Ik heb van de week iets gekocht op marktplaats, het was een knuffel en ik moest pakketkosten betalen om het verstuurd te kunnen krijgen. Ik heb dat gedaan, want op halen ging niet. de dag erna kreeg ik een smsje dat haar man deze kant op moest, of hij de knuffel soms kon afgeven. Nou, super! Hartstikke fijn natuurlijk, hij moest hier in de buurt wat ophalen. Nu mijn vraag: vinden jullie dat ik mijn verzendkosten terug zou moeten krijgen omdat hij hier toch in de buurt moest zijn om zelf iets op te halen? Of moet ik denken: ach, als hij hier niet in de buurt had moeten zijn had je het sowieso moeten betalen, niet zeuren, wees blij dat ze het afgaven. Wat vinden jullie?
Zakelijk gezien idd terugvragen. Maar mss vragen om 50/50 Ze heeft zelf aangeboden dat haar man het brengt.
Ja, aan de ene kant wil ik niet ondankbaar overkomen, maar ze is hier toch geen geld aan kwijt geweest, dat ze het daadwerkelijk heeft besteed...... maar hoe vraag ik zoiets, zonder al te direct over te komen?
Misschien niet het volledige bedrag, als hij in jouw stad moet zijn maar wel helemaal aan de andere kant dan waar jij woont dan kost hem dat omrijden natuurlijk wel geld
hij zal daar toch brandstofkosten aan kwijt zijn...als het vlakbij is had je het toch niet laten verzenden en kon je het zelf ophalen.
Ik heb net de vraag gesteld of we de verzendkosten dan zullen delen, of dat een nette aanpassing is, omdat ze geen verzendkosten kwijt is geweest, maar haar man dan hier in apeldoorn wel naar ons toe is gereden......ben benieuwd wat ik terug krijg.
Ik had niet teruggevraagd, het wordt toch bij je afgeleverd, zie dat meer als een beloning voor de moeite.
Hij moest sowieso al bij je in de buurt zijn dus ook daarvoor is hij niet speciaal gereden. Ik zou het echt gewoon zakelijk zien. Het gaat misschien maar om een paar euro, maar afspraak = afspraak. Ik verzend morgen ook een pakketje voor iemand waarvan ik dus lagere verzendkosten kwijt blijk te zijn dan dat ik overgemaakt heb gekregen, dus dat stort ik ook terug, ook al gaat het maar om 3 euro
dit ging om zeven euro voor pakketkosten. Wat jij zegt Fee is ook zo daarom twijfel ik zo. maar ik zou denk ik zelf als verkoper ook aanbieden om bijv. de helft te doen, of misschien wel niets als ik daar in de buurt moest zijn. Kleine moeite toch? Maar daarom denk ik dat ik nu, dat ik dan om delen heb gevraagd, best een redelijke vraag gesteld heb?
Ik heb dat ook al eens gehad. En heb het geld niet teruggevraagd, maar ze juist bedankt voor het langsbrengen. Hij moest er toch een stukje voor omrijden, en was daar ook tijd voor kwijt.
Ik had het ook zeker niet terug gevraagd, fijn toch da te zeker weet dat het aankomt, ze zullen er altijd wel iets voorom moeten rijden. Fijne service zo zou ik het zien. via de post kan van alles gebeuren, nu weet je zeker dat het aankomt. is die 7 euro wel waard toch??
ik had het echt niet teruggevraagd. Juist fijn toch dat ze het bij je komen brengen. Vind het echt niet netjes om dan nog geld terug te gaan vragen eerlijk gezegd.
Haha, ik zie vaak dat als een TS eenmaal een besluit heeft genomen er dan andere meningen komen, niet naar bedoeld hoor, maar wel grappig . Maakt niet uit, ik vind mijn vraag niet gek, ik had het zelf namelijk anders gedaan, in het kader 'kleine moeite, groot plezier' toch en zelf juist de koper bijv. de helft teruggestort. Ik had ook wel verwacht dat er een vraag was gekomen. Ik zat er steeds over te dubben, maar ik heb dus voor mezelf bekeken hoe ik als verkoper had gereageerd, dus achter de verzendkosten vraag om te delen kan ik wel achter staan. Vind ik niet onbeleefd oid, anders had ik het niet gedaan. Ik had het als verkoper eerder zelf dan aangeboden zeg maar.
7 euro voor een knuffel verzenden vind ik nog al wat.. ik heb zelf ook eens een knuffel van marktplaats gekocht en die kwam gewoon in een envelop. de verkoper had hem vacuum laten trekken dus dan kon ie gewoon met de briefpost mee.. weet niet of ik de verzendkosten terug had durven vragen als het plotseling gebracht kon worden
Ik vind juist dat je het best terug kan vragen. Of wat je al hebt gedaan 50/50. Hij hoeft het toch niet te verzenden en is zelf in de buurt en biedt aan om het langs te brengen. 50/50 is dan meest op zijn plaats denk ik.
Ik vind het prima kunnen wat je hebt gevraagd hoor. 3,50 voor het brengen van de knuffel vind ik heel redelijk, 7 euro vind ik erg veel.
Ik had het zelf niet terug gevraagd. Die 7 euro was ik toch al kwijt en ik had het juist onwijs aardig gevonden van de verkoper dat man het bij mij thuis wilde langs komen brengen.