Goedemorgen, Ik heb mij onlangs ziekgemeld (door bevalling) na mijn verlof. Ik had toen gevraagd of de betalingen gewoon doorgingen zoals elke week zodat ik niet zonder geld zat. Volgens de meneer die ik aan de telefoon had ging dit gewoon door. Nu heb ik vandaag geld ontvangen van jullie van dit is maar van 9 tot 11 september en is bijna de helft van het bedrag wat ik normaal krijg. Mijn vraag is wanneer ik wel een volldig bedrag kan verwachten? Groetjes Stephanie
Beste Stephanie, Gefeliciteerd met de geboorte van Jaleesa. Je geeft aan dat je ziek bent ten gevolge van je bevalling. De procedure is dan als volgt: Je meldt je ziek bij je werkgever op de eerste werkdag na je zwangerschapsverlof. Heb je geen werkgever dan kun je je ziekmelden bij UWV. Er wordt dan door UWV dan een (nieuwe) beoordeling gemaakt. De verzekeringsarts zal beoordelen of je ziek bent geworden ten gevolge van de bevalling of zwangerschap. Binnen 4 weken ontvang je een beslissingsbrief van de Ziektewet-uitkering. UWV betaalt dan eerst de betaling (met terugwerkende kracht) vanaf je eerste ziektedag. Daarna worden de (vervolg)betalingen wekelijks gedaan. Ik kan zonder dossier niet zien wat de stand van zaken is en welke betaling je van 9 tot 11 september hebt ontvangen. Wil je dat ik dat voor je nakijk? Stuur dan een privé-bericht met je telefoonnummer. Ik (of een collega) belt je dan zo snel mogelijk. Ik wens je sterkte met je gezonheid. Met vriendelijke groet, René UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare