Hallo, Graag wil ik weten hoeveel melk mijn dochter van 8 maand mag hebben. Ik kan het niet vinden op internet, er wordt steeds wat anders gezegd. Ze krijgt er sinds vandaag brood erbij, maar dat is nog niet zo'n succes. Ze krijgt 3x een fles van 180 cc en een papfles van 210cc. Ze laat vaak melk staan. Verder fruit en wat groente hap. Sap/water vindt ze ook nog niet zo lekker.
Ze weegt trouwens 7,5 kilo Soms wil ze een fles helemaal niet. Maar daar ze nog geen water/sap wil drinken, maak ik me hier soms best wel zorgen over.
Hoi! Maak je geen zorgen hoor. Ander drinken is vrijwel altijd even wennen voor kindjes, dat komt vanzelf. Als ze daardoor even iets minder drinken (behalve de flessen) is het niet zo erg hoor. Voor haar leeftijd mag je dochter 3x180/6 drinken (evt extra water erbij is prima, maar niet extra schepjes), dus eigenlijk geef je met die papfles 1 volle fles teveel. Je zou dus prima een fles weg kunnen laten. Varieer veel met ander drinken, bv water, diksap, lauwwarme lichte thee zonder suiker. Sommige kindjes vinden een tuitbeker of met hulp drinken uit een bekertje ook interessant. Groetjes Linda