Ik ben 7 weken geleden bevallen. Nu vroeg ik mijn leidinggevende wanneer ik weer zou moeten werken. Zij geeft aan dat dat in de papieren staat die ik van het Uwv heb gekregen. Nu heb ik alleen papieren gekregen omtrent mijn ziekzijn in de zwangerschap en verder niet. Heb vandaag even contact opgenomen met het UWV en blijkt mijn verlof helemaal niet aangevraagd te zijn. Ik geef dat door aan mijn leidinggevende en nu krijg ik te horen dat ik dat zelf met jullie had moeten regelen. Ik had bij het UWV aanmoeten geven wanneer ik met verlof ging en wanneer ik bevallen ben. Dat hoort toch via de werkgever te gaan of ben ik nu fout? Groet Suprise
Beste Suprise, Gefeliciteerd met de geboorte van je dochter. Je werkgever hoort inderdaad de zwangerschapsuitkering voor je aan te vragen. De enige uitzondering hierop is als je werkt voor een uitzendbureau en een fase A contract hebt. Dan vraag je de zwangerschapsuitkering zelf bij UWV aan. Is dit niet het geval? Vraag je werkgever dan alsnog de zwangerschapsuitkering aan te vragen. Actuele informatie vind je op deze pagina. Met vriendelijke groet, René UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare