Voeding 23.00

Discussie in 'Voeding' gestart door fl01, 29 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fl01

fl01 Actief lid

28 jun 2011
    277
    24
    18
    NULL
    NULL
    Onze zoon is nu 3 mnd oud, ca 6,5 kg. Hij heeft 5 of 6 voedingen op een dag. Rond half 8 's avonds voeding en dan om 23.00 nog. Langzaamaan begint hij door te slapen tot 06.30 uur.
    Om 23.00 uur moeten we hem meestal wakker maken, als we dit niet doen weet ik niet wanneer hij zich zelf gaat melden. Hij drinkt dan wel altijd goed.
    Hoe weet je wanneer de voeding van 23.00 uur eraf zou kunnen en dat hij zonder kan? Of is dit uit proberen?

2. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Gewoon proberen ... mijn meisje is ongeveer even oud, weegt iets minder, maar zit op 5 voedingen, waarvan de laatste tussen 8 en 10 's avonds (afhankelijk hoe vroeg ze 's ochtends wakker wordt), en slaapt dan gewoon door tot de volgende dag.
    Ik probeer haar te sturen naar dichter bij 8 uur dan 10 uur, omdat ik haar dan echt uit een diepe slaap moet halen (ze heeft al rap het dag en nacht ritme te pakken)

3. Riverr

Riverr Fanatiek lid

27 aug 2012
    2.019
    172
    63
    Hier was het gewoon proberen. Volgens mij kwam hij dan wel weer wat eerder vroeg in de ochtend maar dat verschoof vanzelf weer richting 7 uur

4. sydneys

sydneys Niet meer actief

Gewoon proberen, hij zal waarschijnlijk dan wel om een nachtvoeding vragen dus vroeger wakker worden dan 6.30 maar als hij het gewoon is om geen voeding meer om 23u te krijgen zak het snachts/sochtends ook weer later en later worden.

Het kan ook zijn dat hij zich rond 24u melk maar uiteindelijk laat hij die ook vallen.
    Kan alle kanten op eigenlijk

Kan vermoeiend worden als hij zich om 3 of 4u meld maar je kan ook zelf eens om 21u gaan slapen om bij te tanken

5. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    ik snap nooit zo goed waarom mensen die fles eraf willen hebben, met risico dat kindje snachts komt.
    Hier de fles om 22:30, die drinkt ze slapend. Daarna komt ze pas in ochtend rond 7 uur/half acht, soms zelfs 8 uur. Waarom zou ik risico nemen? 5 flessen is heel normaal. Ik heb zo iets, als ze straks groente en fruit krijgt en hoeveelheid daarvan is opgebouwd dan kan de fles er wel is vanaf.

6. fl01

fl01 Actief lid

28 jun 2011
    277
    24
    18
    NULL
    NULL
    Het is niet zozeer dat ik die voeding eraf wil hebben hoor! Als ik moet werken is 23.00 zo laat (geef nog borstvoeding) voor mezelf. 's Morgens wil ik ook graag nog zelf voeden en dat kan niet zoveel later dan 6.30, omdat er ook nog een andere uk rondloopt die wat te eten wil voordat we de deur uit gaan. De nachten worden dan zo kort.
    En gezien zijn gewicht zou hij het wel met 5 voedingen moeten kunnen doen (nu nog vaak 6).

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Je kunt het proberen. Ik voed ook rond 23:00 maar zoon slaapt door tot 7:45-8:00 en ik hoef nergens heen. Tot in ieder geval 4 mnd blijf ik die voeding geven. Mocht hij niet door blijven slapen dan kan ik nog kiezen voor bijvoeding. (Liever later)

8. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.808
    5.944
    113
    Vrouw
    #8 Zoe123, 30 jan 2014
    Laatst bewerkt: 30 jan 2014
    Ik zou met borstvoeding niet naar gewicht kijken in combi met het aantal voedingen.Dat is echt een flesvoeding-ding.
    Hoeveel je kindje weegt heeft niets te maken met hoeveel hij bij jou drinkt.Sommige baby's zijn snackers, anderen drinken minder vaak maar meer per keer.
    De droomvoeding er af is een kwestie van uitproberen.Kijken wat er gebeurd.
    Hier ging ie er bij de meiden zo rond de 17 weken af,Zekwamen toen even kort een keertje extra s'nachts, maar als snel was het rond 20.30 de laatste voeding en sliepen dan door tot 06.00.... heerlijk!
    Je schrijft dat je op 5/6 voedingen per dag zit, als de droomvoeding er af gaat zou ik niet op 4 per dag gaan.Dat is voor 3 maanden nog wat te weinig!

