vraagje voeding

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Mams255, 23 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mams255

Mams255 Actief lid

10 apr 2010
    291
    0
    0
    Overijssel
    Hallo,

Mijn dochter bijna 2,5 week oud heeft veel last van krampen en ontlating komt ook maar om de vier dagen.
    Ze zuigt heel erg kractig en daarom snel drinkt wij rekken dit uit tot ongeveer 20 min ,en gebruiken nutrilon standaard 1 en infracol voor krampjes maar heb idee dat het best helpt maar nu spuugd ze de fles met hele boog er uit voor derde keer in drie dagen,heb ik dan wel juiste voeding? sorry voor lange verhaal maar wist niet goed hoe neer te zetten.

Liefs mams

2. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    hoi

ik denk dat het van alles kan zijn.

hier heeft ze dat ook gehad en was het reflux.

als het blijft kan je altijd is langs KA gaan. voor betere stoelgang kan je af en toe wat hepar water gebruiken.

gr

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    #3 dirksmama, 25 nov 2011
    Laatst bewerkt: 25 nov 2011
    Een kind van die leeftijd hoort meerdere malen op een dag te poepen!
    Nutriton kan voor verstopping zorgen. En als een kind erg verstopt is dan spugen ze hun eten uit, lichaam zit vol.
    Infacol heeft totaal geen bewezen effect op krampjes, maar kan wel voor buikpijn zorgen.

Met een kind dat nog zo jong is zou ik geen moment wachten en verloskundige of arts bellen.

Als je nog eigen melk hebt zou ik hard gaan kolven of aanleggen. Aan de borst moeten ze krachtig zuigen en moedermelk laxeert. Dan zullen veel problemen verdwijnen.

4. Sabrina1984

Sabrina1984 Fanatiek lid

9 jun 2008
    1.754
    0
    36
    verkoopster
    oosterblokker
    hier last van krampjes door verandering van dieetvoeding naar normaal.
    wij doen nu op een fles van in totaal 100cc 10cc extra geven en daardoor poept de kleine nu wel beter.

succes gr sabrina

5. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Hoe ziet die ontlasting eruit, dat zegt vssk wel wat. Bij kunstvoeding poept een baby minstens eens per dag, heel misschien om de dag maar niet minder. De ontlasting moet niet te dik zijn, dit kan op verstopping wijzen.
    Je zou evt 10cc meer water per fles kunnen toevoegen of een druple slaolie tegen de verstopping.
    Krampjes horen er helaas wel bij, met 6 weken wordt het vaak minder.

6. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Rond die periode hoort een baby vaker te poepen per dag.
    Vaak zo'n 2 a 3 keer.
    Pas na een week of 5 komt er regelmaat in met 1x per dag of om de dag.
    Met flesvoeding moeten ze 1x per 2 dagen poepen.

Dat je kindje zoveel spuugt kan zijn dat de darmpjes vol zitten omdat je zei dat je kindje nu al een aantal dagen niet poept.

Ook hierdoor krijgen ze extra krampen en buikpijn.

*Doe extra water bij de fles (10cc)
    * masseer het buikje rond de navel met de klok mee, dit stimuleerd de darmpjes.

Maar ik zou hier niet lang mee tobben en een HA raadplegen of de VK.
    WS zit je kindje verstopt.

7. Mams255

Mams255 Actief lid

10 apr 2010
    291
    0
    0
    Overijssel
    Hallo,meiden

Ik heb idd actie ondernomen heb consultatiebureau arts gevraagd van hoe of wat,
    Gebruik nu(vanaf donderdag) paar dagen nutriton door voeding dus ze moet veel harder zuigen en de fles gaat veel minder snel erin.
    Nu poept ze al om de twee dagen dus komt vooruit gang in en spuugt niet meer gelukkig pff en ze slaapt nu ook beter nu af en toe nog krampen maar hoort er ook bij .
    Bedankt voor al jullie reactie zodra het poepen weer slechter wordt bel ik direct ha

Liefs

8. Silke87

Silke87 Actief lid

19 jan 2011
    258
    0
    0
    Lees dat het al beter gaat, maar wou je toch nog even zeggen wat wij hebben gedaan.

Onze zoon had ook veel last van spugen en krampjes, wij zijn toen overgestapt op Friso Comfort ( tegen spugen en krampjes ) en hebben er ook nog een SapSimplex druppels tegen de krampen in iedere fles gedaan.Het ging vanaf de eerste fles al stukken beter. Nu krijgt hij de druppels nog maar om de fles en zo bouw ik het af.En hij heeft netjes iedere dag een poepluier!

Deel Deze Pagina