Hallo, Op het moment is het bij mij op me werk heel druk,en is er veel spanning en stress. Ik werk nu 45 uur deze weken,en ik merk dat het teveel is. Al met al zal ik moeten werken,omdat er simpelweg niemand anders is wie dit werk kan overnemen. Nou zou ik halverwege april met verlof gaan(6 weken van te voren) Heb een week vrij gevraagd in februari,en dit kon dus niet.Maar ik neem aan dat ik al mijn vakantie uren toch op mag/moet nemen,zelfs voor mijn verlof? Ik wil zeker weten dat ik gelijk heb,en dat ze me niet kunnen verplichten om uren mee te nemen. Weet iemand hoe dit in elkaar steekt? Anders ga ik namelijk 10 weken van te voren met verlof!(4 weken van me eigen uren dan) hoop dat iemand het antwoord weet. liefs
Het opnemen van vakantie gaat niet anders tijdens de zwangerschap dan als je niet zwanger bent. Volgens mij altijd in overleg met leidinggevende (zo is het tenminste bij mij). Overigens kunnen ze je niet dwingen uren uit te laten betalen omdat je ze niet mee zou mogen nemen naar een volgend jaar. Dat is wettelijk zo geregeld. Snap trouwens niet helemaal wat je bedoelt met meenemen van je uren... wil je al je vakantieuren van 2008 opmaken voor je met verlof gaat? Als je werk nu al te zwaar is, zou je dan niet in overleg met de arboarts minder uren kunnen gaan werken (en voor de rest ziek melden)? Je baas krijgt (als je ziek bent door je zwangerschap) dan een vergoeding van het UWV voor de uren die je niet kan werken. Hoop dat je hier wat aan hebt, groetjes Rosa
Ik ga ook 4 weken van te voren met verlof, maar ben nu al vrij op mijn eerste baan. (Heb er twee.) Omdat ik mijn uren voor 1 maart moest opmaken. Kon dus niet anders dan ze voor mijn verlof te plakken.
ja idd,dan maak ik nu al mijn uren op voor 2008!Ik krijg namelijk in september altijd nieuwe uren(dus deze heb ik al vanaf september 2007),en ik begin zometeen pas weer 4 augustus ongeveer!en in september zal ik dan wel weer me uren krijgen(vakantie uren) En ga dan gelijk minder werken,dus krijg per augustus een ander contract! Arbo arts kennen ze hier niet,is echt een familie bedrijfje,en ik ben de enige werknemer!