat ik IVF nodig heb. Dus ja, met IVF kun je nog zwanger worden.

3. miekie150611

miekie150611 Nieuw lid

Oct 8, 2010
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank voor je reactie Hilly,

Het is nog niet ter sprake in mijn nieuwe relatie maar ik weet wel van hem dat hij graag nog een kindje zou willen van zichzelf. Hij is namelijk wel stuk jonger dan ik en zelf ben ik 38 dus als het zover is wil ik zelf ook niet te lang meer wachten, want er gaat zo een half jaar of langer voor je in aanmerking komt denk ik.

4. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Hier ook ivf, omdat beide eileiders verkleefd zijn. Het kan dus wel via ivf, maar veel mensen vinden dit een hele ingrijpende manier (emotioneel enz).
    Bij ons was het trouwens binnen 1 maand geregeld en konden we starten. Je hebt nl een duidelijke reden om ivf te doen en dat scheelt heel veel onderzoeken.

Share This Page