Als je kindje rond de 4 maanden is kan het zijn dat er opeens s'nachts weer gedronken moet worden. Hoort beetje bij de leeftijd :)

9. Liesjhie

Liesjhie Actief lid

14 mrt 2013
    111
    0
    0
    hier een flessenbaby! Wij sliepen op een gegeven moment per ongeluk zelf door de fles van 11 uur heen... waren er zo van overtuigd dat meneertje rond die tijd wel zou komen dat we de wekker niet meer aan hadden gezet.
    Meneer besloot echter opeens dat ie dan niet meer rond 11 uur wakker wilde worden en kwam eigenlijk alleen nog maar 1 keer in de nacht, zo rond 3 uur, dus die fles viel eigenlijk gewoon in een keer helemaal weg. De nachtfles werd steeds iets later (denk in 2/3 weken) en toen hij steeds om 5 uur kwam hebben we besloten om eens te kijken wat hij zou doen als we hem ipv een voeding een speentje gaven. Dit werkte eigenlijk perfect.

Met de speen in zn mond sliep hij direct weer in, alleen spuugte hij hem nog wel vaak uit, dus we hebben wel wat nachten gehad dat we er 10 keer uit moesten om die speen weer terug te stoppen. Dit duurde denk ik een weekje, en toen sliep hij opeens volledig door van 8 uur tot half 7 'sochtends.

Ik moet zeggen dat wij wel heel erg geluk gehad hebben hoor. Meneer was een echte slaapkop snachts. Heel erg fijn.

Maar om een lang verhaal kort te maken. Het is echt een kwestie van uitproberen. En zolang je kindje voldoende voeding binnenkrijgt is het echt niet fout om dat te doen hoor. Hij komt niets te kort en als je dat wel denkt geef je hem toch overdag wat meer melk? Succes

10. sydneys

sydneys Niet meer actief

Hier liet ik die fles vallen toen ik merkte dat hij steeds moeilijker wakker werd om te drinken en steeds minder dronk. Al slapend kreeg je hier geen druppel melk erin :)

11. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113

Nou ja ... ik moest haar uit zo'n vreselijk diepe slaap halen, dat het gewoon te sneu was om haar wakker te maken. En slapend drinken daar deed ze niet aan. Ze was wakker of niet.

Ik heb gewoon de tijden opgeschoven, ze zit aan 5 flessen en ik heb niets laten vallen (ja de 6e toen ik grotere flessen ging geven).
    En dan komt ze een keertje 's nachts .. ach, dat overleef ik ook wel. So far slaapt ze van 9 tot 7 ... ik teken ervoor.

12. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Hier ook nog steeds een late fles :D

13. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Hier weg gelaten toen ie 's morgens uitsliep tot 10.30 uur, dat was met precies 4 maanden...

14. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.023
    10
    38
    Vrouw
    Social worker
    NULL
    Ik heb die vraag een tijdje geleden ook gesteld op dit forum:)

Ik zou hem helemaal niet wakker maken voor deze fles, maar hem die slapend geven (droomvoeding).
    Dit werkte bij ons erg goed. Ik deed hem ook niet verschonen dan (of hij moest al een dikke luier hebben) en ook niet laten boeren. Ging hier prima.

Omdat hij naderhand erg zwaar was geworden in korte tijd, kreeg ik van de KA het advies hem meer "vast" voedsel te geven (hij was toen wel 5 maanden). Dus hij krijgt nu overdag fruit/groenten en 's avonds twee schepjes rijstebloem in de fles (rond 19.30u).
    Ik maak zijn flessen overdag iets groter en heb die voeding van 23u gewoon eens weggelaten, kijken wat hij doet.
    En...hij slaapt door (tot ongeveer 6.30u)! Wordt wel 's avonds nog een keertje wakker, maar is gemakkelijk te sussen met zijn speentje.
    En hij ging ook niet steeds minder drinken om 23u, en dronk áltijd zijn hele fles op:)

15. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.808
    5.944
    113
    Vrouw
    TS geeft borstvoeding ;)

16. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768