ik heb nu sinds 2 maanden behoorlijk haaruitval: echt standaard rond de 200 haren uitval na het wassen. De hele dag door haren op mn buro, in mn bord, op mn kleding. Ik ben bij de huisarts geweest, ik heb bloed laten prikken op schildklierwaardes, vitamines en ijzer en dat was allemaal goed. Er komt geen haaruitval voor bij vrouwen in mijn familie. Volgens de huisarts is het het meest waarschijnlijk dat het komt door de herfst. Schijnbaar hebben veel vrouwen er last van? Ook omdat haar vaak beschadigd raakt door veel zon in de zomer. En omdat je hormoonhuishouding aan het eind van de zomer anders is. Zijn er meer vrouwen die dit hebben? Iemand nog tips? Hoe beschermen jullie je haar tegen de zon?
Vervelend. Ik heb er nu ongeveer een maand of 10 last van, om gek van te worden. Bij mij is het niet erger in de herfst, maar hoorde mijn moeder er van de week wel ineens over, zij heeft het wel sinds kort.
Ik heb het ook verschrikkelijk. Dacht dat het kwam door mijn medicijnen maar weet t niet zeker. Ik word er gek van.
Ja komt heel vaak voor in de herfst! Ik heb er nu ook weer last van. Wat bij mij helpt is het dan te laten knippen word het gelijk een stukje minder, maar ik weet natuurlijk niet of dat bij andere ook werkt.
Oo hier ook Ben gewoon bang om kaal te worden.. Maar gelukkig nog geen kale plek ondekt! Ze komen met bosjes eruit Zeer vervelend wel fijn te lezen dat meerdere er last van hebben
Ja fijn om te lezen dat meerdere er last van hebben. Bij mij wordt het bovenop echt akelig dun. Ik moet mijn scheiding echt opzij doen, want bovenop heb ik een soort landingsbaan ... Dus ik maak me best wel zorgen, maar er is niet echt een medische oorzaak gevonden.
Ik heb er ook al weken last van!! Gisteren dacht ik, ik ga er een topic over openen. Maar je bent me dus voor. Ik lees dus mee. Hoor graag tips want mn haar is best dun aan het worden.
Oo echt dan is het wel heel erg dun? Mischien vitamine pilletjes slikken? Ik denk dat het bij mij door de hormonen vooral komt aangezien ik gestopt ben met de pil en daarna is het eigenlijk ontstaan die haaruitval .. ik kijk het nog even aan maar anders ga ik ook even langs de huisarts
@mokka88 ik slik voor de zekerheid al een paar weken vitaminepillen... maar volgens de huisarts heb ik geen tekorten, dus daar zou het niet aan moeten liggen. @iMoeder ik heb van mn schoonzus de tip gekregen te stoppen met aggressieve shampoo en biologische haarzeep te proberen. Je hebt speciale haarzeep tegen haaruitval... die heb ik nu vandaag besteld, ben benieuwd
Ja ik ook, toen het najaar begon, ik dacht meteen: het is weer herfst! Volgens mij heb ik het nl altijd in het voor en najaar. Gaat vanzelf weer over, geen tips helaas.
Nooit last van gehad. Heb idd wel altijd pluizig haar in de herfst door beschadigingen van de zomer. Dus ben in de herfst wel altijd extra druk met de verzorging van mijn haren.
Heb het ook! Heel erg zelfs! En wat er niet zelf uitvalt, trekt mn kleine meid er wel uit Had altijd ontzettend veel en dik haar. Nu lijkt er niets meer over te zijn. Hoop dat iemand dé oplossing heeft!
Ik heb in de herfst/wintertijd altijd last van m’n haar, hoofdhuid en huid (gezicht). Wat bij mij werkt is veranderen van producten. Normaal gebruik ik alleen John Frieda, maar in de herfst/winter wissel ik het af met een ander merk. Dit jaar is het de nieuwe herbal lijn. Gezicht net zo. Even een ander product en de boel “stabiliseert” weer. M’n haar knippen werkt bij mij niet. M’n haar wordt om de 2 maanden geknipt (puntjes) en dit verandert niets. Je haar groeit immers niet vanuit je punten, maar vanuit je hoofdhuid
Ik heb momenteel ook echt extreem last van haaruitval. Dacht dat het misschien nog ontzwangeren is? Maar verlies nu zo ontzettend veel haar dat ik me wel zorgen ga maken. Is het niet raar om alleen hiervoor naar de huisarts te gaan? Voel me dan altijd wat bezwaard.